I
Işık Handan
Misafir
İçerik pazarlaması söz konusu olduğunda hızlı hareket etmeniz gerekir. Bunun sebebi, şirketler arasında çok fazla rekabetin olması. Ve bu kadar kalabalık bir pazarda, içeriğinizin orijinal, ilginç ve diğerlerinden farklı olduğundan emin olmanız gerek.
Her zaman orijinal bir şey yaratmak gerçekten büyük bir zorluk olabilir. Örneğin, daha önce yüzlerce kez yazılmış bir konu hakkında bir şeyler yazdığınızı hayal edin. Ya üzerine yazılmış bir şey yazacaksınız ya da dizide kendi belirgin sesinizi çıkaramayacaksınız. Bu, içerik pazarlamanızda kesinlikle büyük bir aksilik olabilir.
İçerik üretmek için yüzde 75 hazırlık ve yüzde 25 yazmaya harcanan zaman gerekiyor. Ve bu sadece bir ortalama. Bir dijital yöneticinin ayda 3 gün özet yazarak geçirebileceğini düşündüğünüzde, içerik yazma çabalarınızın karlılığı oldukça göreceli hale geliyor.
Pazarlama ekipleri hemen hemen her şey için yazılı kelimelere güveniyor: ürün açıklamaları, sosyal gönderiler, web sitesi metni, e-posta pazarlaması, blog gönderileri, ücretli reklamlar ve webinar komut dosyaları…
Ortalama bir okuyucu, web'in zaten yeterli içeriğe sahip olduğu sonucuna varabilirken gerçek şu ki, markaları hakkında farkındalık yaratmak isteyen işletmeler, ölçeklenmeyi hızlandırmak ve verimliliği artırmak adına daha fazlasını üretmek için çabalıyorlar.
İçerik pazarlamasının ana taşlarından olan SEO'nun geleceği AI ve AI birlikte çalışan insanlar. İkisi de olmadan eksik olacak. İşletmeler rakiplerine karşı üstünlük sağlamak için yapay zekaya güvenirken, bu çabalarını insan merkezli tutmak için sizin ve benim gibi insanlara da ihtiyaç duyacaklar.
İçerik pazarlama ekipleri, yaratıcı düşünme ve sektör uzmanlıklarıyla yapay zekayla yazılmış içeriği tamamen yeni bir düzeye taşıyabiliyor. Ve Google her zaman benzersiz bir açı ve değerli bilgiler sunan içeriği aynı anda ödüllendiriyor. Web sitesini daha yüksek sıralara çıkarmak için kaliteli içerik isteyen ancak içerik yazarı olmayan bir pazarlama uzmanıysanız GPT-3 ile yazılmış metin, insan tarafından yazılmış bir metin kadar ikna edici olabilir.
Bu noktada Elon Musk'ın araştırma şirketi OpenAI tarafından oluşturulan GPT-3'ün çok fazla heyecan yaratması şaşırtıcı değil. GPT-3'ü kullanmak için teknoloji dehası olmanız gerekmez, ancak temel ilkeleri anlamanıza yardımcı olabilir. Şimdi bu teknolojiye daha yakından bakalım.
En basit ifadeyle, GPT-3, insan benzeri metinler üretmek için derin öğrenmeyi kullanan OpenAI tarafından geliştirilen bir AI dil modeli. GPT-3, üçüncü nesil Generative Pre-trained Transformer'ın kısaltması. Basit bir ifadeyle, temel makine öğrenmesi algoritmalarının birkaç adım üzerinde olan bir sinir ağı.
Bu dil modeli, girdileri anlamak ve uzun menzilli uygulamaları kolaylıkla ele alırken doğru metin üretmek için Transformer adlı devrim niteliğinde bir mimariyi kullanan, önceden eğitilmiş üretken transformatör modellerinin neslinde üçüncü. Yani GPT-1 ve GPT-2’nin adlarını duymuş olmanız çok muhtemel.
