T
Tuğçe İçözü
Misafir
Geçtiğimiz aylarda Spotify, dolap, Letgo, TikTok, YouTube ve Paribu'nun öne çıkan verilerini paylaşan Gemius, geöen hafta 2021 Dijital Trafik Şampiyonlarını açıklamıştı. Şirket, şimdi de dijital reklam rekabet ürünü Gemius Adreal’a dayanarak 2021 Dijital Reklam Şampiyonu markaları paylaştı.
Gemius'un bu dev şirketleri bu kez dijital reklam erişimi bazında mercek altına aldığını söyleyelim. Firma, bankacılıktan süpermarkete, oyunlardan akıllı telefonlara pek çok farklı kategoriye odaklandı.
Binek araç sektörünün dijital reklam rekabetine bakıldığında, Gemius Adreal'in verilerine göre 2021 yılında yaptığı dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan otomotiv devleri Pegueot, Toyota, Opel, Citroen, Hyundai, Volvo, Nissan, Honda, Ford, Mercedes Benz oldu.
Pandemi ve karantina süreci ile evde geçirdiğimiz süreler artarken, bu durum ev aletleri pazarına olumlu yansıdı. Kahve makinesi, buzdolabı, çamaşır makinesi ve robot süpürge gibi pek çok ürüne sahip olan teknoloji devleri, dijital reklamlarını artırma yoluna gitti.
Gemius Adreal'in verilerine göre 2021 yılı boyunca ev aletleri pazarında dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan 10 şirket Arçelik, Beko, Dyson, Bosch, Vestel, Philips, LG, Siemens, Profilo ve İhlas Pazarlama olarak öne çıktı.
Ev temizlik ürünleri de dijital kampan rekabetinden payını aldı. Gemius Adreal'in 2021 yılını temel alan verilerine göre dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan ilk 10 şirket OMO, Cif, Arçelik Quick & Shine, Domestos, Fairy, Yumos, Ariel, Finish, Rinso ve Asperox oldu.
Gemius Ocak-Aralık 2021 aralığında dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan 5 içecek markasını paylaştı. Gemius Adreal’in verilerine göre sektör özellikle Haziran ayında hareketleniyor. Yılbaşına doğru erişilen kullanıcı sayısında ciddi bir yükseliş dikkat çekiyor. Bu bağlamda içecek sektöründe kampanyalarıyla en çok erişime ulaşan 5 şirket Coca Cola, Red Bull, Pepsi, Erikli ve Fanta.
Kripto para borsasında faaliyet gösteren şirketler, yatırımcıları kendilerine çekmek için rekabetin hızını artırdı. Bununla beraber şirketler reklamlarını da artırarak rakiplerinden bir adım önde olmaya çalıştı. Gemius Adreal’in 2021 yılını kapsayan verilerine göre kripto borsalara olan ilgi aydan aya yükseldi. Bu ilgi Aralık ayında ise zirveye ulaştı. Dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan ilk 5 şirket BtcTurk, Paribu, Huobi, Bitpanda ve Bitci oldu.
Mobil operatörler, 2021'de dijital reklamlarına ağırlık vererek daha fazla kullanıcıya ulaşmaya çalıştı. Gemius Adreal’in verilerine göre özellikle Mart ayında reklamlara erişim bazında ciddi bir yükseliş yaşanıdı. Ağustos ayından sonra ise erişimlerin azaldığı dikkat çekti. Kişi bazında en çok reklam erişimine ulaşan mobil operatörler Vodafone, Turkcell ve Türk Telekom olarak öne çıktı.
Pandemi döneminde büyü bir sıçrama yaşayan oyunlar, 2021 yılı boyunca milyonlarca oyuncuyu ekrana bağladı. İnternet üzerinden oyuncuların birbirleriyle yarıştığı oyunlara gösterilen ilginin katlanarak arttığını belirtelim.Oyun üreticileri ise yaratıcı reklamlarıyla daha fazla kişiye ulaşmaya çalıştı. Gemius Adreal’in verilerine göre oyun sektöründe kişi bazında en çok reklam erişimine oyunlar PUBG, Valorant, Words of Wonders, Garena ve Zula oldu.
Gemius Adreal’in verilerine göre yıl boyunca dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan sigorta şirketleri Sigortam.net, Aksigorta, AgeSA, Ethica Sigorta ve Anadolu Sigorta.
Pek çok farklı dizi ve filme ev sahipliği yapan abonelik tabanlı online yayın platformları, pandemi ile birlikte çok daha fazla kullanıcıya ulaştı. Kullanıcı tabanını genişletmek için birbirleriyle yarışan platformlar, reklamlarıyla özellikle yılın ilk 6 ayında daha fazla kullanıcıya ulaştı. Gemius Adreal’in verilerine göre kişi bazında en çok erişime ulaşan platformlar Netflix, BluTV, beIN Connect, Exxen ve Gain oldu.
süper marketler, 2021 yılı boyunca çarpıcı reklamlarıyla kullanıcı kazanımını hedefledi. Özellikle yılın ilk 6 ayında reklam gösterimlerinin yüksek seyretiğini belirtelim. Gemius Adreal’in verilerine göre dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan süper marketler A101, Migros, CarrefourSA, BİM ve Şok Marketler.
Özellikle de Kasım’dan sonra hızlı bir yükseliş trendine giren bankacılık sektörü, ekonomi ve finans dünyasındaki önemli gelişmelerin de etkisiyle vatandaşların ilgisini daha da fazla çekti. Gemius Adreal’in verilerine göre 2021’de dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan bankalar şöyle Garanti BBVA, Akbank, Türkiye İş Bankası, QNB Finansbank ve ING Bank oldu.
Benzin istasyonu sektörünün önde gelen markaları arasındaki rekabet hız kesmedi. Özellikle yaz aylarında benzin istasyonlarına olan ilgi de oldukça arttı. Gemius Adreal’in verilerine göre, dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan şirketler Petrol Ofisi, Opet, BP, Shell ve Aygaz olarak öne çıktı.
Teknoloji devleri, daha çok satabilmek birbirinden farklı reklamlarla daha fazla sayıda kullanıcıya ulaşmaya çalıştı. Gemius Adreal’in verilerine göre cep telefonu sektöründe dijital reklamlarıyla kişi bazından en çok erişime ulaşan şirketler Samsung, Huawei, Xiaomi, iPhone ve vivo oldu.
Kaynak : Webrazzi
Gemius'un bu dev şirketleri bu kez dijital reklam erişimi bazında mercek altına aldığını söyleyelim. Firma, bankacılıktan süpermarkete, oyunlardan akıllı telefonlara pek çok farklı kategoriye odaklandı.
Otomotiv sektörü
Binek araç sektörünün dijital reklam rekabetine bakıldığında, Gemius Adreal'in verilerine göre 2021 yılında yaptığı dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan otomotiv devleri Pegueot, Toyota, Opel, Citroen, Hyundai, Volvo, Nissan, Honda, Ford, Mercedes Benz oldu.
Ev aletleri
Pandemi ve karantina süreci ile evde geçirdiğimiz süreler artarken, bu durum ev aletleri pazarına olumlu yansıdı. Kahve makinesi, buzdolabı, çamaşır makinesi ve robot süpürge gibi pek çok ürüne sahip olan teknoloji devleri, dijital reklamlarını artırma yoluna gitti.
Gemius Adreal'in verilerine göre 2021 yılı boyunca ev aletleri pazarında dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan 10 şirket Arçelik, Beko, Dyson, Bosch, Vestel, Philips, LG, Siemens, Profilo ve İhlas Pazarlama olarak öne çıktı.
