G
Gözde Ulukan
Misafir
Google, sonuçlardaki hangi görsellerin yapay zeka tarafından oluşturulduğunu veya yapay zeka araçları tarafından düzenlendiğini daha belirginleştirmek amacıyla Google Arama'da değişiklikler yapmayı planladığını açıkladı. Buna göre Google, önümüzdeki birkaç ay içinde Arama'daki “Bu görsel hakkında” penceresinde, Google Lens'te ve Android'deki Circle to Search özelliğinde yapay zeka tarafından oluşturulan ve düzenlenen görselleri işaretlemeye başlayacak.
Google'ın kullandığı sistem, yapay zeka tarafından üretilen görüntüleri ele almaya çalışan en büyük gruplardan biri olan Coalition for Content Provenance and Authenticity'nin (C2PA) bir parçası. C2PA'nın kimlik doğrulaması, görüntülerin nereden kaynaklandığına dair bilgileri içeren ve dijital bir iz oluşturmak için hem donanım hem de yazılım genelinde çalışan teknik bir standart olarak karşımıza çıkıyor.
Bundan önce Amazon, Microsoft, Adobe, Arm, OpenAI, Intel, Truepic ve Google da C2PA kimlik doğrulamasını destekledi ancak sistemin benimsenmesi beklenildiği kadar hızlı olmadı. Google'ın arama sonuçlarına entegrasyonu, girişim için ilk büyük test olacak.
Google, en son C2PA teknik standardının geliştirilmesine de yardımcı oldu ve bunu, Google Arama gibi platformların içeriğin kaynağını doğrulamasına olanak tanıyan yakında çıkacak bir C2PA güven listesiyle birlikte kullanacak. Google ayrıca C2PA meta verilerini reklam sistemlerine entegre etmeyi planlıyor.
Google'da güven ve güvenlikten sorumlu başkan yardımcısı Laurie Richardson, konuyla ilgili olarak "Amacımız bunu zaman içinde geliştirmek ve temel politikaları nasıl uyguladığımızı bildirmek için C2PA sinyallerini kullanmak. Ayrıca, içerik bir kamerayla çekildiğinde C2PA bilgilerini YouTube'daki izleyicilere aktarmanın yollarını araştırıyoruz ve yılın ilerleyen dönemlerinde bu konuda daha fazla güncelleme yapacağız.” dedi.
Kaynak : Webrazzi
Google'ın kullandığı sistem, yapay zeka tarafından üretilen görüntüleri ele almaya çalışan en büyük gruplardan biri olan Coalition for Content Provenance and Authenticity'nin (C2PA) bir parçası. C2PA'nın kimlik doğrulaması, görüntülerin nereden kaynaklandığına dair bilgileri içeren ve dijital bir iz oluşturmak için hem donanım hem de yazılım genelinde çalışan teknik bir standart olarak karşımıza çıkıyor.
Bundan önce Amazon, Microsoft, Adobe, Arm, OpenAI, Intel, Truepic ve Google da C2PA kimlik doğrulamasını destekledi ancak sistemin benimsenmesi beklenildiği kadar hızlı olmadı. Google'ın arama sonuçlarına entegrasyonu, girişim için ilk büyük test olacak.
Google, en son C2PA teknik standardının geliştirilmesine de yardımcı oldu ve bunu, Google Arama gibi platformların içeriğin kaynağını doğrulamasına olanak tanıyan yakında çıkacak bir C2PA güven listesiyle birlikte kullanacak. Google ayrıca C2PA meta verilerini reklam sistemlerine entegre etmeyi planlıyor.
Google'da güven ve güvenlikten sorumlu başkan yardımcısı Laurie Richardson, konuyla ilgili olarak "Amacımız bunu zaman içinde geliştirmek ve temel politikaları nasıl uyguladığımızı bildirmek için C2PA sinyallerini kullanmak. Ayrıca, içerik bir kamerayla çekildiğinde C2PA bilgilerini YouTube'daki izleyicilere aktarmanın yollarını araştırıyoruz ve yılın ilerleyen dönemlerinde bu konuda daha fazla güncelleme yapacağız.” dedi.
Kaynak : Webrazzi