I
Işık Handan
Misafir
Popüler trendlerle bağlantıda kalmak, görünürlüğü ve konumu artırmanın yollarından biri. Takipçi kitlelerinizin ilgisini artırmak için içeriğinizi daha anlamlı hale getirdiğinizden emin olmalısınız. Instagram, her gün yeni özelliklerle kullanıcılarını uygulamaya çekmek için çaba gösteriyor. Bu anlamda Instagram’ın sizlere sunduğu yeni özellikleri şimdiden takip etmekte ve sosyal medya stratejinize entegre etmekte fayda var. Gelin, 2023'te Instagram'da deneyebileceğiniz etkileşimini artırmak için yeni özellik ve akımlara birlikte bakalım.
Reels’ler Instagram etkileşimi üzerinde büyük bir etki yaratıyor. Son güncelleme ile Instagram, kullanıcıların bazı kullanıma hazır Reels şablonlarını kullanmasını mümkün kılıyor. Böylece, Instagram kullanıcılarına bir dizi yeni içerik fikri verirken, katılımını ve erişimini artırıyor. Zira insanlar kullandığınız şablonu kullanarak içeriği yeniden oluşturabiliyor. Ayrıca, bu yeni güncelleme video düzenleme süresinden tasarruf sağlıyor ve ayrıca size hızlı bir şekilde ekstra içerik fikirleri veriyor.
Instagram Reels içerik kataloğunda oldukça popüler olan ve fazlasıyla izlenen içerik çeşitlerinden biri de sahne arkası videoları. Bu video çeşitlerinde asıl akım, videolarının nasıl oluşturulduğuna dair hem eğitici bilgilendirmeler hem de komik anılar paylaşılıyor. Bu akımları da kullanmayı tercih edebilirsiniz.
Instagram, Reels’ler için süre sınırını 60 saniyeden 90 saniyeye çıkardı. Size video pazarlaması yazımızda tüm teknik detayları aktarmıştık.
Kısa, öz ve konuya odaklı videolar kullanıcıların favorisi olmaya devam ediyor, ancak artık 90 saniyelik tam uzunlukta videolar yapma seçeneğiniz de var. Bu, yaratıcı olmak için daha fazla alana ve zamana sahip olduğunuz anlamına gelir. Ancak bu aynı zamanda kitlenizin ilgisini canlı tutmak için 30 saniyeniz var, bu nedenle gerekmedikçe 90 saniyenin tamamını kullanmayın.
Bu yeni güncelleme, kullanıcıların içerikleriyle daha fazlasını yapmasına olanak tanıyarak, izleyicilere ara sıra vlog'lar, öğretici ve daha ayrıntılı bir içerik videoları çekmeyi de mümkün kılıyor.
Etkileşim çıkartmaları, Instagram'da oldukça uzun bir süredir var ve bunları Hikayelerinizde zaten görebiliyorsunuz. Yeni güncelleme ile bu çıkartmaları Reels’lerde de kullanabilirsiniz. Instagram çıkartmalarının arkasındaki tüm fikir, takipçilerinizden veya izleyicilerinizden daha fazla etkileşim almak. Reels'teki etkileşimli çıkartmalar, Instagram Stories'deki gibi işlev görüyor. Bu, kullanıcıların diğerlerinin yanı sıra anketleri ve emoji skalalarını Reels'lerine dahil edebilecekleri anlamına geliyor.
Hatırlarsanız 2021'de Instagram, "Yukarı Kaydır" özelliğini kaldırarak 10 bin takipçi eşiği olmayan bir Bağlantı Etiketi getirmişti. Artık herkes (hatta kişisel hesaplar) oluşturdukları Hikaye'ye bir bağlantı ekleyebiliyor. Böylece kullanıcılar Instagram'ın en güçlü Hikaye özelliğinden faydalanabiliyorlar. Takipçilerinizi şuraya yönlendirmek için bu özelliği kullanabilirsiniz:
Bu gelişmenin artısı olarak, bağlantı etiketlerini link.tr.tr… gibi karmaşık ve açıklamasız bir şekilde paylaşmak zorundalığınız da yok. Artık bu linkleri istediğiniz başlıkla yayınlayabilirsiniz. Bu hem takipçilerinize linkin içeriği konusunda bir fikir verecek hem de sizin hedef kitlenizi daha rahat seçmenize yardım edecektir. Ayrıca bağlantı çıkartmalarına ilgi çekici eylem çağrısı (Call-to-action) eklemek de dönüşümün artırılmasında önemli rol oynayacaktır.
