A
Aysu
Misafir
Google Analytics 4, Universal Analytics’in yaptığı gibi bireysel oturumlara kıyasla kullanıcılara yoğun bir şekilde odaklanır. Google Analytics 4, web sitenizin ve uygulamanızın tek bir mülkte entegre olabileceği ve platformlar arası bireysel kullanıcılara veri sağlayabileceği anlamına gelen bir veri akışlarını gösteren konsepte sahiptir. Google Analytics 4’e geçmenin en önemli nedeni: Universal Analytics’in nihai olarak kapatılması artık belirsiz bir varsayım değil, Mart 2022’den beri kesinleşmiş bir durumdur. 1 Temmuz 2023 itibarıyla Universal Analytics Mülklerinde yeni veri toplanmayacaktır. O zamana kadar alternatifinizin hazır olması şarttır. Çoğu kişi için bu, Google Analytics 4’e geçmek zorunda olmak anlamına geliyor ve bu geçiş kesinlikle 2023 yazından önce tamamlanmalıdır.
Bu sorunun net yanıtını vermek gerekirse evet. Google Analytics 4 ile başlamanız şuan için zaten olması gerekendir. Temmuz 2023 tarihinde UA4’ün veri toplamayacağı açık bir şekilde belirtilmiştir. Dolayısıyla yeni bir analytics hesabı kuruyorsanız bunu direkt GA4 hesabı ile kurmanız daha sağlıklı olacaktır. Ama bu işlemleri yakın tarihte yapacaksanız bu kurulumu hem UA4 hem de GA4 üzerinden yaparak ikisini birlikte çalıştırabilirsiniz. Böylelikle temmuza kadar iki hesap üzerinden de takiplerinizi ve analizlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Google Analytics 4 henüz hazır olmaktan çok uzak olsa da, zamanında hareket etmenizi öneririz. Hala sık sık meydana gelen hatalar var. Yıllar içinde oluşturulmuş ve bireysel izleme için optimize edilmiş mevcut Universal Analytics kurulumlarının çok değerli olduğunu düşünsek de, Google Analytics 4 mülkünüzü başlatmak, verileri paralel olarak izlemeye başlamanızı sağlayacaktır. Yani, şu anda sormanız gereken tek soru, ne zaman taşınmanız gerektiğidir. Burada bizim size önerimiz ne kadar erken taşırsanız o kadar iyi olacağıdır.
Google Analytics 4’e geçiş yapılırken mevcut Universal Analytics örneklerinden veriler senkronize edilmez ve bu nedenle, Google Analytics 4 mülkünüzün olmadığı her gün bir “veri kaybı” günüdür. Ek olarak, Google Analytics 4 ile birlikte gelen birkaç ilginç özellik daha vardır: verileri daha sonra analiz ve görselleştirme için doğrudan Google BigQuery’ye aktarma seçeneği, ayrıca standartlaştırılmış olay izleme ve kullanıcı odaklı panolar mevcuttur. Ayrıca Search Console ile direkt bağlayarak organik anahtar kelimelerinizin performansını ölçebileceğiniz raporlamalar mevcuttur.
Üstelik, Google’dan gelen yeni nesil web analitiği aracını tanımak değerli olacaktır. Öte yandan panik yapmayın. Universal Analytics bir süre daha ortadan kalkmayacak. Yukarıda bahsedildiği gibi, Google Analytics 4’ün bazı özellikleri hala geliştirilme aşamasındadır ve bazı özelliklerinde hala eksiklikler mevcuttur, hala geliştirilme aşamasında gibi düşünebiliriz.
Universal Analytics şu anda dünya çapında en popüler analiz platformudur ve örneğin bazı web siteleri için Google Analytics 2 gibi yıllarca sürecektir. Bununla birlikte, Universal Analytics için yeni özelliklere daha az odaklanılmasını ve Google tarafından bir noktada desteğin kaybolmasını bekliyoruz. Yine de yeni Universal Analytics mülkleri oluşturmak mümkündür; bu da bir süre daha çalışacağına dair açık bir ipucudur.
