A
Aysu
Misafir
Hosting seçimi seo performansınızı dolaylı yoldan etkilemektedir. Çoğu insan seo denilince anahtar kelimelere, içeriğe ve tabii ki geri bağlantıları düşünmeye başlar. Teknik açıdan, site yapısı ve mobil uyumluluk gibi faktörlere aşina olabilirsiniz.
Ancak , web sitenizin barındırıcısının SEO’yu etkilediğini biliyor muydunuz ?
Barındırmanın arama motoru performansınız üzerinde büyük bir etkisi olabilir, ancak birçok işletme bunu SEO stratejilerinin bir parçası olarak düşünmez. Aslında doğru barındırma hizmetini seçmek, arama motoru sıralamalarınızı iyileştirebilir, hemen çıkma oranınızı azaltabilir ve dönüşümleri artırabilir.
Bu makale, barındırmanın SEO’yu nasıl etkilediğini ve web siteniz için doğru barındırmayı nasıl seçebileceğinizi gösterir. Beraber inceleyelim;
Web barındırma hizmetinin SEO’yu nasıl etkilediğine girmeden önce, en başta neden arama motoru optimizasyonunu önemsemeniz gerektiğinden bahsetmek isterim.
Birincisi, arama motorları insanlarla direkt iletişime geçtiğiniz alandır. Satın almak istedikleri belirli bir ürün hakkında bilgi ararken, alışveriş yapanların %55’i bir arama motoruna yöneliyor. SEO, arama sonuçlarına girmenize ve iyi sıralama almanıza yardımcı olur. Sonuçların ikinci sayfasında, hatta ilk sayfanın yarısında olmak yeterli değildir. Arama yapanların çoğu o kadar aşağı inmiyor Tüm kullanıcıların %28,5’i ilk Google sonucunu tıklıyor. İkinci sıra trafiğin %15,6’sını, üçüncü sıra ise %11’ini alır. 10. sıra, arama yapanların yalnızca %2,5’inin tıklamasını sağlıyor ve neredeyse hiç kimse ikinci sayfaya geçiş yapmıyor. Doğru yapıldığında SEO, web sitenizin arama yapanların gerçekten göreceği sonuçların en üstüne çıkmasına yardımcı olabilir. Dolayısıyla SEO, marka bilinirliği oluşturmaya bile yardımcı olur. Alakalı arama sonuçlarında görünmek, görünürlüğünüzü ve itibarınızı artıracaktır.
Hosting seçimi SEO performansınızın en bilinen bileşeni olmayabilir, ancak önemlidir. Google tarafından tercih edilmek için sitenizin iyi çalışması gerekir ve barındırma şirketiniz bu konuda web sitenize yardımcı olabilir.
Barındırıcınızın arama motoru performansınızı etkileyebileceği parametrelere beraber bakalım;
Potansiyel bir müşteri sizi Google’da bulur ve tıklar. Geri dönüp farklı bir arama sonucu seçmeden önce sayfanın yüklenmesini sizce ne kadar bekleyecektir?
Hızlı yükleme süreleri, bir web sitesi ziyaretçisinin satın alma şansını artırır. Bir saniyede yüklenen bir site, beş saniyede yüklenen bir siteden üç kat daha yüksek bir dönüşüm oranına sahiptir. Mobil site verileri üzerine yapılan bir araştırma, site hızındaki 0,1 saniyelik bir iyileşmenin, perakende alışveriş yapanların neredeyse %10 daha fazla harcama yapmasına neden olduğunu açıkladı.
Hızlı bir siteye sahip olmak, arama motoru sonuç sayfasındaki yerinizi de yükseltebilir. Google, site hızını ilk olarak 2010’da bir sıralama faktörü olarak onayladı.
Elbette, web barındırma seçiminiz web sitenizin hızını ve yükleme süresini etkileyebilecek tek faktör değildir, bunun içerisinde sizin web sitenizi nasıl optimize ettiğinizde vardır. Ama aynı web sitesini farklı 2 firmada barındırıp diğerinden daha iyi bir performans alıyorsanız, kesinlikle barındırıcınızı değiştirmelisiniz. JS’yi önbelleğe alma ve küçültme gibi diğer şeyleri hallettiyseniz, daha yüksek kaliteli ve daha hızlı barındırmaya yatırım yapmak size daha yüksek yükleme hızları sağlayabilir ve size daha fazla trafik ve dönüşüm kazandırabilir.