2023'te Instagram'da büyümenin en iyi yolu Reels’ler. Uygulama, lansmanından bu yana platformdaki diğer türlere göre bu içerik biçimine öncelik vererek içerik oluşturuculara yeni kitlelerle bağlantı kurma ve ücretli reklamlar olmadan büyüme fırsatı verdi. İçeriğinize viral olma şansını vermek istiyorsanız, trend olan sesleri kullanmanız gerekiyor. Bunu sizin için kolaylaştırmak adına Instagram hem Reels hem de Hikayeler kısmında kocaman bir ses kütüphanesi sunuyor. Aynı zamanda başkalarının videolarında gördüğünüz sesleri de kaydedip daha sonra kullanabiliyorsunuz.
Reels’lerin en büyük amacı, kısa bir sürede karşı tarafa olabildiğince fazla kazanım sağlamak. Bu kazanım, izleyenleri kısa bir sürede güldürmek, duygu değişimi yaşatmak, kendi hayatınızdan ve işinizden bahsetmek olabilir.
Ve kısa sürede gösterilen değişimler. Bazı değişim videolarını çekmek oldukça zaman alıyor. İçerik üreticileri birçok Reels’i editleyebilmek ve konsepte uydurabilmek için bazen aylarca bazen de senelerce video birikimi yapıyor. Bir sene boyunca her ay aynı sesi kullanarak aynı dansı yaparak sene sonunda bunları bir kolaj haline getirmek bir örnek. Bu uzun süreli olsa da bir evi boyamak, bir yemeği yapmak, makyaj videoları gibi kısa süreli dönüşüm videoları da kullanabilirsiniz.
Unutmamamız gereken tek bir kural var: içeriğinize ne kadar emek harcarsanız, çok büyük ihtimalle alacağınız tepki ve etkileşim de o kadar çok olacaktır.
Güncellenen en yeni özelliklerden biri de kullanıcıların gönderileri sabitleme özelliği. Instagram kullanıcıları olarak, Instagram hesaplarında bir fotoğrafa veya makaraya dokunarak hangi görselleri veya Makaraları sabitlemek istediğinizi seçebilir ve Instagram sayfanızda en fazla 3 gönderiyi sabitleyebilirsiniz. Gönderinin sağ üstündeki üç noktaya basıp "Profilinize sabitleyin"i seçmelisiniz.
Sabitlemek istediğiniz gönderiyi seçtikten sonra, sabitlenmiş gönderilerin daha yüksek etkileşim alma eğiliminde olduğunu bilmelisiniz, çünkü bu gönderiler Instagram profillerindeki en görünür içerikler. Bu gönderileri daha ilgi çekici hale getirmek için VSCO, Inshot, Capcut, Darkroom, Focos, Airbrush gibi birçok popüler uygulama ile denemelerinizi yapabilirsiniz.
Instagram artık birçok uygulama ile uyumlu çalışabiliyor. Bunlardan bazıları da fotoğraflarınızı rahatlıkla popüler Instagram kültürüne uydurabilecek düzenleme ve efekt uygulamaları. Yakın zamanda Lensa AI'ın Magic Avatars özelliğinin, Instagram içerikleri üzerindeki etkisini sizlerle paylaştık. Bununla beraber, Midjourney ve Stable Diffusion tabanlı araçların ürettiği görseller de Instagram'da yoğun ilgi gören içerikler arasında yer alıyor. İçerik planınıza üretimsel sanat içeren görseller eklemek, etkileşiminizi artırmanızı sağlayabilir. Zira yapay zeka destekli araçları kullanarak daha sofistike ve çeşitli gönderiler hazırlayabilirsiniz. Her zaman mükemmel sonuçlar vermese de; uygulamalara biraz yoğunlaşarak fotoğraflarınıza ve sayfalarınıza farklı bir hava katabilirsiniz.