GPT-3, daha fazla veriyi daha doğru bir şekilde işleyebildiği için öncekilerden daha güçlü. 2021 itibariyle GPT-3, 175 milyardan fazla makine öğrenimi parametresi kullanan en büyük sinir ağı. Bu yapay zeka teknolojisi, istemleri girerek, insan konuşma kalıplarının tonu ve nüanslarıyla metin oluşturuyor.
GPT-3 ile çok daha hızlı kaliteli içerik oluşturabilirsiniz. Fikirlerin tükendiği için saatlerce bilgisayar ekranına boş boş bakmak zorunda kaldığınız günler geride kaldı. Şimdi tek ihtiyacınız olan dil modeline bir bilgi istemi girmek. Ve GPT-3’ün sizin için en iyi içeriği yazmasını beklemek. Hatta gelecekte geliştirmek için dil modeli önerileri vermek istediğiniz içeriği özelleştirebilirsiniz.
GPT-3'ün başka bir özelliği daha var: her platform için ve her tonda içerik oluşturabiliyor. İstediğiniz içerik, basit reklam metinlerinden uzun makalelere kadar çok az girdi ile oluşturulabilir.
Bir pazarlama uzmanıysanız, GPT-3 sizin için hayat kurtarıcı olabilir. Artık içerik yazarlarının üstündeki yük azalabilir çünkü GPT-3 her tür metni hazırlamanızı sağlar.. Markanız için bir web sitesine ihtiyacınız varsa ancak web geliştiricilerine erişiminiz yoksa, kolayca web siteleri oluşturabileceğiniz Debuild gibi araçlar bile var.
GPT-3'ün işlevselliği, analistlerin işinizi analiz etme ve nerede eksik olduğunuzu görme ihtiyacını ortadan kaldıran Viable gibi araçlarla bile bir adım öne çıkıyor. Genel olarak, GPT-3 hem içerik yazarları hem de pazarlama uzmanları için bir güç merkezi. Pazarlama çabalarınızı yepyeni bir düzeye taşıyabilir ve daha önce hiç olmadığı kadar fayda sağlamanıza yardımcı olabilirler.
Tüm harika şeylerin sonuçları var. GPT-3 de farklı değil. Teknolojiyi kullandıktan sonra GPT-3'ün yapamayacağı birkaç şeyi açıklayalım:
GPT-3, markanız için özelleştirilmiş içerik oluşturmakta zorlanır.
Hassas bir konuda yazmak için GPT-3 kullanıyorsanız, içeriğinize korkunç önyargılar ekleme riskiniz olduğunu unutmayalım. GPT-3 mevcut önyargılı içeriği referans olarak kullanıyorsa, içeriğinizin de önyargılı olma ihtimali var.
Aynı konu üzerine GPT-3 kullanılarak yazılan makaleler genellikle aynı bilgileri herhangi bir yeni değer eklemeden kapsar.
GPT-3, çoğu AI modelinden çok daha akıllı, ancak yine de insanlardan çok fazla rehberlik ve denetime ihtiyacı ve hala sizin gibi doğru kararları verebilecek içerik yazarlarına/pazarlama uzmanlarına ihtiyacı var.
GPT-3, içerik oluşturmak için mevcut kaynakları kullanır, bu nedenle orijinal içerik oluşturmak zor.
Sonuç olarak, içerik oluşturma için yalnızca GPT-3'e güvenmek, marka pazarlaması için ortalama altı orijinal içerik veya iyi fikirler olmayabileceği anlamına da gelecek.
SEO söz konusu olduğunda, GPT-3 çok önemli bir rol oynayacak. Hedef kitleyi anlama, anahtar kelimeleri birleştirme ve hızlı bir şekilde içerik üretme yeteneği, endüstrinin sınırlarını değiştirecek.
Ancak GPT-3'ün zorlanabileceği birçok alan var. Önceki noktalarda açıkladığımız gibi, GPT-3 akıllı bir yapay zeka. Yine de, insan değil ve sağduyudan yoksun.