Yani hosting hizmeti alırken vereceğiniz ücreti çok düşünmeyin, uygun fiyatlı hosting alarak kaçıracağınız müşterilere belki de size çok daha pahalıya mal olabilir. Hızlı ve güvenli altyapı için Turkticaret.Net hosting hizmetini inceleyin.
Sunucu kapalı kalma süresinin size mal olacağını muhtemelen zaten fark etmişsinizdir. Sitenin kapalı olduğu süre boyunca potansiyel satışları da kaçırmış olacaksınız.
Sunucu kapalı kalma süresi SEO’yu da etkiler. Bir arama motoru web sitenizi kapalıyken tararsa, geçici olarak dizinden kaldırabilirsiniz.
Bir sunucu seçerken şirketin sunucularının nerede olduğuna bakın.
Kitlenizin çoğunluğuna daha yakın konumdaki sunucular, SEO için önemli olan daha iyi site hızları sunacaktır. Konum, uymanız gereken veri depolama düzenlemelerini de etkileyebilir. Bu, arama motoru optimizasyonu için önemlidir.
Konuma dayalı başka bir faktör de alan adınızdır. Google , tüm jenerik alan adı uzantılarının SEO açısından eşit olduğunu onayladı. Dolayısıyla şirketiniz ile uyumlu farklı domain uzantıları da tercih edebilirsiniz.
Ülke uzantıları farklı bir durumdur. Örneğin, bir .de alan adı kullanıyorsanız, Google sitenizi Almanya için coğrafi olarak hedefleyecektir. O ülkenin arama motorlarında diğer ülkelere göre daha iyi performans göstermesi muhtemeldir.
Barındırma şirketlerini araştırmaya başladığınızda, çok çeşitli fiyatlar ve paylaşımlı barındırma, özel barındırma ve yönetilen barındırma gibi birçok farklı hizmet türü görebilirsiniz. Web sitesi sahipliği konusunda yeniyseniz, kafa karıştırıcı gözükebilir.
Birkaç barındırma türü vardır ve seçtiğiniz barındırma türü de SEO’nuzu etkileyebilir. Karşılaşabileceğiniz bazı web sitesi barındırma türlerine ve bunların arama motoru optimizasyonunu nasıl etkilediğini inceleyelim.
Bir web sitesini ücretsiz olarak barındırmanın yolları vardır. Bu seçenekler kişisel bir web sitesi için kabul edilebilir olabilir, ancak SEO için ve ya kişisel markanız için iyi değildir. Genellikle kendi alan adınız olamaz ve siteniz yüksek trafiği kaldıracak kadar iyi performans göstermez.
Ayda birkaç dolara kadar düşük bir fiyata paylaşılan bir plan bulabilirsiniz.
Küçük web sitelerinin paylaşılan barındırmada başlaması normaldir. Bu planlar ucuz ve yeni başlayanlar için uygundur.
Paylaşılan barındırma, kaynakları bölerek her şeyin uygun maliyetli olmasını sağlar. Adından da anlaşılacağı gibi, paylaşılan bir barındırma planındaki bir kullanıcı, kaynakları aynı sunucudaki diğer kullanıcılarla paylaşmak zorundadır.
Paylaşımlı barındırma, yeni web sitesi sahipleri için iyi bir başlangıç yolu olsa da, SEO için olumsuz tarafları vardır. Bir sunucuyu diğer web siteleriyle paylaşırsanız, bu siteler sizinkinin performansını etkileyebilir. Örneğin, sunucunuzdaki sitelerden birinin trafiğinde büyük bir artış olursa, siteniz yavaşlayabilir ve bu da arama motoru optimizasyonunu etkiler.
Sitenizi bir Sanal Özel Sunucuda barındırmayı seçerseniz , fiziksel bir sunucuyu diğer web siteleriyle paylaşmaya devam edersiniz. Ancak, tamamen kendinize ait bir sanal bölümünüz var. Bu, performansı artırır ve başka bir web sitesinin trafiğinin yükleme hızınızı ve SEO’nuzu etkileme olasılığını azaltır. Buradaki kaynaklar tamamen size ayrılmış olduğu için site hızında ve trafikte bir problem yaşamazsınız.
Adanmış bir sunucuda barındırma, göründüğü gibidir – tüm sunucu size adanmıştır. Bu, daha fazla çalışma süresi ve daha yüksek hızlar anlamına gelir. Ayrıca sunucunuzun ayarları üzerinde tam kontrole sahipsiniz, böylece sitenizin iyi performans göstereceğinden emin olabilirsiniz.