Instagram takipçi kitleleri genelde samimi ve kalabalık insan gruplarının da dahil olduğu içerikler görmeyi seviyor. Bu tarz içerikler daha çok görüntülenme alırken tek kişilik videoların artık daha az paylaşılmaya başlandığını da görüyoruz. Birçok içerik üreticisi, ailesi ve akrabaları yani yakın çevrelerini de tanıtıyor. Kitlelerin buna ilgi göstermesinin birçok sebebi olabilir; empati kurmak, gülmek, kendilerini içerik üreticilerine daha yakın hissetmek…
Siz de babaannenizi, babanızı, kardeşinizi ve yakın çevrenizi Reels içeriklerinize dahil ederek daha yüksek izlenim alabilirsiniz. Bu seçenek belki herkes için geçerli olmayabilir, her ailenin izlenme garantisi de yok tabii ki. Fakat samimiyet üzerine kurulu içerikler ön plana çıkıyor.
Instagram artık işletmelerin kullanıcılara DM’den ortalama ne kadar sürede yanıt verdiğinizi otomatik olarak hesaplayarak gösteriyor. Yani yanıt sürenizin ne kadar hızlı veya ne kadar yavaş olduğunu artık takipçileriniz görebiliyor. Bu yeni güncelleme, Instagram takipçilerinizle veya size DM gönderen hedef kitlenizle daha aktif bir şekilde etkileşimde bulunmanız için sizi teşvik edebilir. Özellikle butik işletme hesapları için, daha hızlı ve aktif cevap vermek, müşterilerin ve potansiyel alıcıların erişimini arttırabilir.
Instagram artık Reels ve videolar üzerinden popüler içeriklerle ilerliyor. Yani videolar çekmek, hazırlamak, oluşturmak birinci önceliğiniz olmalı. Bunu kolaylaştırmak için de yeni bir güncelleme geldi. Artık eski anılarınızı ve çektiğiniz fotoğrafları Instagram’ın hazırladığı sesler ve efektlerle hızla Reels haline getirip paylaşabiliyorsunuz. Tabii ki özenle ve profesyonellikle hazırlanmış videolu içerikler daha etkili olacaktır. Yine de buna alışana kadar, anı Reels’lerini deneyebilirsiniz.
Aklınızda bulundurmanız gereken diğer bir şey de, güncelliğin Instagram algoritmaları için iyi olduğu. Yani güncellemeleri ne kadar takip edip uygularsanız o kadar algoritma tarafından öne çıkarılacaksınız.
Kaynak : Webrazzi
Yerleşik, kullanıma hazır şablonlar
Reels’ler Instagram etkileşimi üzerinde büyük bir etki yaratıyor. Son güncelleme ile Instagram, kullanıcıların bazı kullanıma hazır Reels şablonlarını kullanmasını mümkün kılıyor. Böylece, Instagram kullanıcılarına bir dizi yeni içerik fikri verirken, katılımını ve erişimini artırıyor. Zira insanlar kullandığınız şablonu kullanarak içeriği yeniden oluşturabiliyor. Ayrıca, bu yeni güncelleme video düzenleme süresinden tasarruf sağlıyor ve ayrıca size hızlı bir şekilde ekstra içerik fikirleri veriyor.
Bloopers / Sahne arkası videoları
Instagram Reels içerik kataloğunda oldukça popüler olan ve fazlasıyla izlenen içerik çeşitlerinden biri de sahne arkası videoları. Bu video çeşitlerinde asıl akım, videolarının nasıl oluşturulduğuna dair hem eğitici bilgilendirmeler hem de komik anılar paylaşılıyor. Bu akımları da kullanmayı tercih edebilirsiniz.
90 saniyelik Reels’ler
Instagram, Reels’ler için süre sınırını 60 saniyeden 90 saniyeye çıkardı. Size video pazarlaması yazımızda tüm teknik detayları aktarmıştık.
Kısa, öz ve konuya odaklı videolar kullanıcıların favorisi olmaya devam ediyor, ancak artık 90 saniyelik tam uzunlukta videolar yapma seçeneğiniz de var. Bu, yaratıcı olmak için daha fazla alana ve zamana sahip olduğunuz anlamına gelir. Ancak bu aynı zamanda kitlenizin ilgisini canlı tutmak için 30 saniyeniz var, bu nedenle gerekmedikçe 90 saniyenin tamamını kullanmayın.
Bu yeni güncelleme, kullanıcıların içerikleriyle daha fazlasını yapmasına olanak tanıyarak, izleyicilere ara sıra vlog'lar, öğretici ve daha ayrıntılı bir içerik videoları çekmeyi de mümkün kılıyor.
