Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi İdil Kesten, Türkiye'deki kadınların dijital dünyadaki alışkanlıklarını açıkladı

  • Konbuyu başlatan Candeğer Muradoğlu
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
C

Candeğer Muradoğlu

Misafir
Webrazzi XYZ 2024 tüm hızıyla devam ediyor. Etkinliğimizin konuşmacıları arasında yer alan Gemius Ülke Müdürü İdil Kesten, Kadınların Dijital Dünyasına Yolculuk’unun tüm detaylarını paylaştı.

2023 yılında Türkiye'de 12 yaşın üzerinde 29 milyon kadın internet kullanıcısı bulunduğunu belirten Kesten, "Bu kullanıcıların en yoğun olduğu yaş aralığı 18-24 yaş arasında. Bir kadın ortalama olarak yaklaşık 4 saatini internet ortamında geçiriyor. Toplam ay içerisinde en fazla zaman harcadığı platformlar sosyal ağlar olarak ön plana çıktı. Kadınlar bu platformlarda 90 saat geçiriyor. Ayrıca bir ay içerisinde 350 sayfa internet tarayıcısı üzerinde geziniyor. Bir gün içerisinde ortalama 30 kez internete ziyarette bulunuyor. Kadınların en çok ziyaret ettiği sosyal medya platformu ise Youtube" diyerek kadınların internet kullanım alışkanlıklarını ifade ediyor.


Kesten, bu araştırmada kadınların en fazla ziyaret ettiği sitelerin incelendiğini ve sonuçlara göre kadınların en çok ziyaret ettiği sosyal medya platformunun Youtube olduğunu belirtiyor. Ayrıca internet kategorileri arasında kozmetik kategorisinin birinci sırada olduğunu kaydediyor.

Türkiye'de kadınların ve erkeklerin en çok ziyaret ettiği sitelerin ilk üçü Youtube, WhatsApp, Instagram olarak sıralanıyor. Kadınlar, sosyal medyada daha fazla zaman geçiriyorlar ve görsel içeriklere daha fazla ilgi gösteriyorlar. İlk 20'de yer alan Pinterest, özellikle kadınlar arasında popüler.


Kesten; Trendyol, Hepsiburada ve Çiçeksepeti gibi e-ticaret platformlarının oldukça önemli bir konumda olduğu görüldüğünü belirtiyor. Ayrıca gazetelerin de hala dikkate değer bir kullanım oranına sahip olduğu söyleniyor. Müzik platformları arasında Spotify'in öne çıktığı ve tercih edildiği ifade ediyor. Ancak bankacılık uygulamalarının ilk tercih olarak kullanılmadığı ve erkeklere göre ötelendiği de dikkat çekiyor.


Kesten, "Araştırma içinde en fazla ziyaret edilen platformlar arasında bankacılık sektöründe Garanti BBVA, süpermarket seçeneği Migros, kuyumculuk sektöründe Zen Pırlanta, kariyer ilan kategorisinde LinkedIn ve online yemek siparişi Getir yer alıyor" diye konuşuyor.


İdil Kesten, e-ticaret sitelerinde toplam ziyaretçi ve yoğunluğa göre Trendyol, Hepsiburada ve Çiçeksepeti gibi platformlar öne çıktığını söylüyor. Ayrıca, marka bağlılığı açısından LC Waikiki, Migros ve DeFacto gibi markalar önemli bir konumda bulunduğunu belirtiyor. Bu sonuçlar, tüketicilerin tercihlerinde çeşitli e-ticaret platformlarına ve markalara olan ilgilerini yansıttığını ifade ediyor.


Kadınların ilgisini çeken markalar arasında Nestle, Unilever ve P&G'nin cross medya platformlarında öne çıktığı görülüyor. Diğer yandan, dijital platformlarda ise Unilever, P&G ve Getir gibi markaların dikkat çektiği görülüyor. Bu sonuçlar, markaların hedef kitlelerine ulaşmak için farklı medya kanallarını etkin bir şekilde kullandıklarını ve dijital ortamda da güçlü bir varlık gösterdiklerini gösteriyor.


İdil Kesten, annelerin ilgisini çeken platformlar arasında TikTok, Dolap ve Snapchat gibi sosyal medya uygulamaları öne çıktığını kaydederek sözlerine şöyle son veriyor: "En çok ziyaret edilen ve dikkat çeken platformlar ise Gardrops, Modanisa ve Dolap gibi online alışveriş siteleri yer alıyor. Bu sonuçlar, annelerin sosyal medyada vakit geçirirken trendleri takip etmeyi tercih ettiklerini ve online alışveriş sitelerinde moda ve giyim ürünlerine ilgi gösteriyor."

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.