Sıfırdan bir Google Analytics 4 mülkü oluşturmanızdan veya mevcut bir Universal Analytics mülkünden yükseltmek isteyip istemediğinizden bağımsız olarak süreç çok benzerdir. Sonraki adımlarda, mevcut bir Universal Analytics mülkü ile Google Analytics’in kullanıcı arayüzünde sağlanan yeni sürüme geçiş sürecinde size yol göstereceğiz. Google Analytics 4 için gerekli değişiklikleri Etiket Yöneticisi aracılığıyla uygulayacağımız için, bu aynı zamanda Google Etiket Yöneticisi’ni uyguladığınızı varsayar.
Mevcut Universal Analytics mülkünüzü açtığınızda, muhtemelen “GA4 Kurulum Yardımcısı” mülk bölümü altında yeni bir seçeneğin göründüğünü fark etmişsinizdir. Bu, Google Analytics 4 mülkünüze giriş portalınızdır. Görünmüyorsa yönetici seçeneğine tıklayarak GA4 Kurumsal Asistanı yazısını görebilirsiniz.
Asistanı başlatmaya tıkladığınız anda, devam edip yeni bir GA 4 mülkü oluşturmak isteyip istemediğinizi soran yeni bir pencere açılır. “Başlayın” düğmesine tıklayarak doğrudan başlatabilirsiniz. Kullanıcı arayüzünde belirtildiği gibi, bunun mevcut Universal Analytics mülkünüz ve ayarları üzerinde herhangi bir etkisi olmayacaktır. GA4 oluşumu farklı bir görünüm olarak oluşmuş olacaktır.
Mülkünüzü oluşturduğunuzda ne olacağına dair hızlı bir genel bakış elde edeceksiniz. Özet olarak, yeni özellik şu şekilde kurulacaktır:
– geçmiş veriler olmadan (bu nedenle mülkünüzü okumayı bitirdikten hemen sonra başlatmalısınız)
– mülk adı gibi bazı temel ayarlar Universal Analytics mülkünüzden kopyalanacak
– ve takip etmeniz için “Geliştirilmiş ölçüm” sizin için etkinleştirilecek sayfa görüntülemeleri.
Bu ayarla Google’a otomatik olarak gönderilecek hiçbir kişisel tanımlayıcı bilgi (PII) olmadığını doğrulamak size kalmıştır. Buna daha sonraki bir adımda hızlıca bakacağız.
Şimdilik “Oluştur ve Devam Et” üzerine tıklıyoruz.
Google Analytics tarafında, aslında zaten bir temel kurulumla işiniz bitti. Kurulum asistanının üst panelde kırmızı bir işaretten yeşile geçtiğini ve “[mülk adınızı buraya girin] ile bağlandı” ifadesini görmeniz gerekir.
Mülkünüzü yapılandırmak için başka olasılıklar da var, ancak şimdilik, kurulumunuzun trafiği de gördüğünden emin olmak ve Google Etiket Yöneticisi aracılığıyla Google Analytics 4 etiketini yüklemeye devam etmek istiyoruz. Bunun için “Etiket Kurulumu” üzerine tıklayın. Google Tag Manager üzerinden sayfa görüntülenme tag’i oluşturmanız gerekmektedir. Bunları tamamladıktan sonra veri akışınız GA4’te hazır olacak.
Universal Analytics’ten geldiğinizde muhtemelen en azından AB’de IP’lerle ilgili net verilerin Google’ın ABD sunucularına gönderilmemesi için “anonymizeIP” yapılandırmasını doğru olarak ayarlamanız gerektiğinin farkındasınızdır. Google Analytics 4 için bu sizin yerinize otomatik olarak yapılır. Google’ın destek sayfasından alıntı “Google Analytics 4 mülkleri için, IP anonimleştirme varsayılan olarak etkindir.”