Reels'de etkileşim çıkartmaları
Etkileşim çıkartmaları, Instagram'da oldukça uzun bir süredir var ve bunları Hikayelerinizde zaten görebiliyorsunuz. Yeni güncelleme ile bu çıkartmaları Reels’lerde de kullanabilirsiniz. Instagram çıkartmalarının arkasındaki tüm fikir, takipçilerinizden veya izleyicilerinizden daha fazla etkileşim almak. Reels'teki etkileşimli çıkartmalar, Instagram Stories'deki gibi işlev görüyor. Bu, kullanıcıların diğerlerinin yanı sıra anketleri ve emoji skalalarını Reels'lerine dahil edebilecekleri anlamına geliyor.
Bağlantı etiketini kişiselleştirme
Hatırlarsanız 2021'de Instagram, "Yukarı Kaydır" özelliğini kaldırarak 10 bin takipçi eşiği olmayan bir Bağlantı Etiketi getirmişti. Artık herkes (hatta kişisel hesaplar) oluşturdukları Hikaye'ye bir bağlantı ekleyebiliyor. Böylece kullanıcılar Instagram'ın en güçlü Hikaye özelliğinden faydalanabiliyorlar. Takipçilerinizi şuraya yönlendirmek için bu özelliği kullanabilirsiniz:
- En son blog gönderiniz
- Affiliate marketing linkleri
- Ürün ve hizmet satış sayfalarınız
- Bülten kayıt formunuz
- Tanıtım videolarınız
Bu gelişmenin artısı olarak, bağlantı etiketlerini link.tr.tr… gibi karmaşık ve açıklamasız bir şekilde paylaşmak zorundalığınız da yok. Artık bu linkleri istediğiniz başlıkla yayınlayabilirsiniz. Bu hem takipçilerinize linkin içeriği konusunda bir fikir verecek hem de sizin hedef kitlenizi daha rahat seçmenize yardım edecektir. Ayrıca bağlantı çıkartmalarına ilgi çekici eylem çağrısı (Call-to-action) eklemek de dönüşümün artırılmasında önemli rol oynayacaktır.
Trend olan sesler
2023'te Instagram'da büyümenin en iyi yolu Reels’ler. Uygulama, lansmanından bu yana platformdaki diğer türlere göre bu içerik biçimine öncelik vererek içerik oluşturuculara yeni kitlelerle bağlantı kurma ve ücretli reklamlar olmadan büyüme fırsatı verdi. İçeriğinize viral olma şansını vermek istiyorsanız, trend olan sesleri kullanmanız gerekiyor. Bunu sizin için kolaylaştırmak adına Instagram hem Reels hem de Hikayeler kısmında kocaman bir ses kütüphanesi sunuyor. Aynı zamanda başkalarının videolarında gördüğünüz sesleri de kaydedip daha sonra kullanabiliyorsunuz.
Basit ve bilgilendirici Reels’ler oluşturmak
Reels’lerin en büyük amacı, kısa bir sürede karşı tarafa olabildiğince fazla kazanım sağlamak. Bu kazanım, izleyenleri kısa bir sürede güldürmek, duygu değişimi yaşatmak, kendi hayatınızdan ve işinizden bahsetmek olabilir.
Ve kısa sürede gösterilen değişimler. Bazı değişim videolarını çekmek oldukça zaman alıyor. İçerik üreticileri birçok Reels’i editleyebilmek ve konsepte uydurabilmek için bazen aylarca bazen de senelerce video birikimi yapıyor. Bir sene boyunca her ay aynı sesi kullanarak aynı dansı yaparak sene sonunda bunları bir kolaj haline getirmek bir örnek. Bu uzun süreli olsa da bir evi boyamak, bir yemeği yapmak, makyaj videoları gibi kısa süreli dönüşüm videoları da kullanabilirsiniz.
Unutmamamız gereken tek bir kural var: içeriğinize ne kadar emek harcarsanız, çok büyük ihtimalle alacağınız tepki ve etkileşim de o kadar çok olacaktır.
Instagram gönderilerinizi sabitlemek
Güncellenen en yeni özelliklerden biri de kullanıcıların gönderileri sabitleme özelliği. Instagram kullanıcıları olarak, Instagram hesaplarında bir fotoğrafa veya makaraya dokunarak hangi görselleri veya Makaraları sabitlemek istediğinizi seçebilir ve Instagram sayfanızda en fazla 3 gönderiyi sabitleyebilirsiniz. Gönderinin sağ üstündeki üç noktaya basıp "Profilinize sabitleyin"i seçmelisiniz.
