C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Yapay zeka teknolojisi karmaşık sorunları insan zekası ile benzer özellikler göstererek etkili şekilde çözüyor. Dolayısıyla bunun kullanım alanı gün geçtikçe farklı alanlara yayılıyor. Bu alanlardan biri de İnsan Kaynakları... Yapay zeka; taramayı sürdürme, en uygun özgeçmişleri seçme, görüşmeleri planlama ve sık sorulan soruları yanıtlama gibi tekrar eden görevleri yerine getiriyor. Bir taraftan andemi nedeniyle birçok şirket ya uzaktan ya da hibrit çalışma sistemine geçti. Bu noktada bu teknolojiler durum tespiti ve işe alım süreçlerinde daha etkin rol almaya başladı.
İsrail merkezli yapay zeka odaklı insan kaynakları teknolojileri üreten Intelligo, Felicitas Global Partners'tan 22 milyon dolar aldığını duyurdu. Şirket, toplam yatırım miktarını 44 milyon dolara çıkardı. Şirket aldığı yatırımı yapay zeka, makine öğrenimi ve metin analitiğine dayanan Clarity adlı bir çözümünü geliştirmek için kullanacak. Ayrıca diğer ülkelere açılmayı planlıyor. Yılda yüzde 300 büyüyen şirket, çalışan sayısını iki katına çıkarmayı hedefliyor.
Kişilerin geçmiş deneyimlerinin manuel olarak ayrıntılı incelenmesi uzun zaman alıyordu. Bu hizmeti sunan ajanslar, işi ancak 10 ila 15 gün içinde tamamlayabiliyordu. Bu da zaman kaybına neden oluyordu. Tam da bu noktada 2014'te Shlomo Mirvis ve Dana Rakovsky, hızlı biçimde en doğru bilgiye ulaşma iddiasıyla yola çıktı. Yatırımcılara, finans kuruluşlarına ve şirketler için bu süreyi beş güne çekti.
Intelligo, şimdiye kadar 400 binden fazla kamuya açık veri kaynağını taradı. 17 milyar dolarlık değere sahip sektörde faaliyet gösteren Intelligo'nun piyasada rakipleri oldukça iddialı. Checkr, HireRight, Kroll, K2 Integrity, Paycom ve Exiger bu alanda faaliyet gösteren şirketler arasında yer alıyor.
Kaynak : Webrazzi
İsrail merkezli yapay zeka odaklı insan kaynakları teknolojileri üreten Intelligo, Felicitas Global Partners'tan 22 milyon dolar aldığını duyurdu. Şirket, toplam yatırım miktarını 44 milyon dolara çıkardı. Şirket aldığı yatırımı yapay zeka, makine öğrenimi ve metin analitiğine dayanan Clarity adlı bir çözümünü geliştirmek için kullanacak. Ayrıca diğer ülkelere açılmayı planlıyor. Yılda yüzde 300 büyüyen şirket, çalışan sayısını iki katına çıkarmayı hedefliyor.
Kişilerin geçmiş deneyimlerinin manuel olarak ayrıntılı incelenmesi uzun zaman alıyordu. Bu hizmeti sunan ajanslar, işi ancak 10 ila 15 gün içinde tamamlayabiliyordu. Bu da zaman kaybına neden oluyordu. Tam da bu noktada 2014'te Shlomo Mirvis ve Dana Rakovsky, hızlı biçimde en doğru bilgiye ulaşma iddiasıyla yola çıktı. Yatırımcılara, finans kuruluşlarına ve şirketler için bu süreyi beş güne çekti.
Intelligo, şimdiye kadar 400 binden fazla kamuya açık veri kaynağını taradı. 17 milyar dolarlık değere sahip sektörde faaliyet gösteren Intelligo'nun piyasada rakipleri oldukça iddialı. Checkr, HireRight, Kroll, K2 Integrity, Paycom ve Exiger bu alanda faaliyet gösteren şirketler arasında yer alıyor.
Kaynak : Webrazzi