T
Tuğçe İçözü
Misafir
2021 yılında 193 milyon euro yatırım alan Hollandalı neobank Bunq'ın değerlemesinin 1 milyar euroyu aştığını sizlere aktarmıştık. 2023 yılında ise Bunq, 1.8 milyar dolar değerleme ile 111 milyon dolar yatırım aldı. Bunq şimdi de yeni üretimsel yapay zeka chatbot'u Finn ile karşımızda.
OpenAI ve Meta'nın açık kaynak büyük/geniş dil modelleri (LLMs) ile çalışan yeni sohbet botu fonksiyonu, kullanıcıların mali konularda planlar yapmasına, bütçe hazırlamasına ve transferleri kolayca gerçekleştirmesine destek oluyor.
Bunq'ın kurucu ve CEO'su Ali Niknam'ın aktardıklarına göre; Finn, kullanıcıların kişisel hayatı ve işlemleri hakkında her şeyi bilen, tüm bunları kafasında tutan ve her türlü sorusunu yanıtlayabilen kendi kişisel muhasebecisi gibi olacak.
Yeni AI chatbot arayüzü Bunq uygulamasındaki arama işlevinin yerini alacak. Ancak Niknam, Finn'in bir arama botundan çok daha fazlası olduğunu vurguluyor. Yazının başında bahsedilen büyük/geniş dil modellerini kullanarak hangisinin daha iyi cevap verdiğini belirledikten sonra Bunq, bir kullanıcının ne sorduğunu yorumlayabilen ve dönüştürebilen kendi modeli ile ilerliyor. Bu sayede bir arama sorgusuna kıyasla çok daha detaylı yanıtlar alınabiliyor. Bu arada ilerleyen zamanda Gemini'ın da Finn'e entegre edilmesi planlanıyor.
Niknam'ın belirttiğine göre, Finn işlemlerinizi yaparak oluşturduğunuz tüm verilere anlam kazandırabilir. Böylece, bulunduğunuz konuma yakın olan sevdiğiniz bir restoran önerisi istediğinizde, Finn size geçerli yanıtlar sunabilir.
Finn'in arayüzü, herhangi bir üretimsel yapay zeka chatbot'u kullananların aşina olduğu bir yapıya sahip. Finn'e yıl boyunca herhangi bir e-ticaret sitesine ne kadar ödeme yaptığınızı ya da spesifik olarak geçmişte yaptığınız seyahat ya da konaklamalar hakkında hatırlamak istediklerinizi sorabilirsiniz.
Bunlara ek olarak Finn, kullanıcılara belirli harcama kalıplarını söyleyebilir, yaklaşan bir seyahat için bütçe yapmalarına yardımcı olabilir ve bir satın alma işleminin tam olarak ne zaman yapıldığını söyleyebilir.
Bu arada şirket, Finn'in yanı sıra yeni özellikler de yayına aldı. Bu özellikler arasında kullanıcıların harcama limitleri belirlemesini sağlayan bütçe sekmesi, belirli ürünler için ödemenin hangi hesaptan yapılacağına karar verme, ücretsiz kredi kartları ve işletmeler için telefona dokunarak ödeme yer alıyor.
Kaynak : Webrazzi
OpenAI ve Meta'nın açık kaynak büyük/geniş dil modelleri (LLMs) ile çalışan yeni sohbet botu fonksiyonu, kullanıcıların mali konularda planlar yapmasına, bütçe hazırlamasına ve transferleri kolayca gerçekleştirmesine destek oluyor.
Bunq'ın kurucu ve CEO'su Ali Niknam'ın aktardıklarına göre; Finn, kullanıcıların kişisel hayatı ve işlemleri hakkında her şeyi bilen, tüm bunları kafasında tutan ve her türlü sorusunu yanıtlayabilen kendi kişisel muhasebecisi gibi olacak.
Yeni AI chatbot arayüzü Bunq uygulamasındaki arama işlevinin yerini alacak. Ancak Niknam, Finn'in bir arama botundan çok daha fazlası olduğunu vurguluyor. Yazının başında bahsedilen büyük/geniş dil modellerini kullanarak hangisinin daha iyi cevap verdiğini belirledikten sonra Bunq, bir kullanıcının ne sorduğunu yorumlayabilen ve dönüştürebilen kendi modeli ile ilerliyor. Bu sayede bir arama sorgusuna kıyasla çok daha detaylı yanıtlar alınabiliyor. Bu arada ilerleyen zamanda Gemini'ın da Finn'e entegre edilmesi planlanıyor.
Niknam'ın belirttiğine göre, Finn işlemlerinizi yaparak oluşturduğunuz tüm verilere anlam kazandırabilir. Böylece, bulunduğunuz konuma yakın olan sevdiğiniz bir restoran önerisi istediğinizde, Finn size geçerli yanıtlar sunabilir.
Finn'in arayüzü, herhangi bir üretimsel yapay zeka chatbot'u kullananların aşina olduğu bir yapıya sahip. Finn'e yıl boyunca herhangi bir e-ticaret sitesine ne kadar ödeme yaptığınızı ya da spesifik olarak geçmişte yaptığınız seyahat ya da konaklamalar hakkında hatırlamak istediklerinizi sorabilirsiniz.
Bunlara ek olarak Finn, kullanıcılara belirli harcama kalıplarını söyleyebilir, yaklaşan bir seyahat için bütçe yapmalarına yardımcı olabilir ve bir satın alma işleminin tam olarak ne zaman yapıldığını söyleyebilir.
Bu arada şirket, Finn'in yanı sıra yeni özellikler de yayına aldı. Bu özellikler arasında kullanıcıların harcama limitleri belirlemesini sağlayan bütçe sekmesi, belirli ürünler için ödemenin hangi hesaptan yapılacağına karar verme, ücretsiz kredi kartları ve işletmeler için telefona dokunarak ödeme yer alıyor.
Kaynak : Webrazzi