W
Webrazzi
Misafir
Türkiye’yi online pazar yeri konseptiyle tanıştıran GittiGidiyor, 20. yaşını geride bırakırken 140journos’un prodüksiyonuyla belgesel niteliğinde bir film hazırladı. Film, GittiGidiyor’un Türkiye’nin en güçlü start-up’larından biri olarak 2001 yılında başlayan ve ülkemizin en büyük e-ticaret sitelerinden biri olmaya varan 20 yıllık yolculuğunu konu alıyor.
Geleneksel ticaretten online alışverişe geçiş sürecinin tüm gelişmeleriyle birlikte aktarıldığı film, aynı zamanda Türkiye’de e-ticaretin tarihine de ışık tutuyor.
GittiGidiyor, dijital DNA’ya sahip bir teknoloji şirketi olarak Türkiye’de internetin yeni kullanılmaya başlandığı 2001 yılında kuruldu. Kurulduğu dönem itibarıyla ülkemizi online pazar yeri konseptiyle tanıştırarak bu alana öncülük etti. 2011 yılında eBay çatısı altına girerek Türkiye’deki birçok girişime örnek oldu. Yerli bir teknoloji girişimi olarak GittiGidiyor’un ulaştığı değer Türkiye’deki girişimcilere de cesaret verdi. Aynı zamanda yabancı yatırımcıların da dikkatini ülkemize çekerek sektörde pek çok birleşme ve satın almanın önünü açtı.
Tüm bu süreçlerden geçtikten sonra sektörde öncü bir rol üstlenen ve bugün Türkiye’de 2 milyon fazla insanın geçimine katkı sağlayan GittiGidiyor, kendi tarihinden yola çıkarak hazırlanan Pazar Yeri filmiyle arşiv niteliğinde bir yapıma imza attı.
GittiGidiyor’un kurulduğu ilk günden bugüne kadar hangi aşamalardan geçtiğini keyifli bir dille ve bu dönemlere şahitlik eden isimlerin gözlemleriyle aktaran film aynı zamanda GittiGidiyor’un günümüzde birçok kurum tarafından örnek alınan çalışma kültürüne de değiniyor.
GittiGidiyor’un kurulduğu ilk yıllarda, yeni yeni internetle tanışmaya başlayan insanların online alışverişi güvenli bulmadığı bir ortam vardı. GittiGidiyor, böyle bir ortamda “Sıfır Risk” sistemini geliştirerek e-ticarette dönüm noktası olacak bir adım attı. Bir ödeme-onay sistemi olan “Sıfır Risk” ile tüketiciyi koruyarak güvenli online alışveriş sisteminin gelişmesinde önemli rol oynadı.
Gerek sektöre yaptığı katkılarla gerekse fark yaratan kurum kültürüyle GittiGidiyor, e-ticaret sektörünün güçlü oyuncularından biri olarak hizmet vermeyi sürdürüyor. Toplam 35 milyon kayıtlı kullanıcısı ve 120 bin satıcısıyla, 50 kategoride 25 milyon ürüne ev sahipliği yapıyor. Kullanıcılarına geniş bir yelpazede hizmet verirken herkes için yurt içinde ve yurt dışında yeni iş olanakları yaratıyor.
Kaynak : Webrazzi
Geleneksel ticaretten online alışverişe geçiş sürecinin tüm gelişmeleriyle birlikte aktarıldığı film, aynı zamanda Türkiye’de e-ticaretin tarihine de ışık tutuyor.
Türkiye’yi online pazar yeri konseptiyle tanıştırdı
GittiGidiyor, dijital DNA’ya sahip bir teknoloji şirketi olarak Türkiye’de internetin yeni kullanılmaya başlandığı 2001 yılında kuruldu. Kurulduğu dönem itibarıyla ülkemizi online pazar yeri konseptiyle tanıştırarak bu alana öncülük etti. 2011 yılında eBay çatısı altına girerek Türkiye’deki birçok girişime örnek oldu. Yerli bir teknoloji girişimi olarak GittiGidiyor’un ulaştığı değer Türkiye’deki girişimcilere de cesaret verdi. Aynı zamanda yabancı yatırımcıların da dikkatini ülkemize çekerek sektörde pek çok birleşme ve satın almanın önünü açtı.
Tüm bu süreçlerden geçtikten sonra sektörde öncü bir rol üstlenen ve bugün Türkiye’de 2 milyon fazla insanın geçimine katkı sağlayan GittiGidiyor, kendi tarihinden yola çıkarak hazırlanan Pazar Yeri filmiyle arşiv niteliğinde bir yapıma imza attı.
GittiGidiyor’un kurulduğu ilk günden bugüne kadar hangi aşamalardan geçtiğini keyifli bir dille ve bu dönemlere şahitlik eden isimlerin gözlemleriyle aktaran film aynı zamanda GittiGidiyor’un günümüzde birçok kurum tarafından örnek alınan çalışma kültürüne de değiniyor.
GittiGidiyor’un tarihi, Türkiye’de e-ticaret sektöründe ‘ilk’lerin tarihi
GittiGidiyor’un kurulduğu ilk yıllarda, yeni yeni internetle tanışmaya başlayan insanların online alışverişi güvenli bulmadığı bir ortam vardı. GittiGidiyor, böyle bir ortamda “Sıfır Risk” sistemini geliştirerek e-ticarette dönüm noktası olacak bir adım attı. Bir ödeme-onay sistemi olan “Sıfır Risk” ile tüketiciyi koruyarak güvenli online alışveriş sisteminin gelişmesinde önemli rol oynadı.
Gerek sektöre yaptığı katkılarla gerekse fark yaratan kurum kültürüyle GittiGidiyor, e-ticaret sektörünün güçlü oyuncularından biri olarak hizmet vermeyi sürdürüyor. Toplam 35 milyon kayıtlı kullanıcısı ve 120 bin satıcısıyla, 50 kategoride 25 milyon ürüne ev sahipliği yapıyor. Kullanıcılarına geniş bir yelpazede hizmet verirken herkes için yurt içinde ve yurt dışında yeni iş olanakları yaratıyor.
Kaynak : Webrazzi