Daha iyi içerik oluşturmak için GPT-3 ve içerik pazarlama ekipleri birleştirilmeli. GPT-3, konuları toplamak veya en iyi performansı gösteren içeriği karşılaştırmak için kullanılabilir. İçeriğinize insani bir dokunuş vermek için yine de içerik pazarlama ekibinize güvenmelisiniz.
Bunu yapmak, hedef kitleniz için benzersiz ve değerli içerik oluşturma özgürlüğüne sahipken, üst sıralarda yer almak için ihtiyaç duyduğunuz tüm bilgileri size verecek.
GPT-3 yazılımı nispeten yeni, ancak günümüzde kullanımda olan birkaç uygulama var. Tabii ki GPT-3'ü kullanmanın da bir ücreti var ve bu her uygulamada aynı değil.
Bu uygulamalar arasında Copy AI, Conversion AI, Anyword, Copysmith, Algolia, Viable, Otherside AI, Writesonic, RYTR ve Shortly AI bulunuyor. Bu araçlar basit insan girdilerini (beyin fırtınası notları ve madde işaretleri gibi) temiz düzyazıya yani insan yaratıcılığı olarak geçen tam cümlelere dönüştürmek için tasarlandı. Birçok özellikleri ortak ve genel olarak aynı amaca hizmet ediyorlar.
Örneğin, COPY AI ile yazılımın satış kampanyanız için uygun olup olmadığını görmek için yedi günlük ücretsiz deneme süresi elde edersiniz. Kaydolmak kolay; sadece Google hesabınızı ve e-posta adresinizi kullanabilirsiniz. Yazılımla, bir blog ve sosyal medya içeriğinin yanı sıra web siteleri, e-ticaret, dijital reklamlar ve satış metni oluşturabilirsiniz.
Aynı şekilde RYTR ile ayda 29 ABD doları karşılığında içerik ve pazarlama kampanyaları oluşturmak için AI yazılımını kullanabilirsiniz. İstemlerle birlikte seçtiğiniz tonu veya formatı kullanmaya başlamanıza yardımcı olacak şablonlarla birlikte gelir. İhtiyacınız olan içerik türünü seçin ve yazılım bağlamını vermek için birkaç satır ekleyin. Birkaç saniye içinde metin, dizüstü bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda görüntülenir. E-postalar ve pazarlama kampanyaları için en iyi sonucu verir, ancak yazılım ayrıca kısa kullanılabilir içerik blokları da oluşturabilir.
Conversion.ai'nin bir parçası olan bir başka örnek olan Shortly AI, aynı zamanda satış kampanyaları, pazarlama içeriği ve bloglar oluşturmak için tasarlanmış bir GPT-3 yazılımı. Aylık bir ücretle ve birkaç farkla Conversion AI’a benzer. Boş bir alanla başlarsınız ve istemleri eklemeye başlarsınız. AI yazılımının ne tür içeriğe ihtiyacınız olduğunu, kelime sayısını ve tonu bilmesini sağlayın. Yazılımı farklı kılan, sizden girdi almadan yazmaması. Bu yazılım kısa paragraflar oluşturabilse de, konuyla alakalı daha uzun makaleler üretmek için için insan yardımına ihtiyaç duyduğunu kabul etmekten korkmuyor. Yani yazılımla yan yana yazmalısınız.
İhtiyacınıza uygun olarak yeni teknolojileri denemekten korkmamalı ve gelişen dijital dünya ile büyümeye hazır olmalısınız. Rakiplerinizin AI ve GPT-3 gibi teknolojilere entegre olmaya başlamaları an meselesi, belki de çoktan hazırlandılar bile. İş operasyonlarımız dijitalleştikçe, yapay zeka destekli araçların yardımına daha fazla ihtiyaç duyacağız. Şimdiden teknoloji trenini yakalamak akıllıca bir seçim.
