C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Büyük teknoloji şirketleri sektördeki güç dengelerini korumak için çaba sarf ediyorlar. O nedenle şirketlerin, kendi aralarındaki rekabeti ve ticari ilişkilerinin nasıl şekillendiği de oldukça kritik bir konu. Bu bağlamda Google'ın, Apple'ın Safari tarayıcısında yapılan Google aramalarından elde ettiği reklam gelirinin yüzde 36'sını Apple'a ödediği ortaya çıktı.
Aslında bu bilgi normalde gizli tutulması gereken bir detaydı. Ancak University of Chicago'dan ekonomi profesörü Kevin Murphy'nin Alphabet'in Washington'daki Adalet Bakanlığı davasında verdiği ifadeyle bu bilgi ortaya çıktı. Google ve Apple, bu anlaşmanın detaylarının kamuya açıklanmasına karşı çıktılar. Google, daha fazla detayın açıklanmasının, mahkemede rakiplerine ve diğer ortaklara karşı rekabet avantajını zayıflatacağını belirtti.
Ne kadarlık bir reklam geliri elde edildiği kesin olarak bilinmiyor olsa da Google'ın toplam gelirinin büyük bir kısmının reklamlardan geldiği aşikar. Dolayısıyla Safari'den elde edilen reklam gelirlerinin yüzde 36'sı büyük bir miktarı temsil ediyor olabilir.
Bir taraftan ABD Adalet Bakanlığı, Google'ın, pazar hakimiyetini sürdürmek için Apple gibi şirketlere ödeme yaparak rekabeti etkilediğini iddia ediyor. Çünkü Apple'ın iPhone, iPad ve Mac gibi cihazları toplu olarak milyarlarca kullanıcıya sahip olması, bu ilişkinin önemini artırıyor. Geçen yıl, Google'ın Safari'de varsayılan arama motoru olması için Apple'a yaklaşık olarak 18 milyar dolar ödediği belirtilmişti.
Google'ın, Apple gibi büyük teknoloji şirketlerine ödeme yaparak pazar hakimiyetini sürdürdüğüne dair iddiaları güçlendiriyor. Google'ın Safari'deki varsayılan arama motoru olma konusunda Apple'a ödemeler yapması, bu devlerin arasındaki ticari ilişkilerin ve rekabetin nasıl işlediğine dair önemli bir bakış sunuyor.
Ayrıca büyük teknoloji şirketlerinin pazarlardaki güç dengelerini nasıl korumaya çalıştıklarını gösteriyor. Adalet Bakanlığı gibi kurumların bu tür anlaşmaların rekabeti nasıl etkilediğini ve piyasalar üzerindeki etkilerini de ortaya koyuyor.
Kaynak : Webrazzi
Aslında bu bilgi normalde gizli tutulması gereken bir detaydı. Ancak University of Chicago'dan ekonomi profesörü Kevin Murphy'nin Alphabet'in Washington'daki Adalet Bakanlığı davasında verdiği ifadeyle bu bilgi ortaya çıktı. Google ve Apple, bu anlaşmanın detaylarının kamuya açıklanmasına karşı çıktılar. Google, daha fazla detayın açıklanmasının, mahkemede rakiplerine ve diğer ortaklara karşı rekabet avantajını zayıflatacağını belirtti.
Ne kadarlık bir reklam geliri elde edildiği kesin olarak bilinmiyor olsa da Google'ın toplam gelirinin büyük bir kısmının reklamlardan geldiği aşikar. Dolayısıyla Safari'den elde edilen reklam gelirlerinin yüzde 36'sı büyük bir miktarı temsil ediyor olabilir.
Bir taraftan ABD Adalet Bakanlığı, Google'ın, pazar hakimiyetini sürdürmek için Apple gibi şirketlere ödeme yaparak rekabeti etkilediğini iddia ediyor. Çünkü Apple'ın iPhone, iPad ve Mac gibi cihazları toplu olarak milyarlarca kullanıcıya sahip olması, bu ilişkinin önemini artırıyor. Geçen yıl, Google'ın Safari'de varsayılan arama motoru olması için Apple'a yaklaşık olarak 18 milyar dolar ödediği belirtilmişti.
Google'ın, Apple gibi büyük teknoloji şirketlerine ödeme yaparak pazar hakimiyetini sürdürdüğüne dair iddiaları güçlendiriyor. Google'ın Safari'deki varsayılan arama motoru olma konusunda Apple'a ödemeler yapması, bu devlerin arasındaki ticari ilişkilerin ve rekabetin nasıl işlediğine dair önemli bir bakış sunuyor.
Ayrıca büyük teknoloji şirketlerinin pazarlardaki güç dengelerini nasıl korumaya çalıştıklarını gösteriyor. Adalet Bakanlığı gibi kurumların bu tür anlaşmaların rekabeti nasıl etkilediğini ve piyasalar üzerindeki etkilerini de ortaya koyuyor.
Kaynak : Webrazzi