Adanmış barındırma, SEO için iyidir, ancak pahalıdır. Kurumsal boyutta bir web siteniz yoksa muhtemelen bu sunuculara da ihtiyacınız yoktur. Dolayısıyla paylaşımlı hosting ile başlayarak yavaş yavaş işinizi büyütebilirsiniz.
Bulut barındırma ile web siteniz birden çok uzak sunucuya yayılır.
Sunuculardan birinde sorun olursa, ağdaki diğer sunucular devreye girer. Bulut barındırma, SEO için iyi olan yüksek çalışma süresi sağlamak için harikadır. Doğru şekilde kurmak için doğru uzmanlığa sahipseniz, aynı zamanda hızlı yüklenen bir web sitesi kurmanın en iyi yollarından biridir. Turkticaret.Net hosting hizmetlerinin tamamı bulut barındırma üzerinden çalışmaktadır.
Hemen çıkma oranı, yalnızca bir sayfayı ziyaret eden ve sitenizde herhangi bir işlem yapmayan ziyaretçilerin yüzdesidir.
Hemen çıkma oranının Google sıralamalarını etkileyip etkilemediği tartışmalıdır. Google, hemen çıkma oranının bir sıralama faktörü olduğunu reddederken , diğer kaynaklar yüksek hemen çıkma oranı ile SERP’lerde daha düşük sıralama arasında açık bir ilişki olduğunu göstermektedir.
Resmi bir sıralama faktörü olmasa da, genellikle 2022’de çok önemli bir Google sıralama faktörü olan oturum süresinin bir göstergesi olabilir. İçeriğinizi aramalarıyla alakalı bulmadığında Google, alakalı içerik sağlamak istediğinden, sizi daha düşük sıralamaya başlar.
Hemen çıkma oranınızı ve bekleme sürenizi iyileştirmek, teknik SEO’nun çok önemli bir yönüdür. Daha düşük bir hemen çıkma oranı, daha fazla kişinin sayfanızda kaldığı ve sayfanızla etkileşime geçtiği anlamına ve ilgili içerik sunduğunuz anlamına gelir, bu da muhtemelen daha fazla dönüşüme yol açacaktır.
Yüksek hemen çıkma oranlarının en büyük sebebi yavaş açılan sitelerdir.
Google, kullanıcılarını riskli web sitelerine göndermek istemiyor.
2014 yılında, geçerli HTTPS şifrelemesinin bir sıralama sinyali olduğunu duyurdu . HTTPS, bir kullanıcının tarayıcısının web sitenize güvenli bir şekilde bağlanmasını sağlar.
Web sitenizin barındırıcısı, web sitenizin güvenliği için çok önemlidir. Birincisi, sunucularının güvenliğinden web barındırma şirketi sorumludur. Ayrıca size ücretsiz SSL sertifikası veya düzenli kötü amaçlı yazılım taramaları gibi başka güvenli barındırma hizmetleri de sağlayabilir. Turkticaret.net bunları ücretsiz sunmaktadır.
Beklenmeyen kesinti sürelerinin veya performans sorunlarının SEO’nuzu nasıl etkileyebileceğini zaten tartışmıştık, böylece konu barındırma söz konusu olduğunda teknik desteğin ne kadar önemli olduğunu görebilirsiniz. Tüm site ortamınızı düzenli olarak yedekleyen ve herhangi bir teknik aksaklığı hızla çözebilen bir web barındırma hizmeti işinizi oldukça hafifletir.
Çoğu şirket, arama motoru optimizasyonunu hiç düşünmeden, fiyat ve bant genişliği gibi faktörlere dayalı bir web sitesi barındırıcısı seçiyor.
Barındırma genellikle bir SEO faktörü olarak tartışılmaz, ancak sıralamalarınızı, trafiğinizi ve dönüşümlerinizi önemli ölçüde etkileyebilir. Google, hangi web barındırıcısı kullandığınızla ilgilenmez, ancak site hızı, güvenilirlik, sunucu çalışma süresi ve güvenlik gibi faktörlerin tümü, seçtiğiniz hostingden etkilenir.
Sitenizin teknik uzmanlar tarafından izlenmesini ve bakımının yapılmasını sağlamak için yönetilen bir barındırma planı düşünün. Turkticaret.Net, yüksek hızlar, 7/24 destek, güvenlik özellikleri, %99,9 çalışma süresi garantisi sunar.
Hosting Seçimi SEO Performansınızı Nasıl Etkiler? yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret
Ancak , web sitenizin barındırıcısının SEO’yu etkilediğini biliyor muydunuz ?