Ne yazık ki bu mümkün değil, ancak yeni Google Analytics 4 etkinlik etiketleri tarafından okunabilen bilgileri veri katmanına zaten aktarmış olmanız koşuluyla, Etiket Yöneticisi uygulamanızı Google Analytics 4 ile çalışacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Google Analytics 4 ile e-Ticaret izlemeyi ayarlamaya ilişkin ayrıntılı bir kılavuz, hali hazırda hazırlık aşamasındadır.
Universal Analytics’ten alınacak daha çok bilgi olduğunu ve UA için yeni bir mülk oluşturmanın hala mümkün olduğunu düşünüyoruz. Yeni bir web sitesi başlattıysanız ve Google Analytics ile web izlemeyi araştırıyorsanız: genellikle hem bir Universal Analytics hem de bir Google Analytics 4 mülküyle başlamanızı ve her ikisini de bir olay eşlemeyi izleyerek mevcut iş modelinizi yansıtacak şekilde yapılandırdığınızdan emin olmanızı öneririz. web analitiğinizden maksimum düzeyde yararlanmak için web sitesi ve ayrıntılı kurulum şarttır. Paralel kurulumun avantajı, şu anda her iki çözümden de yararlanabilmenizdir. Bununla birlikte, UA’nın sona ermesi kesin olarak görünürken, net öneri, şimdiden GA4 Mülkünüze odaklanmak için kesinlikle kullanmanızdır. Çünkü tam olarak bu platform, tüm gereksinimlerinizi yeterince yakında karşılamak için yerinde olması gerekiyor. Sadece GA4 bu bağlamda yetersiz kalabilir, ayrıca edinilmiş bir alışkanlık da var. Dolayısıyla temmuz ayına kadar alışkanlığınız ve doğru veri analizi konusunda daha iddialı olan UA4 ile başlamak bu süreçte çeşitli testlerle GA4’ü keşfetmek daha yerinde bir karar olacaktır. 2023 yazı hızla geliyor ve UA artık bir alternatif olmayacak. Bu nedenle, sürprizlerden kaçınmak için kendinizi zamanında hazırladığınızdan emin olun. umarız Google Analytics 4 geçişinizde ve ilgili tüm sorularda size destek olabilmişizdir.
Google Analytics 4 Nedir? GA4’e Geçiş Hakkında Her Şey yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret
Google Analytics 4 ile Başlamalı Mıyım?
Bu sorunun net yanıtını vermek gerekirse evet. Google Analytics 4 ile başlamanız şuan için zaten olması gerekendir. Temmuz 2023 tarihinde UA4’ün veri toplamayacağı açık bir şekilde belirtilmiştir. Dolayısıyla yeni bir analytics hesabı kuruyorsanız bunu direkt GA4 hesabı ile kurmanız daha sağlıklı olacaktır. Ama bu işlemleri yakın tarihte yapacaksanız bu kurulumu hem UA4 hem de GA4 üzerinden yaparak ikisini birlikte çalıştırabilirsiniz. Böylelikle temmuza kadar iki hesap üzerinden de takiplerinizi ve analizlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Google Analytics 4 henüz hazır olmaktan çok uzak olsa da, zamanında hareket etmenizi öneririz. Hala sık sık meydana gelen hatalar var. Yıllar içinde oluşturulmuş ve bireysel izleme için optimize edilmiş mevcut Universal Analytics kurulumlarının çok değerli olduğunu düşünsek de, Google Analytics 4 mülkünüzü başlatmak, verileri paralel olarak izlemeye başlamanızı sağlayacaktır. Yani, şu anda sormanız gereken tek soru, ne zaman taşınmanız gerektiğidir. Burada bizim size önerimiz ne kadar erken taşırsanız o kadar iyi olacağıdır.
