G
Gözde Ulukan
Misafir
Son dönemde tüm sosyal medya hesaplarında, birçok arkadaş muhabbetinde en çok konuşulan konulardan biri hiç şüphesiz Netflix'in orijinal yapımı Squid Game. Netflix, bir anda bu denli popüler olmasıyla herkesin ilgisini çeken yapımla ilgili bazı açıklamalarda bulundu. Şirketin Netflix Geeked hesabı Squid Game'in ilk 17 gününde global olarak 111 milyon kişi tarafından izlendiğini açıkladı. Ayrıca Squid Game, hizmetteki ilk 28 gününde 100 milyonu aşan ilk Netflix dizisi oldu.
The Verge'ün haberine göre Squid Game'in bu izlenme sayısı şuna göre oluşturuluyor; diziyi en az iki dakika boyunca izleyen hesapların sayısı baz alınıyor. Bu metrik halihazırda Netflix'in en çok izlenen içeriklerini sıralamak için kullandığı bir metrik. Netflix sözcüsü, Squid Game'in 94 ülkede Netflix'in en çok izlenen içerikleri arasında ilk sırada olduğunu belirtti. ABD'de ise ilk kez İngilizce olmayan bir içerik ilk sıraya yerleşmiş oldu.
İzlemeyenler için baştan uyaralım, bundan sonrası biraz spoiler içerebilir. Squid Game, ciddi miktarda borçları olan bir grup insanın belirli kişiler tarafından bulunması ve bir oyuna yönlendirilmesini odağına alıyor. Güney Kore'nin unutulmaya yüz tutmuş çocuk oyunlarını oynayarak belli bir para ödülünü kazanmaya çalışan 450'den fazla kişi ilk oyuna kadar durumun ciddiyetini fark etmiyor. Ancak ilk oyundan sonra çocuk oyunlarının şiddetle birleştiği nokta ortaya çıkıyor ve oyuncular içinde bulundukları yerden sağ çıkmak için tüm oyunları başarıyla geçmeye çalışıyor.
Squid Game, izlenme sayısının dışında da o kadar popüler oldu ki şu anda oyuncuların dizide giydikleri eşofmanlar, ayakkabılar, kostümler neredeyse tüm e-ticaret sitelerini sarmış durumda. Kısacası tüm dünyada ciddi bir Squid Game çılgınlığı var. Bu nereye kadar sürer, ikinci sezon ne zaman gelir bilinmez, ancak Netflix, Squid Game'den istediğini almış görünüyor.
Kaynak : Webrazzi
It took more than 10 years for Hwang Dong-hyuk to get Squid Game made.
It only took 17 days and 111M global fans to become our biggest ever series at launch (and the first to surpass 100M when it premiered). pic.twitter.com/zVF8GjHIkQ
— Netflix Geeked (@NetflixGeeked) October 12, 2021
94 ülkede Netflix'in en çok izlenen içerikleri arasında ilk sırada
The Verge'ün haberine göre Squid Game'in bu izlenme sayısı şuna göre oluşturuluyor; diziyi en az iki dakika boyunca izleyen hesapların sayısı baz alınıyor. Bu metrik halihazırda Netflix'in en çok izlenen içeriklerini sıralamak için kullandığı bir metrik. Netflix sözcüsü, Squid Game'in 94 ülkede Netflix'in en çok izlenen içerikleri arasında ilk sırada olduğunu belirtti. ABD'de ise ilk kez İngilizce olmayan bir içerik ilk sıraya yerleşmiş oldu.
İzlemeyenler için baştan uyaralım, bundan sonrası biraz spoiler içerebilir. Squid Game, ciddi miktarda borçları olan bir grup insanın belirli kişiler tarafından bulunması ve bir oyuna yönlendirilmesini odağına alıyor. Güney Kore'nin unutulmaya yüz tutmuş çocuk oyunlarını oynayarak belli bir para ödülünü kazanmaya çalışan 450'den fazla kişi ilk oyuna kadar durumun ciddiyetini fark etmiyor. Ancak ilk oyundan sonra çocuk oyunlarının şiddetle birleştiği nokta ortaya çıkıyor ve oyuncular içinde bulundukları yerden sağ çıkmak için tüm oyunları başarıyla geçmeye çalışıyor.
Squid Game, izlenme sayısının dışında da o kadar popüler oldu ki şu anda oyuncuların dizide giydikleri eşofmanlar, ayakkabılar, kostümler neredeyse tüm e-ticaret sitelerini sarmış durumda. Kısacası tüm dünyada ciddi bir Squid Game çılgınlığı var. Bu nereye kadar sürer, ikinci sezon ne zaman gelir bilinmez, ancak Netflix, Squid Game'den istediğini almış görünüyor.
Kaynak : Webrazzi