Sabitlemek istediğiniz gönderiyi seçtikten sonra, sabitlenmiş gönderilerin daha yüksek etkileşim alma eğiliminde olduğunu bilmelisiniz, çünkü bu gönderiler Instagram profillerindeki en görünür içerikler. Bu gönderileri daha ilgi çekici hale getirmek için VSCO, Inshot, Capcut, Darkroom, Focos, Airbrush gibi birçok popüler uygulama ile denemelerinizi yapabilirsiniz.
İçerik üretiminde yapay zeka destekli Avatar ve Generative Art uygulamaları kullanmak
Instagram artık birçok uygulama ile uyumlu çalışabiliyor. Bunlardan bazıları da fotoğraflarınızı rahatlıkla popüler Instagram kültürüne uydurabilecek düzenleme ve efekt uygulamaları. Yakın zamanda Lensa AI'ın Magic Avatars özelliğinin, Instagram içerikleri üzerindeki etkisini sizlerle paylaştık. Bununla beraber, Midjourney ve Stable Diffusion tabanlı araçların ürettiği görseller de Instagram'da yoğun ilgi gören içerikler arasında yer alıyor. İçerik planınıza üretimsel sanat içeren görseller eklemek, etkileşiminizi artırmanızı sağlayabilir. Zira yapay zeka destekli araçları kullanarak daha sofistike ve çeşitli gönderiler hazırlayabilirsiniz. Her zaman mükemmel sonuçlar vermese de; uygulamalara biraz yoğunlaşarak fotoğraflarınıza ve sayfalarınıza farklı bir hava katabilirsiniz.
Ailenizi de Reels akımına dahil etmek
Instagram takipçi kitleleri genelde samimi ve kalabalık insan gruplarının da dahil olduğu içerikler görmeyi seviyor. Bu tarz içerikler daha çok görüntülenme alırken tek kişilik videoların artık daha az paylaşılmaya başlandığını da görüyoruz. Birçok içerik üreticisi, ailesi ve akrabaları yani yakın çevrelerini de tanıtıyor. Kitlelerin buna ilgi göstermesinin birçok sebebi olabilir; empati kurmak, gülmek, kendilerini içerik üreticilerine daha yakın hissetmek…
Siz de babaannenizi, babanızı, kardeşinizi ve yakın çevrenizi Reels içeriklerinize dahil ederek daha yüksek izlenim alabilirsiniz. Bu seçenek belki herkes için geçerli olmayabilir, her ailenin izlenme garantisi de yok tabii ki. Fakat samimiyet üzerine kurulu içerikler ön plana çıkıyor.
DM (Mesaj Kutusu) yanıt süresi
Instagram artık işletmelerin kullanıcılara DM’den ortalama ne kadar sürede yanıt verdiğinizi otomatik olarak hesaplayarak gösteriyor. Yani yanıt sürenizin ne kadar hızlı veya ne kadar yavaş olduğunu artık takipçileriniz görebiliyor. Bu yeni güncelleme, Instagram takipçilerinizle veya size DM gönderen hedef kitlenizle daha aktif bir şekilde etkileşimde bulunmanız için sizi teşvik edebilir. Özellikle butik işletme hesapları için, daha hızlı ve aktif cevap vermek, müşterilerin ve potansiyel alıcıların erişimini arttırabilir.
Eski anıları Reels haline getirmek
Instagram artık Reels ve videolar üzerinden popüler içeriklerle ilerliyor. Yani videolar çekmek, hazırlamak, oluşturmak birinci önceliğiniz olmalı. Bunu kolaylaştırmak için de yeni bir güncelleme geldi. Artık eski anılarınızı ve çektiğiniz fotoğrafları Instagram’ın hazırladığı sesler ve efektlerle hızla Reels haline getirip paylaşabiliyorsunuz. Tabii ki özenle ve profesyonellikle hazırlanmış videolu içerikler daha etkili olacaktır. Yine de buna alışana kadar, anı Reels’lerini deneyebilirsiniz.
Aklınızda bulundurmanız gereken diğer bir şey de, güncelliğin Instagram algoritmaları için iyi olduğu. Yani güncellemeleri ne kadar takip edip uygularsanız o kadar algoritma tarafından öne çıkarılacaksınız.
Kaynak : Webrazzi