Google Analytics 4’e geçiş yapılırken mevcut Universal Analytics örneklerinden veriler senkronize edilmez ve bu nedenle, Google Analytics 4 mülkünüzün olmadığı her gün bir “veri kaybı” günüdür. Ek olarak, Google Analytics 4 ile birlikte gelen birkaç ilginç özellik daha vardır: verileri daha sonra analiz ve görselleştirme için doğrudan Google BigQuery’ye aktarma seçeneği, ayrıca standartlaştırılmış olay izleme ve kullanıcı odaklı panolar mevcuttur. Ayrıca Search Console ile direkt bağlayarak organik anahtar kelimelerinizin performansını ölçebileceğiniz raporlamalar mevcuttur.
Üstelik, Google’dan gelen yeni nesil web analitiği aracını tanımak değerli olacaktır. Öte yandan panik yapmayın. Universal Analytics bir süre daha ortadan kalkmayacak. Yukarıda bahsedildiği gibi, Google Analytics 4’ün bazı özellikleri hala geliştirilme aşamasındadır ve bazı özelliklerinde hala eksiklikler mevcuttur, hala geliştirilme aşamasında gibi düşünebiliriz.
Universal Analytics şu anda dünya çapında en popüler analiz platformudur ve örneğin bazı web siteleri için Google Analytics 2 gibi yıllarca sürecektir. Bununla birlikte, Universal Analytics için yeni özelliklere daha az odaklanılmasını ve Google tarafından bir noktada desteğin kaybolmasını bekliyoruz. Yine de yeni Universal Analytics mülkleri oluşturmak mümkündür; bu da bir süre daha çalışacağına dair açık bir ipucudur.
Google Analytics 4 Nasıl Geçiş Yapılır?
Sıfırdan bir Google Analytics 4 mülkü oluşturmanızdan veya mevcut bir Universal Analytics mülkünden yükseltmek isteyip istemediğinizden bağımsız olarak süreç çok benzerdir. Sonraki adımlarda, mevcut bir Universal Analytics mülkü ile Google Analytics’in kullanıcı arayüzünde sağlanan yeni sürüme geçiş sürecinde size yol göstereceğiz. Google Analytics 4 için gerekli değişiklikleri Etiket Yöneticisi aracılığıyla uygulayacağımız için, bu aynı zamanda Google Etiket Yöneticisi’ni uyguladığınızı varsayar.
1. Adım: Bir Google Analytics 4 Mülkü Oluşturma
Mevcut Universal Analytics mülkünüzü açtığınızda, muhtemelen “GA4 Kurulum Yardımcısı” mülk bölümü altında yeni bir seçeneğin göründüğünü fark etmişsinizdir. Bu, Google Analytics 4 mülkünüze giriş portalınızdır. Görünmüyorsa yönetici seçeneğine tıklayarak GA4 Kurumsal Asistanı yazısını görebilirsiniz.
Asistanı başlatmaya tıkladığınız anda, devam edip yeni bir GA 4 mülkü oluşturmak isteyip istemediğinizi soran yeni bir pencere açılır. “Başlayın” düğmesine tıklayarak doğrudan başlatabilirsiniz. Kullanıcı arayüzünde belirtildiği gibi, bunun mevcut Universal Analytics mülkünüz ve ayarları üzerinde herhangi bir etkisi olmayacaktır. GA4 oluşumu farklı bir görünüm olarak oluşmuş olacaktır.
2. Adım: Mülkün Kurulumu
Mülkünüzü oluşturduğunuzda ne olacağına dair hızlı bir genel bakış elde edeceksiniz. Özet olarak, yeni özellik şu şekilde kurulacaktır:
– geçmiş veriler olmadan (bu nedenle mülkünüzü okumayı bitirdikten hemen sonra başlatmalısınız)
– mülk adı gibi bazı temel ayarlar Universal Analytics mülkünüzden kopyalanacak
– ve takip etmeniz için “Geliştirilmiş ölçüm” sizin için etkinleştirilecek sayfa görüntülemeleri.
Bu ayarla Google’a otomatik olarak gönderilecek hiçbir kişisel tanımlayıcı bilgi (PII) olmadığını doğrulamak size kalmıştır. Buna daha sonraki bir adımda hızlıca bakacağız.
Şimdilik “Oluştur ve Devam Et” üzerine tıklıyoruz.