Kaynak : Webrazzi
Ama bunu söylemek yapmaktan daha kolay.
Her zaman orijinal bir şey yaratmak gerçekten büyük bir zorluk olabilir. Örneğin, daha önce yüzlerce kez yazılmış bir konu hakkında bir şeyler yazdığınızı hayal edin. Ya üzerine yazılmış bir şey yazacaksınız ya da dizide kendi belirgin sesinizi çıkaramayacaksınız. Bu, içerik pazarlamanızda kesinlikle büyük bir aksilik olabilir.
İçerik üretmek için yüzde 75 hazırlık ve yüzde 25 yazmaya harcanan zaman gerekiyor. Ve bu sadece bir ortalama. Bir dijital yöneticinin ayda 3 gün özet yazarak geçirebileceğini düşündüğünüzde, içerik yazma çabalarınızın karlılığı oldukça göreceli hale geliyor.
Pazarlama ekipleri hemen hemen her şey için yazılı kelimelere güveniyor: ürün açıklamaları, sosyal gönderiler, web sitesi metni, e-posta pazarlaması, blog gönderileri, ücretli reklamlar ve webinar komut dosyaları…
Ortalama bir okuyucu, web'in zaten yeterli içeriğe sahip olduğu sonucuna varabilirken gerçek şu ki, markaları hakkında farkındalık yaratmak isteyen işletmeler, ölçeklenmeyi hızlandırmak ve verimliliği artırmak adına daha fazlasını üretmek için çabalıyorlar.
İçerik pazarlamasının ana taşlarından olan SEO'nun geleceği AI ve AI birlikte çalışan insanlar. İkisi de olmadan eksik olacak. İşletmeler rakiplerine karşı üstünlük sağlamak için yapay zekaya güvenirken, bu çabalarını insan merkezli tutmak için sizin ve benim gibi insanlara da ihtiyaç duyacaklar.
İçerik pazarlama ekipleri, yaratıcı düşünme ve sektör uzmanlıklarıyla yapay zekayla yazılmış içeriği tamamen yeni bir düzeye taşıyabiliyor. Ve Google her zaman benzersiz bir açı ve değerli bilgiler sunan içeriği aynı anda ödüllendiriyor. Web sitesini daha yüksek sıralara çıkarmak için kaliteli içerik isteyen ancak içerik yazarı olmayan bir pazarlama uzmanıysanız GPT-3 ile yazılmış metin, insan tarafından yazılmış bir metin kadar ikna edici olabilir.
Bu noktada Elon Musk'ın araştırma şirketi OpenAI tarafından oluşturulan GPT-3'ün çok fazla heyecan yaratması şaşırtıcı değil. GPT-3'ü kullanmak için teknoloji dehası olmanız gerekmez, ancak temel ilkeleri anlamanıza yardımcı olabilir. Şimdi bu teknolojiye daha yakından bakalım.
En basit ifadeyle, GPT-3, insan benzeri metinler üretmek için derin öğrenmeyi kullanan OpenAI tarafından geliştirilen bir AI dil modeli. GPT-3, üçüncü nesil Generative Pre-trained Transformer'ın kısaltması. Basit bir ifadeyle, temel makine öğrenmesi algoritmalarının birkaç adım üzerinde olan bir sinir ağı.
Bu dil modeli, girdileri anlamak ve uzun menzilli uygulamaları kolaylıkla ele alırken doğru metin üretmek için Transformer adlı devrim niteliğinde bir mimariyi kullanan, önceden eğitilmiş üretken transformatör modellerinin neslinde üçüncü. Yani GPT-1 ve GPT-2’nin adlarını duymuş olmanız çok muhtemel.
GPT-3, daha fazla veriyi daha doğru bir şekilde işleyebildiği için öncekilerden daha güçlü. 2021 itibariyle GPT-3, 175 milyardan fazla makine öğrenimi parametresi kullanan en büyük sinir ağı. Bu yapay zeka teknolojisi, istemleri girerek, insan konuşma kalıplarının tonu ve nüanslarıyla metin oluşturuyor.
GPT-3 ile çok daha hızlı kaliteli içerik oluşturabilirsiniz. Fikirlerin tükendiği için saatlerce bilgisayar ekranına boş boş bakmak zorunda kaldığınız günler geride kaldı. Şimdi tek ihtiyacınız olan dil modeline bir bilgi istemi girmek. Ve GPT-3’ün sizin için en iyi içeriği yazmasını beklemek. Hatta gelecekte geliştirmek için dil modeli önerileri vermek istediğiniz içeriği özelleştirebilirsiniz.
GPT-3'ün başka bir özelliği daha var: her platform için ve her tonda içerik oluşturabiliyor. İstediğiniz içerik, basit reklam metinlerinden uzun makalelere kadar çok az girdi ile oluşturulabilir.
Bir pazarlama uzmanıysanız, GPT-3 sizin için hayat kurtarıcı olabilir. Artık içerik yazarlarının üstündeki yük azalabilir çünkü GPT-3 her tür metni hazırlamanızı sağlar.. Markanız için bir web sitesine ihtiyacınız varsa ancak web geliştiricilerine erişiminiz yoksa, kolayca web siteleri oluşturabileceğiniz Debuild gibi araçlar bile var.
GPT-3'ün işlevselliği, analistlerin işinizi analiz etme ve nerede eksik olduğunuzu görme ihtiyacını ortadan kaldıran Viable gibi araçlarla bile bir adım öne çıkıyor. Genel olarak, GPT-3 hem içerik yazarları hem de pazarlama uzmanları için bir güç merkezi. Pazarlama çabalarınızı yepyeni bir düzeye taşıyabilir ve daha önce hiç olmadığı kadar fayda sağlamanıza yardımcı olabilirler.
GPT-3'ün darboğazları ve eksik yanları neler?
Tüm harika şeylerin sonuçları var. GPT-3 de farklı değil. Teknolojiyi kullandıktan sonra GPT-3'ün yapamayacağı birkaç şeyi açıklayalım:
GPT-3, markanız için özelleştirilmiş içerik oluşturmakta zorlanır.
Hassas bir konuda yazmak için GPT-3 kullanıyorsanız, içeriğinize korkunç önyargılar ekleme riskiniz olduğunu unutmayalım. GPT-3 mevcut önyargılı içeriği referans olarak kullanıyorsa, içeriğinizin de önyargılı olma ihtimali var.
Aynı konu üzerine GPT-3 kullanılarak yazılan makaleler genellikle aynı bilgileri herhangi bir yeni değer eklemeden kapsar.
GPT-3, çoğu AI modelinden çok daha akıllı, ancak yine de insanlardan çok fazla rehberlik ve denetime ihtiyacı ve hala sizin gibi doğru kararları verebilecek içerik yazarlarına/pazarlama uzmanlarına ihtiyacı var.
GPT-3, içerik oluşturmak için mevcut kaynakları kullanır, bu nedenle orijinal içerik oluşturmak zor.
Sonuç olarak, içerik oluşturma için yalnızca GPT-3'e güvenmek, marka pazarlaması için ortalama altı orijinal içerik veya iyi fikirler olmayabileceği anlamına da gelecek.
GPT-3'ün SEO ve arama motorları fırsatları neler?
SEO söz konusu olduğunda, GPT-3 çok önemli bir rol oynayacak. Hedef kitleyi anlama, anahtar kelimeleri birleştirme ve hızlı bir şekilde içerik üretme yeteneği, endüstrinin sınırlarını değiştirecek.
Ancak GPT-3'ün zorlanabileceği birçok alan var. Önceki noktalarda açıkladığımız gibi, GPT-3 akıllı bir yapay zeka. Yine de, insan değil ve sağduyudan yoksun.