Barındırmanın arama motoru performansınız üzerinde büyük bir etkisi olabilir, ancak birçok işletme bunu SEO stratejilerinin bir parçası olarak düşünmez. Aslında doğru barındırma hizmetini seçmek, arama motoru sıralamalarınızı iyileştirebilir, hemen çıkma oranınızı azaltabilir ve dönüşümleri artırabilir.
Bu makale, barındırmanın SEO’yu nasıl etkilediğini ve web siteniz için doğru barındırmayı nasıl seçebileceğinizi gösterir. Beraber inceleyelim;
SEO Neden Bu Kadar Önemli?
Web barındırma hizmetinin SEO’yu nasıl etkilediğine girmeden önce, en başta neden arama motoru optimizasyonunu önemsemeniz gerektiğinden bahsetmek isterim.
Birincisi, arama motorları insanlarla direkt iletişime geçtiğiniz alandır. Satın almak istedikleri belirli bir ürün hakkında bilgi ararken, alışveriş yapanların %55’i bir arama motoruna yöneliyor. SEO, arama sonuçlarına girmenize ve iyi sıralama almanıza yardımcı olur. Sonuçların ikinci sayfasında, hatta ilk sayfanın yarısında olmak yeterli değildir. Arama yapanların çoğu o kadar aşağı inmiyor Tüm kullanıcıların %28,5’i ilk Google sonucunu tıklıyor. İkinci sıra trafiğin %15,6’sını, üçüncü sıra ise %11’ini alır. 10. sıra, arama yapanların yalnızca %2,5’inin tıklamasını sağlıyor ve neredeyse hiç kimse ikinci sayfaya geçiş yapmıyor. Doğru yapıldığında SEO, web sitenizin arama yapanların gerçekten göreceği sonuçların en üstüne çıkmasına yardımcı olabilir. Dolayısıyla SEO, marka bilinirliği oluşturmaya bile yardımcı olur. Alakalı arama sonuçlarında görünmek, görünürlüğünüzü ve itibarınızı artıracaktır.
Hosting SEO’nuzu Nasıl Etkiler?
Hosting seçimi SEO performansınızın en bilinen bileşeni olmayabilir, ancak önemlidir. Google tarafından tercih edilmek için sitenizin iyi çalışması gerekir ve barındırma şirketiniz bu konuda web sitenize yardımcı olabilir.
Barındırıcınızın arama motoru performansınızı etkileyebileceği parametrelere beraber bakalım;
Site Hızı ve Yükleme Süreleri
Potansiyel bir müşteri sizi Google’da bulur ve tıklar. Geri dönüp farklı bir arama sonucu seçmeden önce sayfanın yüklenmesini sizce ne kadar bekleyecektir?
Hızlı yükleme süreleri, bir web sitesi ziyaretçisinin satın alma şansını artırır. Bir saniyede yüklenen bir site, beş saniyede yüklenen bir siteden üç kat daha yüksek bir dönüşüm oranına sahiptir. Mobil site verileri üzerine yapılan bir araştırma, site hızındaki 0,1 saniyelik bir iyileşmenin, perakende alışveriş yapanların neredeyse %10 daha fazla harcama yapmasına neden olduğunu açıkladı.
Hızlı bir siteye sahip olmak, arama motoru sonuç sayfasındaki yerinizi de yükseltebilir. Google, site hızını ilk olarak 2010’da bir sıralama faktörü olarak onayladı.
Elbette, web barındırma seçiminiz web sitenizin hızını ve yükleme süresini etkileyebilecek tek faktör değildir, bunun içerisinde sizin web sitenizi nasıl optimize ettiğinizde vardır. Ama aynı web sitesini farklı 2 firmada barındırıp diğerinden daha iyi bir performans alıyorsanız, kesinlikle barındırıcınızı değiştirmelisiniz. JS’yi önbelleğe alma ve küçültme gibi diğer şeyleri hallettiyseniz, daha yüksek kaliteli ve daha hızlı barındırmaya yatırım yapmak size daha yüksek yükleme hızları sağlayabilir ve size daha fazla trafik ve dönüşüm kazandırabilir.
Yani hosting hizmeti alırken vereceğiniz ücreti çok düşünmeyin, uygun fiyatlı hosting alarak kaçıracağınız müşterilere belki de size çok daha pahalıya mal olabilir. Hızlı ve güvenli altyapı için Turkticaret.Net hosting hizmetini inceleyin.
Sunucu Kesintisi
Sunucu kapalı kalma süresinin size mal olacağını muhtemelen zaten fark etmişsinizdir. Sitenin kapalı olduğu süre boyunca potansiyel satışları da kaçırmış olacaksınız.
Sunucu kapalı kalma süresi SEO’yu da etkiler. Bir arama motoru web sitenizi kapalıyken tararsa, geçici olarak dizinden kaldırabilirsiniz.
Konum
Bir sunucu seçerken şirketin sunucularının nerede olduğuna bakın.
Kitlenizin çoğunluğuna daha yakın konumdaki sunucular, SEO için önemli olan daha iyi site hızları sunacaktır. Konum, uymanız gereken veri depolama düzenlemelerini de etkileyebilir. Bu, arama motoru optimizasyonu için önemlidir.
Konuma dayalı başka bir faktör de alan adınızdır. Google , tüm jenerik alan adı uzantılarının SEO açısından eşit olduğunu onayladı. Dolayısıyla şirketiniz ile uyumlu farklı domain uzantıları da tercih edebilirsiniz.
Ülke uzantıları farklı bir durumdur. Örneğin, bir .de alan adı kullanıyorsanız, Google sitenizi Almanya için coğrafi olarak hedefleyecektir. O ülkenin arama motorlarında diğer ülkelere göre daha iyi performans göstermesi muhtemeldir.
Barındırma Türü
Barındırma şirketlerini araştırmaya başladığınızda, çok çeşitli fiyatlar ve paylaşımlı barındırma, özel barındırma ve yönetilen barındırma gibi birçok farklı hizmet türü görebilirsiniz. Web sitesi sahipliği konusunda yeniyseniz, kafa karıştırıcı gözükebilir.
Birkaç barındırma türü vardır ve seçtiğiniz barındırma türü de SEO’nuzu etkileyebilir. Karşılaşabileceğiniz bazı web sitesi barındırma türlerine ve bunların arama motoru optimizasyonunu nasıl etkilediğini inceleyelim.
Özgür
Bir web sitesini ücretsiz olarak barındırmanın yolları vardır. Bu seçenekler kişisel bir web sitesi için kabul edilebilir olabilir, ancak SEO için ve ya kişisel markanız için iyi değildir. Genellikle kendi alan adınız olamaz ve siteniz yüksek trafiği kaldıracak kadar iyi performans göstermez.
Ayda birkaç dolara kadar düşük bir fiyata paylaşılan bir plan bulabilirsiniz.
Paylaşılan
Küçük web sitelerinin paylaşılan barındırmada başlaması normaldir. Bu planlar ucuz ve yeni başlayanlar için uygundur.
Paylaşılan barındırma, kaynakları bölerek her şeyin uygun maliyetli olmasını sağlar. Adından da anlaşılacağı gibi, paylaşılan bir barındırma planındaki bir kullanıcı, kaynakları aynı sunucudaki diğer kullanıcılarla paylaşmak zorundadır.
Paylaşımlı barındırma, yeni web sitesi sahipleri için iyi bir başlangıç yolu olsa da, SEO için olumsuz tarafları vardır. Bir sunucuyu diğer web siteleriyle paylaşırsanız, bu siteler sizinkinin performansını etkileyebilir. Örneğin, sunucunuzdaki sitelerden birinin trafiğinde büyük bir artış olursa, siteniz yavaşlayabilir ve bu da arama motoru optimizasyonunu etkiler.
VPS (Sanal Özel Sunucu)
Sitenizi bir Sanal Özel Sunucuda barındırmayı seçerseniz , fiziksel bir sunucuyu diğer web siteleriyle paylaşmaya devam edersiniz. Ancak, tamamen kendinize ait bir sanal bölümünüz var. Bu, performansı artırır ve başka bir web sitesinin trafiğinin yükleme hızınızı ve SEO’nuzu etkileme olasılığını azaltır. Buradaki kaynaklar tamamen size ayrılmış olduğu için site hızında ve trafikte bir problem yaşamazsınız.
Özel
Adanmış bir sunucuda barındırma, göründüğü gibidir – tüm sunucu size adanmıştır. Bu, daha fazla çalışma süresi ve daha yüksek hızlar anlamına gelir. Ayrıca sunucunuzun ayarları üzerinde tam kontrole sahipsiniz, böylece sitenizin iyi performans göstereceğinden emin olabilirsiniz.
