T
Tuğçe İçözü
Misafir
Google Analytics ürün yönetimi direktörü Russell Ketchum, dün yazdığı bir blog gönderisinde Universal Analytics sürümüne veda ettiğini açıkladı. Şirketin yaptığı açıklamaya göre Universal Analytics 1 Temmuz 2023'te operasyonunu durduracak. Universal Analytics 360 varlıkları ise işlemlerini 1 Ekim 2023'te sonlandıracak.
Universal Analytics'te işlenen veriler, operasyonunun durdurulmasının ardından 6 aya kada depolanmaya devam edecek. Russel Ketchum, açıklamasında Universal Analytics'in çevrimiçi ölçümlemenin ağırlıklı olarak masaüstü web'e bağlı olduğu ve çerezlerle görüntülendiği döneme ait olduğunu dile getirdi. Bu ölçümleme metodolojisinin hızla hükmünü yitirdiğini belirtti.
Şirketin bu kararı ile birlikte Google Analytics 4 sürümü popülerliğini artıracak. Bu oktada Google Analytics 4'ün çerezlere ihtiyaç duymadan, olay tabanlı veri modeli ile ölçümleme yaptığını belirtelim. Üstelik IP adreslerini saklamayan Google Analytics 4 şirketlerin GDPR ve KVKK gibi yasal yükümlülüklerini yerine getirmesini sağlıyor.
Şirketin Universal Analytics'e veda ederek sadece Google Analytics 4 sürümünü kullanması, şirketin Avrupa Birliği ülkelerinde yaşadığı yasal problemleri de çözmesine destek olabilir. Hatırlarsanız, Fransa'nın veri koruma kurumu CNIL Şubat ayında yaptığı açıklama ile Google Analytics kullanan bir şirketin, Avrupa Birliği'nin Genel Veri Koruma Yasası'nı (GDPR) ihlal ettiğini duyurmuştu. Zira AB vatandaşlarının verilerinin ABD'ye taşınması, kanuni bir açık yaratmaktaydı. Yine de Universal Analytics'in kapanmasıyla bu problemin tamamen çözüme ulaşacağını söylemek pek mümkün değil.
Pazarlama ekiplerinin bir an önce Google Analytics 4 sürümüne geçmesi, platformu anlamaları ve ölçümleme açısından doğru kurgular geliştirmesi için önemini koruyor.
Kaynak : Webrazzi
Universal Analytics'te işlenen veriler, operasyonunun durdurulmasının ardından 6 aya kada depolanmaya devam edecek. Russel Ketchum, açıklamasında Universal Analytics'in çevrimiçi ölçümlemenin ağırlıklı olarak masaüstü web'e bağlı olduğu ve çerezlerle görüntülendiği döneme ait olduğunu dile getirdi. Bu ölçümleme metodolojisinin hızla hükmünü yitirdiğini belirtti.
Şirketin bu kararı ile birlikte Google Analytics 4 sürümü popülerliğini artıracak. Bu oktada Google Analytics 4'ün çerezlere ihtiyaç duymadan, olay tabanlı veri modeli ile ölçümleme yaptığını belirtelim. Üstelik IP adreslerini saklamayan Google Analytics 4 şirketlerin GDPR ve KVKK gibi yasal yükümlülüklerini yerine getirmesini sağlıyor.
Şirketin Universal Analytics'e veda ederek sadece Google Analytics 4 sürümünü kullanması, şirketin Avrupa Birliği ülkelerinde yaşadığı yasal problemleri de çözmesine destek olabilir. Hatırlarsanız, Fransa'nın veri koruma kurumu CNIL Şubat ayında yaptığı açıklama ile Google Analytics kullanan bir şirketin, Avrupa Birliği'nin Genel Veri Koruma Yasası'nı (GDPR) ihlal ettiğini duyurmuştu. Zira AB vatandaşlarının verilerinin ABD'ye taşınması, kanuni bir açık yaratmaktaydı. Yine de Universal Analytics'in kapanmasıyla bu problemin tamamen çözüme ulaşacağını söylemek pek mümkün değil.
Pazarlama ekiplerinin bir an önce Google Analytics 4 sürümüne geçmesi, platformu anlamaları ve ölçümleme açısından doğru kurgular geliştirmesi için önemini koruyor.
Kaynak : Webrazzi