T
Tuğçe İçözü
Misafir
Web3 girişimi Kalder'in 500 VC ve Arda Kutsal'ın da katıldığı turda 3 milyon dolar yatırım aldığını sizlere aktarmıştık. Kalder kurucusu ve CEO'su Gökçe Güven ve Webrazzi kurucusu ve CEO'su Arda Kutsal, Web3 odağında bir söyleşi gerçekleştirdi.
Söyleşide Web3'ün sunduğu imkanların yanı sıra Kalder'in faaliyet alanı, markalara verdiği hizmetler ve gelecek planları konuşuldu.
Gökçe Güven'in aktardıklarına göre; Kalder, adeta Shopify gibi bir markalara Web3 alt yapısı sağlıyor. Bu alt yapı üzerinden markalar, kendi üyelik programlarını, token ödülleri ve deneyimler eşliğinde yayına alabiliyor. Deneyimler ile üyelere özel ürün erişimleri tanımlanabilirken, markaların NFT programları ile global pazara açılması gibi imkanlar sağlanıyor. Markalardaki sorumlu tek bir kişinin, Kalder'in araçları ile yaklaşık 1 saat içinde deneyim oluşturması mümkün. Kalder'in üyelik portalı üzerinden üyeleriyle etkileşime geçebilen markalar, Web3 tabanlı referral programlarını da hayata geçirebiliyor.
Kalder, operasyonlarını şu anda San Francisco, New York ve Türkiye'de bulunan 8 kişilik bir takımla yönetiyor. Şimdilik bekleme listesi ile çalışan Kalder, sokak giyiminden perakendeye, zincir cafelerden spor ligine ve hatta bir DJ'e kadar yerli ve yabancı markalara hizmet veriyor. Girişim, pilot programlar kapsamında 3 markayla iş birliğine başladı. Güven'in paylaştıklarına göre, Kalder'in hizmet verdiği markalar arasında Türkiye'den de markalar yer alıyor. Kalder, bekleme listesine giren markalarla iletişimini hemen başlatırken, bekleme listesindeki kullanıcılar da markaların yayınladığı özel token'lara erişmiş oluyor.
Kalder'in protokolü, Ethereum ve Polygon bazlı bir yapıya sahip. Buna ek olarak Kalder, markalara, EVM ile uyumlu her blok zincirde hizmet verebiliyor. Ayrıca Stripe ve Magic API gibi Web2 entegrasyonları da mevcut. Güven, ilerleyen dönemde Kalder'in kodlarını açık kaynak olarak yayınlanacağını da duyurdu. Günümüzde NFT'lerin statik olduğuna dikkat çeken Güven, Kalder'in dNFT'lere yoğunlaştığını da sözlerine ekledi.
Gökçe Güven, Web3'te sahiplik kavramının nasıl değişeceğiyle ilgili olarak; mil kazanımı programları kapsamında her yıl sonunda yanan millerden örnek verdi. Güven, Web3'te millerin kişiye ait olması durumunda, başka birine satılabileceğine ya da başka markaların programlarında da geçerli olabileceğine dikkat çekti. Bu noktada markaların iş birliği kurarken Web2'de yaşadığı problemin farklı veri tabanlarının birbirileriyle konuşamaması olduğunu ifade etti. Web3'ün bir paradigma değişimi olduğunu vurgulayan Güven, "Cüzdanımın üzerinden kendi kişiliğimi, profilimi ve varlıklarımı alabileceğim ve her yere taşıyabileceğim bir internet olacak." dedi. Üçüncü taraflara bağlılığın ortadan kalkacağını ifade eden Güven, "Web3'ün verdiği en büyük söz hiçbir aracıya bağlı olmayan yeni bir internet." dedi.
Arda Kutsal ise Fiat ve Kripto dünyasının birleşmesiyle insanların Web3 ve kriptoya dair tereddütlerini geride bırakacağını ifade etti. Güven, Kalder'de çalıştıkları pek çok markanın cüzdanının bulunmadığını dile getirirken,"Kalder'de yaptığımız en önemli şey, e-mail ile cüzdan açabilmeydi." dedi.
Gökçe Güven, 2023'te Web3 dünyası beklentilerini paylaştı. Güven, cüzdanların profilimiz olacağını dile getirirken, ekosistemlerin multi-chain olduğunu göreceğimizi belirtti. Güven'in aktardıklarına göre, NFT'ler ve tokenlar bizim statusumuzu ve sadaktimizi gösteren hem sosyal hem de ekonomik faktörler olacak. Bu bağlamda kullanıcılar farklı tokenları elinde tutmayı tercih edecek. Güven, kriptonun mobile gelmesinin kullanıcı deneyimi açısından büyük bir değişim yaratacağını aktarırken, Arda Kutsal bunu "kırılım noktası" olarak tanımladı.
Söyleşide Webrazzi ve Re-Pie'ın Web3 fonu, Web3 oyunları, yapay zeka, ChatGTP ve OpenAI'ın konumu, robotik teknolojileri ve biyoteknoloji girişimlerinin geleceği de konuşuldu. Söyleşinin tamamına YouTube kanalımızdan erişebilirsiniz. İyi Seyirler!
Kaynak : Webrazzi
Söyleşide Web3'ün sunduğu imkanların yanı sıra Kalder'in faaliyet alanı, markalara verdiği hizmetler ve gelecek planları konuşuldu.
Kalder markalara neler sunuyor?
Gökçe Güven'in aktardıklarına göre; Kalder, adeta Shopify gibi bir markalara Web3 alt yapısı sağlıyor. Bu alt yapı üzerinden markalar, kendi üyelik programlarını, token ödülleri ve deneyimler eşliğinde yayına alabiliyor. Deneyimler ile üyelere özel ürün erişimleri tanımlanabilirken, markaların NFT programları ile global pazara açılması gibi imkanlar sağlanıyor. Markalardaki sorumlu tek bir kişinin, Kalder'in araçları ile yaklaşık 1 saat içinde deneyim oluşturması mümkün. Kalder'in üyelik portalı üzerinden üyeleriyle etkileşime geçebilen markalar, Web3 tabanlı referral programlarını da hayata geçirebiliyor.
Kalder, operasyonlarını şu anda San Francisco, New York ve Türkiye'de bulunan 8 kişilik bir takımla yönetiyor. Şimdilik bekleme listesi ile çalışan Kalder, sokak giyiminden perakendeye, zincir cafelerden spor ligine ve hatta bir DJ'e kadar yerli ve yabancı markalara hizmet veriyor. Girişim, pilot programlar kapsamında 3 markayla iş birliğine başladı. Güven'in paylaştıklarına göre, Kalder'in hizmet verdiği markalar arasında Türkiye'den de markalar yer alıyor. Kalder, bekleme listesine giren markalarla iletişimini hemen başlatırken, bekleme listesindeki kullanıcılar da markaların yayınladığı özel token'lara erişmiş oluyor.
Kalder'in protokolü, Ethereum ve Polygon bazlı bir yapıya sahip. Buna ek olarak Kalder, markalara, EVM ile uyumlu her blok zincirde hizmet verebiliyor. Ayrıca Stripe ve Magic API gibi Web2 entegrasyonları da mevcut. Güven, ilerleyen dönemde Kalder'in kodlarını açık kaynak olarak yayınlanacağını da duyurdu. Günümüzde NFT'lerin statik olduğuna dikkat çeken Güven, Kalder'in dNFT'lere yoğunlaştığını da sözlerine ekledi.
Web3'ün yaratacağı paradigma değişimi
Gökçe Güven, Web3'te sahiplik kavramının nasıl değişeceğiyle ilgili olarak; mil kazanımı programları kapsamında her yıl sonunda yanan millerden örnek verdi. Güven, Web3'te millerin kişiye ait olması durumunda, başka birine satılabileceğine ya da başka markaların programlarında da geçerli olabileceğine dikkat çekti. Bu noktada markaların iş birliği kurarken Web2'de yaşadığı problemin farklı veri tabanlarının birbirileriyle konuşamaması olduğunu ifade etti. Web3'ün bir paradigma değişimi olduğunu vurgulayan Güven, "Cüzdanımın üzerinden kendi kişiliğimi, profilimi ve varlıklarımı alabileceğim ve her yere taşıyabileceğim bir internet olacak." dedi. Üçüncü taraflara bağlılığın ortadan kalkacağını ifade eden Güven, "Web3'ün verdiği en büyük söz hiçbir aracıya bağlı olmayan yeni bir internet." dedi.
Arda Kutsal ise Fiat ve Kripto dünyasının birleşmesiyle insanların Web3 ve kriptoya dair tereddütlerini geride bırakacağını ifade etti. Güven, Kalder'de çalıştıkları pek çok markanın cüzdanının bulunmadığını dile getirirken,"Kalder'de yaptığımız en önemli şey, e-mail ile cüzdan açabilmeydi." dedi.
2023'te Web3 dünyası beklentileri
Gökçe Güven, 2023'te Web3 dünyası beklentilerini paylaştı. Güven, cüzdanların profilimiz olacağını dile getirirken, ekosistemlerin multi-chain olduğunu göreceğimizi belirtti. Güven'in aktardıklarına göre, NFT'ler ve tokenlar bizim statusumuzu ve sadaktimizi gösteren hem sosyal hem de ekonomik faktörler olacak. Bu bağlamda kullanıcılar farklı tokenları elinde tutmayı tercih edecek. Güven, kriptonun mobile gelmesinin kullanıcı deneyimi açısından büyük bir değişim yaratacağını aktarırken, Arda Kutsal bunu "kırılım noktası" olarak tanımladı.
Söyleşide Webrazzi ve Re-Pie'ın Web3 fonu, Web3 oyunları, yapay zeka, ChatGTP ve OpenAI'ın konumu, robotik teknolojileri ve biyoteknoloji girişimlerinin geleceği de konuşuldu. Söyleşinin tamamına YouTube kanalımızdan erişebilirsiniz. İyi Seyirler!
Kaynak : Webrazzi