Adanmış barındırma, SEO için iyidir, ancak pahalıdır. Kurumsal boyutta bir web siteniz yoksa muhtemelen bu sunuculara da ihtiyacınız yoktur. Dolayısıyla paylaşımlı hosting ile başlayarak yavaş yavaş işinizi büyütebilirsiniz.
Bulut Barındırma
Bulut barındırma ile web siteniz birden çok uzak sunucuya yayılır.
Sunuculardan birinde sorun olursa, ağdaki diğer sunucular devreye girer. Bulut barındırma, SEO için iyi olan yüksek çalışma süresi sağlamak için harikadır. Doğru şekilde kurmak için doğru uzmanlığa sahipseniz, aynı zamanda hızlı yüklenen bir web sitesi kurmanın en iyi yollarından biridir. Turkticaret.Net hosting hizmetlerinin tamamı bulut barındırma üzerinden çalışmaktadır.
Çıkma Oranı
Hemen çıkma oranı, yalnızca bir sayfayı ziyaret eden ve sitenizde herhangi bir işlem yapmayan ziyaretçilerin yüzdesidir.
Hemen çıkma oranının Google sıralamalarını etkileyip etkilemediği tartışmalıdır. Google, hemen çıkma oranının bir sıralama faktörü olduğunu reddederken , diğer kaynaklar yüksek hemen çıkma oranı ile SERP’lerde daha düşük sıralama arasında açık bir ilişki olduğunu göstermektedir.
Resmi bir sıralama faktörü olmasa da, genellikle 2022’de çok önemli bir Google sıralama faktörü olan oturum süresinin bir göstergesi olabilir. İçeriğinizi aramalarıyla alakalı bulmadığında Google, alakalı içerik sağlamak istediğinden, sizi daha düşük sıralamaya başlar.
Hemen çıkma oranınızı ve bekleme sürenizi iyileştirmek, teknik SEO’nun çok önemli bir yönüdür. Daha düşük bir hemen çıkma oranı, daha fazla kişinin sayfanızda kaldığı ve sayfanızla etkileşime geçtiği anlamına ve ilgili içerik sunduğunuz anlamına gelir, bu da muhtemelen daha fazla dönüşüme yol açacaktır.
Yüksek hemen çıkma oranlarının en büyük sebebi yavaş açılan sitelerdir.
Güvenlik
Google, kullanıcılarını riskli web sitelerine göndermek istemiyor.
2014 yılında, geçerli HTTPS şifrelemesinin bir sıralama sinyali olduğunu duyurdu . HTTPS, bir kullanıcının tarayıcısının web sitenize güvenli bir şekilde bağlanmasını sağlar.
Web sitenizin barındırıcısı, web sitenizin güvenliği için çok önemlidir. Birincisi, sunucularının güvenliğinden web barındırma şirketi sorumludur. Ayrıca size ücretsiz SSL sertifikası veya düzenli kötü amaçlı yazılım taramaları gibi başka güvenli barındırma hizmetleri de sağlayabilir. Turkticaret.net bunları ücretsiz sunmaktadır.
Destek Düzeyi
Beklenmeyen kesinti sürelerinin veya performans sorunlarının SEO’nuzu nasıl etkileyebileceğini zaten tartışmıştık, böylece konu barındırma söz konusu olduğunda teknik desteğin ne kadar önemli olduğunu görebilirsiniz. Tüm site ortamınızı düzenli olarak yedekleyen ve herhangi bir teknik aksaklığı hızla çözebilen bir web barındırma hizmeti işinizi oldukça hafifletir.
Özet
Çoğu şirket, arama motoru optimizasyonunu hiç düşünmeden, fiyat ve bant genişliği gibi faktörlere dayalı bir web sitesi barındırıcısı seçiyor.
Barındırma genellikle bir SEO faktörü olarak tartışılmaz, ancak sıralamalarınızı, trafiğinizi ve dönüşümlerinizi önemli ölçüde etkileyebilir. Google, hangi web barındırıcısı kullandığınızla ilgilenmez, ancak site hızı, güvenilirlik, sunucu çalışma süresi ve güvenlik gibi faktörlerin tümü, seçtiğiniz hostingden etkilenir.
Sitenizin teknik uzmanlar tarafından izlenmesini ve bakımının yapılmasını sağlamak için yönetilen bir barındırma planı düşünün. Turkticaret.Net, yüksek hızlar, 7/24 destek, güvenlik özellikleri, %99,9 çalışma süresi garantisi sunar.
Hosting Seçimi SEO Performansınızı Nasıl Etkiler? yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret