G
Gözde Ulukan
Misafir
İnternet kullanıcılarının davranışlarını ölçen dilimi medya araştırması ve teknoloji firması Gemius'un Kasım 2021 verilerine göre e-ticaret devleri kasım ayında düzenledikleri kampanyalarla büyük bir kullanıcı kitlesini kendilerine çekti. Bu süreçte yaklaşık 57 milyon kullanıcı e-ticaret sitelerine akın etti. İndirim günlerine erkekler daha fazla ilgi gösterdi. Toplam ziyaretçi sayısının yüzde 52.45'ini erkekler oluştururken, kadınlar yüzde 47.55 ile geriden geldi.
11.11 kampanyalarına ağırlık verilen dönemde 30 milyonu aşkın kullanıcıya ulaşan siteler, 22 Kasım haftasında ise ziyaretçi sayılarını 30 milyonun altına düşürmedi. Black Friday indirimlerinin son gününü kaçırmak istemeyenler de gözlerini alışveriş sitelerinden alamadı ve 28 Kasım'da 32.5 milyon seviyesi yakalanarak zirveye ulaşıldı. Zirvenin yaşandığı gün en çok ziyaret edilen ilk üç e-ticaret sitesi ise Trendyol, Hepsiburada ve Çiçeksepeti oldu.
Kasım ayı boyunca e-ticaret devleri birbirleriyle yarış halindeydi. En çarpıcı kampanyalarla daha çok satış yapmak isteyen siteler bunda başarılı da oldu. En güncel verilere göre, e-ticaret endüstrisinin en çok ziyarete ulaşan platformları sıralamasında ilk sırada Trendyol yer aldı. Hepsiburada, n11.com, Çiçeksepeti, letgo, Getir, Yemekesepeti, GittiGidiyor, Dolap ve Amazon da ilk 10'da bulunan siteler arasında yer aldı.
Gemius AdReal'ın verilerine göre e-ticaret kategorisi, internete giren her 100 kişiden 97’sine reklamlarını ulaştırmayı başardı. Trendyol, Yemeksepeti, Hepsiburada, n11.com, Çiçeksepeti, Getir, MediaMarkt, Amazon, A101 ve FLO da en çok reklam veren ilk 10 e-ticaret firması arasında yer aldı. Trendyol ve Hepsiburada’nın düzenlediği kampanyalarda dijital raflarda en çok hangi ürünlerin kullanıcılara ulaştığı belli oldu.
Usersdot e-ticaret analitiği Datadot Dijital Raf Analizine göre Makyaj kategorisinde Trendyol, Hepsiburada'ya kıyasla ön sırada yer aldı. Makyaj kategorisinde Hepsiburada’da hem Black Friday hem de 11.11 kampanya dönemlerinde rafta ağırlıklı olarak görülen kategori yüzde 72 ile maskara oldu.
İndirim günlerinin en gözde kategorilerinden biri de Elektrikli Kişisel Bakım Kategorisi oldu. Saç maşası Trendyol raflarını doldurdu. Trendyol'da ilk 24 ürünü domine eden dijital rafta pay alan marka çeşitliliği Hepsiburada'ya kıyasla yüzde 50 daha fazlaydı.
Elektrikli süpürgeler raflarda yoğun olarak yer aldı, robot süpürgeler dijital rafları sildi süpürdü. Robot süpürgeler, Hepsiburada yüzde 27, Trendyol’da yüzde 18.75 payla kategori lideri oldu.
Gemius ve Userdots’ın ortaklığında hazırlanan bu rapor, Black Friday ve 11.11 gibi indirim kampanyalarının zirve yaptığı kasım ayı dönemine ışık tuttu. Ayın son günlerine kadar tempo düşmezken, soluksuz geçirdiğimiz bir Kasım ayını daha geride bırakmış olduk.
Kaynak : Webrazzi
11.11 kampanyalarına ağırlık verilen dönemde 30 milyonu aşkın kullanıcıya ulaşan siteler, 22 Kasım haftasında ise ziyaretçi sayılarını 30 milyonun altına düşürmedi. Black Friday indirimlerinin son gününü kaçırmak istemeyenler de gözlerini alışveriş sitelerinden alamadı ve 28 Kasım'da 32.5 milyon seviyesi yakalanarak zirveye ulaşıldı. Zirvenin yaşandığı gün en çok ziyaret edilen ilk üç e-ticaret sitesi ise Trendyol, Hepsiburada ve Çiçeksepeti oldu.
En çok ziyarete ulaşan platformlar sıralamasında ilk sırada Trendyol yer aldı
Kasım ayı boyunca e-ticaret devleri birbirleriyle yarış halindeydi. En çarpıcı kampanyalarla daha çok satış yapmak isteyen siteler bunda başarılı da oldu. En güncel verilere göre, e-ticaret endüstrisinin en çok ziyarete ulaşan platformları sıralamasında ilk sırada Trendyol yer aldı. Hepsiburada, n11.com, Çiçeksepeti, letgo, Getir, Yemekesepeti, GittiGidiyor, Dolap ve Amazon da ilk 10'da bulunan siteler arasında yer aldı.
İnternete giren her 100 kişiden 97’sine reklamlar ulaştı
Gemius AdReal'ın verilerine göre e-ticaret kategorisi, internete giren her 100 kişiden 97’sine reklamlarını ulaştırmayı başardı. Trendyol, Yemeksepeti, Hepsiburada, n11.com, Çiçeksepeti, Getir, MediaMarkt, Amazon, A101 ve FLO da en çok reklam veren ilk 10 e-ticaret firması arasında yer aldı. Trendyol ve Hepsiburada’nın düzenlediği kampanyalarda dijital raflarda en çok hangi ürünlerin kullanıcılara ulaştığı belli oldu.
Usersdot e-ticaret analitiği Datadot Dijital Raf Analizine göre Makyaj kategorisinde Trendyol, Hepsiburada'ya kıyasla ön sırada yer aldı. Makyaj kategorisinde Hepsiburada’da hem Black Friday hem de 11.11 kampanya dönemlerinde rafta ağırlıklı olarak görülen kategori yüzde 72 ile maskara oldu.
İndirim günlerinin en gözde kategorilerinden biri de Elektrikli Kişisel Bakım Kategorisi oldu. Saç maşası Trendyol raflarını doldurdu. Trendyol'da ilk 24 ürünü domine eden dijital rafta pay alan marka çeşitliliği Hepsiburada'ya kıyasla yüzde 50 daha fazlaydı.
Robot süpürgelere olan talep arttı
Elektrikli süpürgeler raflarda yoğun olarak yer aldı, robot süpürgeler dijital rafları sildi süpürdü. Robot süpürgeler, Hepsiburada yüzde 27, Trendyol’da yüzde 18.75 payla kategori lideri oldu.
Gemius ve Userdots’ın ortaklığında hazırlanan bu rapor, Black Friday ve 11.11 gibi indirim kampanyalarının zirve yaptığı kasım ayı dönemine ışık tuttu. Ayın son günlerine kadar tempo düşmezken, soluksuz geçirdiğimiz bir Kasım ayını daha geride bırakmış olduk.
Kaynak : Webrazzi