T
Tuğçe İçözü
Misafir
Dilara Kaplan (CEO), Halil Güneş (CMO) ve Mert Delibalta (CTO) tarafından 26 Aralık 2022'de kurulan Orbina AI, üretilen içerikleri sosyal medya taslakları haline getirerek sosyal medya paylaşımı için hazırlıyor. Orbina'nın temel amacı, kullanıcılara içerik oluşturma sürecinde yardımcı olmak.
8 kişilik ekipten oluşan Orbina, paylaşılan bilgilere göre, 5 aylık bir sürede Microsoft destekleri ve OpenAI kaynaklarıyla altyapısını oluşturarak kendi image generation algoritmalarını geliştirdi. Şu anda ürün, AWS ve Azure gibi platformlara bağımlı olmayan bir yapıya sahip.
Orbina'nın sunduğu hizmetler arasında görsel üretimi (image generation), metin üretimi (text generation), özelleştirilebilir üretim (customize generation), şablon (template) ve chatbot yer alıyor.
Özellikler kapsamında gerçekçi görüntüler oluşturarak kullanıcıların fikirlerini görsel olarak ifade etmelerini sağlayan Orbina, kelimelerle ifade edilen fikirleri otomatik olarak yazıya döküyor. Böylece içerik oluşturma sürecinde kullanıcılara kolaylık sunuyor.
Ayrıca ürün, kullanıcıların içeriklerini hem görsel hem metin olarak istedikleri şekilde sosyal medya altyapılarına göre özelleştirmelerine imkan tanıyor. Orbina, kullanıcılara çeşitli şablonlar sunarak içerik oluşturma sürecini daha hızlı ve kolay hale getiriyor.
Orbina'nın chatbot özelliği ise kullanıcıların sorularını yanıtlayarak kullanıcıya özel etkileşimli bir deneyim sunuyor.
Yakın zamanda paylaşılan bilgilere göre, Orbina'nın 2 bin 134 müşteri üyesi bulunmakta. Şirketin rakipleri arasında Copy.AI, Jasper.AI, Hypotenuse AI gibi üretim (generation) projeleri yer alsa da Orbina'yı diğer rakiplerinden ayıran bazı özellikler mevcut. Orbina, yalnızca 5 dakikada 3 sosyal medya taslağı üretebilirken, toplamda 3 bin kelime ve 8 görsel oluşturabiliyor. Ayrıca ürün, 40 farklı dilde içerik ve görsel oluşturma hizmeti sunuyor. Orbina aynı zamanda uygulamalar için API desteği sağlamakta.
Buna ek olarak Orbina, kullanıcıların kendi oluşturdukları 5 farklı makine öğrenimi modeliyle farklı metinler ve görseller oluşturabilmelerine imkan tanıyor. Girişimcilerin paylaştığı bilgilere göre, ürün, Türkçe dilinde yüzde 98'e kadar en iyi sonuçları elde etmekte.
Orbina'nın gelir modeli B2C ve B2B olarak iki kategoriye ayrılıyor. B2C için aylık abonelik ücreti 28,99 dolar, yıllık abonelik ise aylık 23,99 dolar olarak karşımıza çıkıyor. B2B müşteriler için kurumsal paket aylık 35,99 dolar ve B2B Dashboard hizmeti ise tüm veri datalarıyla özelleştirilmiş bir panel sunarak aylık 250 dolar olarak belirlendi.
12 Temmuz itibarıyla hızla yol haritasındaki yeni eklentileri bünyesine dahil eden girişim, geçtiğimiz dönemde Yapı Kredi Estonya programını kazandı. Bu bağlamda Orbina, Ekim ayı itibariyle Estonya'da da bir şube açarak küresel adımlarını atmaya başlayacak. Ekip, Estonya ofisiyle ilgili yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullanıyor:
Kaynak : Webrazzi
8 kişilik ekipten oluşan Orbina, paylaşılan bilgilere göre, 5 aylık bir sürede Microsoft destekleri ve OpenAI kaynaklarıyla altyapısını oluşturarak kendi image generation algoritmalarını geliştirdi. Şu anda ürün, AWS ve Azure gibi platformlara bağımlı olmayan bir yapıya sahip.
Orbina'nın özellikleri
Orbina'nın sunduğu hizmetler arasında görsel üretimi (image generation), metin üretimi (text generation), özelleştirilebilir üretim (customize generation), şablon (template) ve chatbot yer alıyor.
Özellikler kapsamında gerçekçi görüntüler oluşturarak kullanıcıların fikirlerini görsel olarak ifade etmelerini sağlayan Orbina, kelimelerle ifade edilen fikirleri otomatik olarak yazıya döküyor. Böylece içerik oluşturma sürecinde kullanıcılara kolaylık sunuyor.
Ayrıca ürün, kullanıcıların içeriklerini hem görsel hem metin olarak istedikleri şekilde sosyal medya altyapılarına göre özelleştirmelerine imkan tanıyor. Orbina, kullanıcılara çeşitli şablonlar sunarak içerik oluşturma sürecini daha hızlı ve kolay hale getiriyor.
Orbina'nın chatbot özelliği ise kullanıcıların sorularını yanıtlayarak kullanıcıya özel etkileşimli bir deneyim sunuyor.
Orbina'nın öne çıkan verileri
Yakın zamanda paylaşılan bilgilere göre, Orbina'nın 2 bin 134 müşteri üyesi bulunmakta. Şirketin rakipleri arasında Copy.AI, Jasper.AI, Hypotenuse AI gibi üretim (generation) projeleri yer alsa da Orbina'yı diğer rakiplerinden ayıran bazı özellikler mevcut. Orbina, yalnızca 5 dakikada 3 sosyal medya taslağı üretebilirken, toplamda 3 bin kelime ve 8 görsel oluşturabiliyor. Ayrıca ürün, 40 farklı dilde içerik ve görsel oluşturma hizmeti sunuyor. Orbina aynı zamanda uygulamalar için API desteği sağlamakta.
Buna ek olarak Orbina, kullanıcıların kendi oluşturdukları 5 farklı makine öğrenimi modeliyle farklı metinler ve görseller oluşturabilmelerine imkan tanıyor. Girişimcilerin paylaştığı bilgilere göre, ürün, Türkçe dilinde yüzde 98'e kadar en iyi sonuçları elde etmekte.
Orbina'nın gelir modeli B2C ve B2B olarak iki kategoriye ayrılıyor. B2C için aylık abonelik ücreti 28,99 dolar, yıllık abonelik ise aylık 23,99 dolar olarak karşımıza çıkıyor. B2B müşteriler için kurumsal paket aylık 35,99 dolar ve B2B Dashboard hizmeti ise tüm veri datalarıyla özelleştirilmiş bir panel sunarak aylık 250 dolar olarak belirlendi.
12 Temmuz itibarıyla hızla yol haritasındaki yeni eklentileri bünyesine dahil eden girişim, geçtiğimiz dönemde Yapı Kredi Estonya programını kazandı. Bu bağlamda Orbina, Ekim ayı itibariyle Estonya'da da bir şube açarak küresel adımlarını atmaya başlayacak. Ekip, Estonya ofisiyle ilgili yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullanıyor:
Bu, Orbina'nın uluslararası pazarda daha geniş bir etki alanı oluşturma ve global çapta büyümesini hızlandırma stratejisinin bir parçası. Orbina, Estonya'da açacağı şube ile yeni müşterilere ulaşacak ve global bir oyuncu olarak konumunu güçlendirecek.
Kaynak : Webrazzi