C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Çeşitli sektörlerde özellikle üretimi etkileyen çip felaketi yani Chipageddon'dan en çok etkilenen sektörün otomotiv otomotiv olduğunu yazmıştık. Öyle ki bu zaman dilimi içinde Volkswagen, Nissan, Hyundai, Toyota ve General Motors gibi şirketlerin Amerika Birleşik Devletleri, Meksika ve Avrupa'daki üretim hatları kapatılmış, ABD merkezli otomotiv şirketi General Motors, piyasadaki çip kıtlığının kâr beklentilerini 2 milyar dolara kadar düşürebileceğini açıklamış, Honda, Japonya’daki fabrikalarından birindeki araba üretimini 4 bin araç kadar azaltacaklarını belirtmiş, Nissan da Note hatchback modelinde bir üretim düzeltmesine gideceklerini söylemişti.
Bu sene otomotiv sektöründe 110 milyar dolar zararın olacağı konuşuldu. Araç üretiminde çip krizinden kaynaklı yaklaşık 4 milyonluk bir kayıp yaşanacağı da belirtildi. Otomotiv üreticisi Hyundai, sektördeki muhtemel payına düşen zararın öne geçebilmek için kendi yarı iletken çiplerini geliştireceğini ve üreteceğini açıkladı. Şirketin global COO'su José Munoz Hyundai'nin bu doğrultuda yapacaklarını açıklayan son şirket olduğunu belirtti.
Hyundai'nin satışlarının son çeyrekte çok fazla zarar görmediğini açıklayan Munoz, en zor geçen ayların Ağustos ve Eylül olduğunu söyledi. Hatta bu yıl bazı fabrikaları geçici olarak kapatmak zorunda kaldı. Ona göre çiplerin şirket içinde geliştirmek zaman ve yatırım gerektirecek.
Munoz, bu konuda oldukça haklı. Çünkü yarı iletken çip geliştirme konusunda uzmanlığı olmayan ve bunun ölçeklenemeyeceğine inanan otomotiv şirketleri ilk etapta oldukça zorlanacak gibi görünüyor. Küresel üretimde yüzde 16'lık daralmadan kendi yarı iletken çiplerini kendi tedarik eden otomobil üreticilerin bu krizden kolay sıyrılacak gibi görünüyor. Bütün bu gelişmelere paralel olarak dünya genelinde çip üretiminin maliyeti de düşecek. Bir taraftan Şubat ayında Apple ile elektrikli sürücüsüz otomobil üretimi görüşmeleri durduran şirket için gelecek günlerin neler getireceği merak konusu.
Kaynak : Webrazzi
Bu sene otomotiv sektöründe 110 milyar dolar zararın olacağı konuşuldu. Araç üretiminde çip krizinden kaynaklı yaklaşık 4 milyonluk bir kayıp yaşanacağı da belirtildi. Otomotiv üreticisi Hyundai, sektördeki muhtemel payına düşen zararın öne geçebilmek için kendi yarı iletken çiplerini geliştireceğini ve üreteceğini açıkladı. Şirketin global COO'su José Munoz Hyundai'nin bu doğrultuda yapacaklarını açıklayan son şirket olduğunu belirtti.
Hyundai'nin satışlarının son çeyrekte çok fazla zarar görmediğini açıklayan Munoz, en zor geçen ayların Ağustos ve Eylül olduğunu söyledi. Hatta bu yıl bazı fabrikaları geçici olarak kapatmak zorunda kaldı. Ona göre çiplerin şirket içinde geliştirmek zaman ve yatırım gerektirecek.
Munoz, bu konuda oldukça haklı. Çünkü yarı iletken çip geliştirme konusunda uzmanlığı olmayan ve bunun ölçeklenemeyeceğine inanan otomotiv şirketleri ilk etapta oldukça zorlanacak gibi görünüyor. Küresel üretimde yüzde 16'lık daralmadan kendi yarı iletken çiplerini kendi tedarik eden otomobil üreticilerin bu krizden kolay sıyrılacak gibi görünüyor. Bütün bu gelişmelere paralel olarak dünya genelinde çip üretiminin maliyeti de düşecek. Bir taraftan Şubat ayında Apple ile elektrikli sürücüsüz otomobil üretimi görüşmeleri durduran şirket için gelecek günlerin neler getireceği merak konusu.
Kaynak : Webrazzi