Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Google, Chrome'daki üçüncü taraf çerezleri kademeli olarak kaldırmayı 2024'ün ikinci yarısına erteledi

  • Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
Son dönemde dünya, "çerezsiz" ya da "cookieless" bir yöne doğru evriliyor. Firefox ve Safari gibi arama motorları bu alanda çok daha önceden adımlar atsa da Google henüz beklenilen adımı atamıyor. Aslında Google, Chrome'dan ve uzantılarından üçüncü taraf çerezlerini aşamalı olarak kaldırma planını 2020'de duyurmuştu. Ancak bu plan henüz gerçeğe dönüşemedi. Google, şimdi de Chrome'daki üçüncü taraf çerezleri kademeli olarak kaldırmayı 2024'ün ikinci yarısına ertelediğini açıkladı.

Google'ın Privacy Sandbox Başkan Yardımcısı Anthony Chavez, bir blog yazısında, şirketin alternatif bir teknolojiyi benimsemek için zaman çerçevesi olarak 2024'ün ikinci yarısını hedeflediğini söyledi. Geçtiğimiz haziran ayında Google, 2023'ün ikinci yarısında çerezleri kaldıracağını söylemişti. Bundan önce ise Ocak 2020'de, 2022'ye kadar çerezsiz bir dünyaya geçiş yapma sözü vermişti.

Anthony Chavez, forumlar aracılığıyla geliştiricilerden, yayıncılardan, pazarlamacılardan ve düzenleyicilerden gelen girdilere dayanarak tasarım tekliflerini hassaslaştırmak için yakın bir şekilde çalıştıklarını söyledi. Chavez, aldıkları en tutarlı geri bildirimin, Chrome'da üçüncü taraf çerezleri kullanımdan kaldırmadan önce yeni teknolojileri değerlendirmek ve test etmek için daha fazla zamana ihtiyaç duyulması olduğunu söyledi.

Google, Privacy Sandbox ile çerezleri kullanmadan, reklamları güçlendiren web standartları oluşturmayı amaçlıyor. Privacy Sandbox, bir kullanıcının etkinliğini analiz etmek ve reklamverenler tarafından hedefleme için kullanılabilecek, gizliliği koruyan bir kimlik oluşturmak için bir tarayıcı içi algoritma olan Federated Learning of Cohorts (FLoC) kullanmayı öneriyor. Google, FLoC'nin çerezlerden daha anonim olduğunu iddia etse de Electronic Frontier Foundation, bunu gizliliği koruyan teknolojinin tersi ve davranışsal kredi puanı olarak tanımlıyor.

Chavez, Google'ın Privacy Sandbox teknolojilerinin deneme sürümünü ağustos ayından itibaren milyonlarca Chrome kullanıcısına genişleteceklerini söylüyor. Şirket, yıl boyunca deneme popülasyonunu 2023'e kadar kademeli olarak artıracak ve denemeye katılmak istemeyen kullanıcılara bir devre dışı bırakma seçeneği sunulacak. Privacy Sandbox API'larının 2023'ün üçüncü çeyreğine kadar Chrome'da kullanıma sunulması bekleniyor.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.