Daha iyi içerik oluşturmak için GPT-3 ve içerik pazarlama ekipleri birleştirilmeli. GPT-3, konuları toplamak veya en iyi performansı gösteren içeriği karşılaştırmak için kullanılabilir. İçeriğinize insani bir dokunuş vermek için yine de içerik pazarlama ekibinize güvenmelisiniz.
Bunu yapmak, hedef kitleniz için benzersiz ve değerli içerik oluşturma özgürlüğüne sahipken, üst sıralarda yer almak için ihtiyaç duyduğunuz tüm bilgileri size verecek.
GPT-3'e nereden başlayabilirsiniz?
GPT-3 yazılımı nispeten yeni, ancak günümüzde kullanımda olan birkaç uygulama var. Tabii ki GPT-3'ü kullanmanın da bir ücreti var ve bu her uygulamada aynı değil.
Bu uygulamalar arasında Copy AI, Conversion AI, Anyword, Copysmith, Algolia, Viable, Otherside AI, Writesonic, RYTR ve Shortly AI bulunuyor. Bu araçlar basit insan girdilerini (beyin fırtınası notları ve madde işaretleri gibi) temiz düzyazıya yani insan yaratıcılığı olarak geçen tam cümlelere dönüştürmek için tasarlandı. Birçok özellikleri ortak ve genel olarak aynı amaca hizmet ediyorlar.
Örneğin, COPY AI ile yazılımın satış kampanyanız için uygun olup olmadığını görmek için yedi günlük ücretsiz deneme süresi elde edersiniz. Kaydolmak kolay; sadece Google hesabınızı ve e-posta adresinizi kullanabilirsiniz. Yazılımla, bir blog ve sosyal medya içeriğinin yanı sıra web siteleri, e-ticaret, dijital reklamlar ve satış metni oluşturabilirsiniz.
Aynı şekilde RYTR ile ayda 29 ABD doları karşılığında içerik ve pazarlama kampanyaları oluşturmak için AI yazılımını kullanabilirsiniz. İstemlerle birlikte seçtiğiniz tonu veya formatı kullanmaya başlamanıza yardımcı olacak şablonlarla birlikte gelir. İhtiyacınız olan içerik türünü seçin ve yazılım bağlamını vermek için birkaç satır ekleyin. Birkaç saniye içinde metin, dizüstü bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda görüntülenir. E-postalar ve pazarlama kampanyaları için en iyi sonucu verir, ancak yazılım ayrıca kısa kullanılabilir içerik blokları da oluşturabilir.
Conversion.ai'nin bir parçası olan bir başka örnek olan Shortly AI, aynı zamanda satış kampanyaları, pazarlama içeriği ve bloglar oluşturmak için tasarlanmış bir GPT-3 yazılımı. Aylık bir ücretle ve birkaç farkla Conversion AI’a benzer. Boş bir alanla başlarsınız ve istemleri eklemeye başlarsınız. AI yazılımının ne tür içeriğe ihtiyacınız olduğunu, kelime sayısını ve tonu bilmesini sağlayın. Yazılımı farklı kılan, sizden girdi almadan yazmaması. Bu yazılım kısa paragraflar oluşturabilse de, konuyla alakalı daha uzun makaleler üretmek için için insan yardımına ihtiyaç duyduğunu kabul etmekten korkmuyor. Yani yazılımla yan yana yazmalısınız.
İhtiyacınıza uygun olarak yeni teknolojileri denemekten korkmamalı ve gelişen dijital dünya ile büyümeye hazır olmalısınız. Rakiplerinizin AI ve GPT-3 gibi teknolojilere entegre olmaya başlamaları an meselesi, belki de çoktan hazırlandılar bile. İş operasyonlarımız dijitalleştikçe, yapay zeka destekli araçların yardımına daha fazla ihtiyaç duyacağız. Şimdiden teknoloji trenini yakalamak akıllıca bir seçim.
Kaynak : Webrazzi