Google Analytics tarafında, aslında zaten bir temel kurulumla işiniz bitti. Kurulum asistanının üst panelde kırmızı bir işaretten yeşile geçtiğini ve “[mülk adınızı buraya girin] ile bağlandı” ifadesini görmeniz gerekir.
Mülkünüzü yapılandırmak için başka olasılıklar da var, ancak şimdilik, kurulumunuzun trafiği de gördüğünden emin olmak ve Google Etiket Yöneticisi aracılığıyla Google Analytics 4 etiketini yüklemeye devam etmek istiyoruz. Bunun için “Etiket Kurulumu” üzerine tıklayın. Google Tag Manager üzerinden sayfa görüntülenme tag’i oluşturmanız gerekmektedir. Bunları tamamladıktan sonra veri akışınız GA4’te hazır olacak.
Google Analytics 4’te “anonymizeIP” değerini nerede true olarak ayarlayabilirim?
Universal Analytics’ten geldiğinizde muhtemelen en azından AB’de IP’lerle ilgili net verilerin Google’ın ABD sunucularına gönderilmemesi için “anonymizeIP” yapılandırmasını doğru olarak ayarlamanız gerektiğinin farkındasınızdır. Google Analytics 4 için bu sizin yerinize otomatik olarak yapılır. Google’ın destek sayfasından alıntı “Google Analytics 4 mülkleri için, IP anonimleştirme varsayılan olarak etkindir.”
Gelişmiş e-Ticaret’i kullanıma hazır bir şekilde kullanabilir miyim?
Ne yazık ki bu mümkün değil, ancak yeni Google Analytics 4 etkinlik etiketleri tarafından okunabilen bilgileri veri katmanına zaten aktarmış olmanız koşuluyla, Etiket Yöneticisi uygulamanızı Google Analytics 4 ile çalışacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Google Analytics 4 ile e-Ticaret izlemeyi ayarlamaya ilişkin ayrıntılı bir kılavuz, hali hazırda hazırlık aşamasındadır.
Yeni bir web sitesi açacağım, sadece GA 4 ile mi başlamalıyım?
Universal Analytics’ten alınacak daha çok bilgi olduğunu ve UA için yeni bir mülk oluşturmanın hala mümkün olduğunu düşünüyoruz. Yeni bir web sitesi başlattıysanız ve Google Analytics ile web izlemeyi araştırıyorsanız: genellikle hem bir Universal Analytics hem de bir Google Analytics 4 mülküyle başlamanızı ve her ikisini de bir olay eşlemeyi izleyerek mevcut iş modelinizi yansıtacak şekilde yapılandırdığınızdan emin olmanızı öneririz. web analitiğinizden maksimum düzeyde yararlanmak için web sitesi ve ayrıntılı kurulum şarttır. Paralel kurulumun avantajı, şu anda her iki çözümden de yararlanabilmenizdir. Bununla birlikte, UA’nın sona ermesi kesin olarak görünürken, net öneri, şimdiden GA4 Mülkünüze odaklanmak için kesinlikle kullanmanızdır. Çünkü tam olarak bu platform, tüm gereksinimlerinizi yeterince yakında karşılamak için yerinde olması gerekiyor. Sadece GA4 bu bağlamda yetersiz kalabilir, ayrıca edinilmiş bir alışkanlık da var. Dolayısıyla temmuz ayına kadar alışkanlığınız ve doğru veri analizi konusunda daha iddialı olan UA4 ile başlamak bu süreçte çeşitli testlerle GA4’ü keşfetmek daha yerinde bir karar olacaktır. 2023 yazı hızla geliyor ve UA artık bir alternatif olmayacak. Bu nedenle, sürprizlerden kaçınmak için kendinizi zamanında hazırladığınızdan emin olun. umarız Google Analytics 4 geçişinizde ve ilgili tüm sorularda size destek olabilmişizdir.
Google Analytics 4 Nedir? GA4’e Geçiş Hakkında Her Şey yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret