C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
İklim teknolojileri sektöründe SaaS çözümü sunan CarbonCloud 7,5 milyon euro yatırım aldı. 7.5 milyon euroluk yatırım turu Cusp Capital ve Peak tarafından yönetildi. Almanya merkezli şirketin yatırım turunda Rivus Ventures, Maki VC ve TS Ventures yer aldı.
2019 yılında David Bryngelsson and Mikael Tönnberg tarafından faaliyete geçen şirket, gıda üreticilerinin, kolayca hesaplama yapmalarına olanak tanıyan bir platformu geliştirdi. Gıda şirketlerinin karbon ayak izini enerji kullanımı, atık üretimi, ürün bileşenleri gibi etkenler üzerinden hesaplıyor. CarbonCloud, Estrella, Nude ve Naturli’nin de bulunduğu yüzlerce ürün ve markanın çözüm ortağı olarak konumlanıyor.
CarbonCloud'un kurucusu ve CEO'su David Bryngelsson, "Google arama grafiğini, Facebook sosyal grafiği ve CarbonCloud gıda grafiğini oluşturdu" diyerek şirketin önemini vurguladı.
110’dan fazla ülke ve büyük sermaye sahibi şirketler 2030 yılına kadar küresel karbon emisyonları yüzde 45 oranında azaltmayı planlıyor. Hedef, 2050'de bu oranı sıfıra indirmek. Ama gıda sektöründe karbon ayak izini hesaplamak kolay değil. Bu alanda çalışan birçok girişim yer alıyor ve yatırımcıların dikkatini çekiyor.
Dün Fransa merkezli Carbon Maps 4,3 milyon dolar tohum yatırım aldığını duyurdu. İklim teknolojileri alanında çalışan ve gıda endüstrisine odaklanan şirketin yatırım turuna Breega ve Samaipata katıldı. Carbon Maps; Patrick Asdaghi, Jérémie Wainstain ve Estelle Huynh tarafından kuruldu. Gıda şirketleriyle çalışan girişim, üretilen gıda ürünlerinin çevresel etkisini analiz ediyor. "Eco rating" yani "eko derecelendirme çevresel değerlendirme sistemi" ile gıda şirketlerinin sürdürülebilirlik performansını ölçüyor.
Kaynak : Webrazzi
2019 yılında David Bryngelsson and Mikael Tönnberg tarafından faaliyete geçen şirket, gıda üreticilerinin, kolayca hesaplama yapmalarına olanak tanıyan bir platformu geliştirdi. Gıda şirketlerinin karbon ayak izini enerji kullanımı, atık üretimi, ürün bileşenleri gibi etkenler üzerinden hesaplıyor. CarbonCloud, Estrella, Nude ve Naturli’nin de bulunduğu yüzlerce ürün ve markanın çözüm ortağı olarak konumlanıyor.
CarbonCloud'un kurucusu ve CEO'su David Bryngelsson, "Google arama grafiğini, Facebook sosyal grafiği ve CarbonCloud gıda grafiğini oluşturdu" diyerek şirketin önemini vurguladı.
110’dan fazla ülke ve büyük sermaye sahibi şirketler 2030 yılına kadar küresel karbon emisyonları yüzde 45 oranında azaltmayı planlıyor. Hedef, 2050'de bu oranı sıfıra indirmek. Ama gıda sektöründe karbon ayak izini hesaplamak kolay değil. Bu alanda çalışan birçok girişim yer alıyor ve yatırımcıların dikkatini çekiyor.
Dün Fransa merkezli Carbon Maps 4,3 milyon dolar tohum yatırım aldığını duyurdu. İklim teknolojileri alanında çalışan ve gıda endüstrisine odaklanan şirketin yatırım turuna Breega ve Samaipata katıldı. Carbon Maps; Patrick Asdaghi, Jérémie Wainstain ve Estelle Huynh tarafından kuruldu. Gıda şirketleriyle çalışan girişim, üretilen gıda ürünlerinin çevresel etkisini analiz ediyor. "Eco rating" yani "eko derecelendirme çevresel değerlendirme sistemi" ile gıda şirketlerinin sürdürülebilirlik performansını ölçüyor.
Kaynak : Webrazzi