G
Gözde Ulukan
Misafir
Dünyanın en popüler internet tarayıcılarından Google Chrome, 8 yıl aradan sonra logosunu güncelleme kararı aldı. En son 2014'te logo değişikliği yapan Chrome için bu önemli bir adım gibi görünse de açıkçası biz kullanıcılar için değişen şey aslında pek de anlaşılır değil. Chrome'un Herakleitos misali "değişmeyen şey değişimin kendisidir" diyerek çıktığı bu yolda, değiştiği söylenen logoda biraz renk keskinliği var, açıkçası bunun dışında -kendi adıma- herhangi bir yenilik göremiyorum.
Google Chrome tasarımcısı Elvin Hu'ya göre ise bu ince değişiklikler aslında başka anlamlar sunuyor. Hu, Google'ın daha modern marka ifadesine uyum sağlamak için gölgeleri kaldırarak, orantıları hassaslaştırarak ve renkleri parlaklaştırarak ana marka simgesini sadeleştirdiklerini söylüyor. Hu ayrıca, yeşil ve kırmızının belirli tonlarını yan yana koymanın hoş olmayan bir renk titreşimi yarattığını da keşfettiklerini, bu yüzden bunu azaltmak için ana simgeye çok ince bir gradyan ekledik ve simgeyi daha erişilebilir hale getirdiklerini belirtiyor.
Chrome'un yeni logo tasarımı, işletim sistemlerine göre özelleştirildi. Örneğin, Windows'ta simgeler açıkça derecelendirilmiş bir görünüm alırken ChromeOS'ta, sistem simgelerinin geri kalanının görünümüne uyması için daha parlak renkler aldı. MacOS'te 3D görünüm alan logo, iOS'te yeni bir tasarıma sahip olacak ve bir kutucuk içine yayılacak.
Hu ayrıca, tasarım ekibinin her renk arasında sınır görevi gören beyaz bir çizgiyle denemeler yaptığını, ancak bunun genel simgeyi küçülttüğünü ve potansiyel olarak diğer Google uygulamaları arasında tanınmayı zorlaştırdığını tespit ettiğini belirtti. Bakalım bir sonraki Google Chrome logosu nasıl değişecek veya değişmeyecek.
Kaynak : Webrazzi
Some of you might have noticed a new icon in Chrome’s Canary update today. Yes! we’re refreshing Chrome’s brand icons for the first time in 8 years. The new icons will start to appear across your devices soon. pic.twitter.com/aaaRRzFLI1
— Elvin (@elvin_not_11) February 4, 2022
Google Chrome tasarımcısı Elvin Hu'ya göre ise bu ince değişiklikler aslında başka anlamlar sunuyor. Hu, Google'ın daha modern marka ifadesine uyum sağlamak için gölgeleri kaldırarak, orantıları hassaslaştırarak ve renkleri parlaklaştırarak ana marka simgesini sadeleştirdiklerini söylüyor. Hu ayrıca, yeşil ve kırmızının belirli tonlarını yan yana koymanın hoş olmayan bir renk titreşimi yarattığını da keşfettiklerini, bu yüzden bunu azaltmak için ana simgeye çok ince bir gradyan ekledik ve simgeyi daha erişilebilir hale getirdiklerini belirtiyor.
Chrome'un yeni logo tasarımı, işletim sistemlerine göre özelleştirildi. Örneğin, Windows'ta simgeler açıkça derecelendirilmiş bir görünüm alırken ChromeOS'ta, sistem simgelerinin geri kalanının görünümüne uyması için daha parlak renkler aldı. MacOS'te 3D görünüm alan logo, iOS'te yeni bir tasarıma sahip olacak ve bir kutucuk içine yayılacak.
Hu ayrıca, tasarım ekibinin her renk arasında sınır görevi gören beyaz bir çizgiyle denemeler yaptığını, ancak bunun genel simgeyi küçülttüğünü ve potansiyel olarak diğer Google uygulamaları arasında tanınmayı zorlaştırdığını tespit ettiğini belirtti. Bakalım bir sonraki Google Chrome logosu nasıl değişecek veya değişmeyecek.
Kaynak : Webrazzi
Moderatör tarafında düzenlendi: