A
Arden Papuççiyan
Misafir
İnternet kullanıcılarının davranışlarını ölçen dijital medya araştırma ve teknoloji firması Gemius, farklı sektörlerde yer alan firmaları ve bu firmaların 2021 yılında aldıkları trafikler ile ilgili detayları paylaştı. 2021 Dijital Trafik Şampiyonları adı altında incelenen sektörler arasında ise müzik, otomotiv, süpermarket, online video platformları, yaşam, sigorta, turizm, bankacılık ve mobil oyun yer alıyor.
Gemius tarafından aktarılan bilgilere göre 2021 Ocak - Aralık dönemleri arasında online müzik konusunda en çok ziyaretçiyi Spotify elde etti. Spotify'ı ise sırasıyla YouTube Music, Shazam, Fizy ve Deezer takip etti. Edindiğimiz bilgilere göre Ocak ayında 21,8 milyon seviyelerinde olan erişim, Aralık ayında ise 33 milyona kadar çıktı.
Gelelim otomotiv sektörüne. Gemius Audience'ın verilerine göre 2021 yılında internet sitesi en çok ziyaret edilen otomotiv firmaları ise sırasıyla Peugeot, Citroen, Renault, Volkswagen, Hyundai, Fiat, Honda, Ford, Opel ve Toyota oldu. Corona virüs salgını ile birlikte online market alışverişleri de oldukça popüler bir hale geldi.
Gemius'un verilerine göre 2021 yılında süpermarket sektöründe en çok ziyaretçiyi Migros aldı. Migros'u ise sırasıyla A101, Carrefour, Şok, istegelsin, BİM, Metro Market, Macrocenter, Gönder ve Happycenter takip etti. Online video platformlarına baktığımızda ise en çok ziyareti YouTube'un aldığını görüyoruz.
YouTube'un ardında ise Netflix, Twitch, beIN CONNECT ve Dailymotion yer alıyor. Gemius Audience'ın verilerine göre online video platformları yıl boyunda ortalama 57 milyon ziyaretçi çekmeyi de başardı.
Yaşam kategorisi içinde ise sağlık, haberler ve magazin başta olmak üzere günlük hayata dair içeriklere sahip olan markalar yer alıyor. Gemius'a göre yaşam kategorisinde 2021 yılında en çok ziyaretçiyi ise Kızlar Soruyor çekti. Kızlar Soruyor'u Sözcü Sağlık Yaşam, Sözcü Magazin, DoktorTakvimi ve Medikal Akademi takip ediyor.
Gemius'ın verilere göre Haziran ayına kadar 2,2 milyon ziyaretçiye ulaşan sigorta firmalar, Temmuz ayı ile birlikte yükselişe geçti ve ziyaretçi sayısını 3,9 milyona kadar çıkardı. Sigorta kategorisinde en çok ziyaretçi elde eden markalar ise sırasıyla Sigortam.net, SBM, Türkiye Sigorta ve AXA Sigorta oldu.
Nisan ayına kadar düşük seyreden turizm sektörü, yaz sezonu ile birlikte Mayıs ayından sonra yükselişe geçti. Turizm sektörü için Ocak ayında 16 milyon seviyelerinde olan ziyaretçi sayısı Temmuz ayında 27 milyona kadar çıktı. En çok erişim alan markalar ise Obilet, Enuygun, Pegasus, THY, Tripadvisor, Etstur, Trivago, Hepsifly, Booking ve Jolly oldu.
Paylaşılan verilere göre Ocak ayında 44,5 milyon ziyaretçiye ulaşan bankacılık sektörü, Aralık ayında ise 49 milyon ziyaretçiyi aştı. 2021 yılında bankacılık sektöründe en çok ziyaret alan bankalar ise sırasıyla Ziraat Bankası, Garanti BBVA, Yapı Kredi, İş Bankası ve Akbank.
Son olarak mobil oyun sektörüne baktığımızda ise en çok ziyaret alan mobil oyunun Candy Crush Saga olduğunu görüyoruz. Candy Crush Saga'yı ise Brawl Stars, 101, Roblox ve 8BallPool oyunları takip ediyor. Ocak ayında 29 milyon ziyaretçiye ulaşan mobil oyunlar, Aralık ayında ise 43 milyon ziyaretçiyi aştı.
Kaynak : Webrazzi
Gemius tarafından aktarılan bilgilere göre 2021 Ocak - Aralık dönemleri arasında online müzik konusunda en çok ziyaretçiyi Spotify elde etti. Spotify'ı ise sırasıyla YouTube Music, Shazam, Fizy ve Deezer takip etti. Edindiğimiz bilgilere göre Ocak ayında 21,8 milyon seviyelerinde olan erişim, Aralık ayında ise 33 milyona kadar çıktı.
Gelelim otomotiv sektörüne. Gemius Audience'ın verilerine göre 2021 yılında internet sitesi en çok ziyaret edilen otomotiv firmaları ise sırasıyla Peugeot, Citroen, Renault, Volkswagen, Hyundai, Fiat, Honda, Ford, Opel ve Toyota oldu. Corona virüs salgını ile birlikte online market alışverişleri de oldukça popüler bir hale geldi.
Gemius'un verilerine göre 2021 yılında süpermarket sektöründe en çok ziyaretçiyi Migros aldı. Migros'u ise sırasıyla A101, Carrefour, Şok, istegelsin, BİM, Metro Market, Macrocenter, Gönder ve Happycenter takip etti. Online video platformlarına baktığımızda ise en çok ziyareti YouTube'un aldığını görüyoruz.
YouTube'un ardında ise Netflix, Twitch, beIN CONNECT ve Dailymotion yer alıyor. Gemius Audience'ın verilerine göre online video platformları yıl boyunda ortalama 57 milyon ziyaretçi çekmeyi de başardı.
Yaşam kategorisi içinde ise sağlık, haberler ve magazin başta olmak üzere günlük hayata dair içeriklere sahip olan markalar yer alıyor. Gemius'a göre yaşam kategorisinde 2021 yılında en çok ziyaretçiyi ise Kızlar Soruyor çekti. Kızlar Soruyor'u Sözcü Sağlık Yaşam, Sözcü Magazin, DoktorTakvimi ve Medikal Akademi takip ediyor.
Gemius'ın verilere göre Haziran ayına kadar 2,2 milyon ziyaretçiye ulaşan sigorta firmalar, Temmuz ayı ile birlikte yükselişe geçti ve ziyaretçi sayısını 3,9 milyona kadar çıkardı. Sigorta kategorisinde en çok ziyaretçi elde eden markalar ise sırasıyla Sigortam.net, SBM, Türkiye Sigorta ve AXA Sigorta oldu.
Nisan ayına kadar düşük seyreden turizm sektörü, yaz sezonu ile birlikte Mayıs ayından sonra yükselişe geçti. Turizm sektörü için Ocak ayında 16 milyon seviyelerinde olan ziyaretçi sayısı Temmuz ayında 27 milyona kadar çıktı. En çok erişim alan markalar ise Obilet, Enuygun, Pegasus, THY, Tripadvisor, Etstur, Trivago, Hepsifly, Booking ve Jolly oldu.
Paylaşılan verilere göre Ocak ayında 44,5 milyon ziyaretçiye ulaşan bankacılık sektörü, Aralık ayında ise 49 milyon ziyaretçiyi aştı. 2021 yılında bankacılık sektöründe en çok ziyaret alan bankalar ise sırasıyla Ziraat Bankası, Garanti BBVA, Yapı Kredi, İş Bankası ve Akbank.
Son olarak mobil oyun sektörüne baktığımızda ise en çok ziyaret alan mobil oyunun Candy Crush Saga olduğunu görüyoruz. Candy Crush Saga'yı ise Brawl Stars, 101, Roblox ve 8BallPool oyunları takip ediyor. Ocak ayında 29 milyon ziyaretçiye ulaşan mobil oyunlar, Aralık ayında ise 43 milyon ziyaretçiyi aştı.
Kaynak : Webrazzi