Ev temizlik ürünleri
Ev temizlik ürünleri de dijital kampan rekabetinden payını aldı. Gemius Adreal'in 2021 yılını temel alan verilerine göre dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan ilk 10 şirket OMO, Cif, Arçelik Quick & Shine, Domestos, Fairy, Yumos, Ariel, Finish, Rinso ve Asperox oldu.
İçecek sektörü
Gemius Ocak-Aralık 2021 aralığında dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan 5 içecek markasını paylaştı. Gemius Adreal’in verilerine göre sektör özellikle Haziran ayında hareketleniyor. Yılbaşına doğru erişilen kullanıcı sayısında ciddi bir yükseliş dikkat çekiyor. Bu bağlamda içecek sektöründe kampanyalarıyla en çok erişime ulaşan 5 şirket Coca Cola, Red Bull, Pepsi, Erikli ve Fanta.
Kripto para sektörü
Kripto para borsasında faaliyet gösteren şirketler, yatırımcıları kendilerine çekmek için rekabetin hızını artırdı. Bununla beraber şirketler reklamlarını da artırarak rakiplerinden bir adım önde olmaya çalıştı. Gemius Adreal’in 2021 yılını kapsayan verilerine göre kripto borsalara olan ilgi aydan aya yükseldi. Bu ilgi Aralık ayında ise zirveye ulaştı. Dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan ilk 5 şirket BtcTurk, Paribu, Huobi, Bitpanda ve Bitci oldu.
Mobil operatörler
Mobil operatörler, 2021'de dijital reklamlarına ağırlık vererek daha fazla kullanıcıya ulaşmaya çalıştı. Gemius Adreal’in verilerine göre özellikle Mart ayında reklamlara erişim bazında ciddi bir yükseliş yaşanıdı. Ağustos ayından sonra ise erişimlerin azaldığı dikkat çekti. Kişi bazında en çok reklam erişimine ulaşan mobil operatörler Vodafone, Turkcell ve Türk Telekom olarak öne çıktı.
Oyun sektörü
Pandemi döneminde büyü bir sıçrama yaşayan oyunlar, 2021 yılı boyunca milyonlarca oyuncuyu ekrana bağladı. İnternet üzerinden oyuncuların birbirleriyle yarıştığı oyunlara gösterilen ilginin katlanarak arttığını belirtelim.Oyun üreticileri ise yaratıcı reklamlarıyla daha fazla kişiye ulaşmaya çalıştı. Gemius Adreal’in verilerine göre oyun sektöründe kişi bazında en çok reklam erişimine oyunlar PUBG, Valorant, Words of Wonders, Garena ve Zula oldu.
Sigorta sektörü
Gemius Adreal’in verilerine göre yıl boyunca dijital reklamlarla kişi bazında en çok erişime ulaşan sigorta şirketleri Sigortam.net, Aksigorta, AgeSA, Ethica Sigorta ve Anadolu Sigorta.
Online yayın platformları
Pek çok farklı dizi ve filme ev sahipliği yapan abonelik tabanlı online yayın platformları, pandemi ile birlikte çok daha fazla kullanıcıya ulaştı. Kullanıcı tabanını genişletmek için birbirleriyle yarışan platformlar, reklamlarıyla özellikle yılın ilk 6 ayında daha fazla kullanıcıya ulaştı. Gemius Adreal’in verilerine göre kişi bazında en çok erişime ulaşan platformlar Netflix, BluTV, beIN Connect, Exxen ve Gain oldu.
Süpermarket sektörü
süper marketler, 2021 yılı boyunca çarpıcı reklamlarıyla kullanıcı kazanımını hedefledi. Özellikle yılın ilk 6 ayında reklam gösterimlerinin yüksek seyretiğini belirtelim. Gemius Adreal’in verilerine göre dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan süper marketler A101, Migros, CarrefourSA, BİM ve Şok Marketler.
Bankacılık sektörü
Özellikle de Kasım’dan sonra hızlı bir yükseliş trendine giren bankacılık sektörü, ekonomi ve finans dünyasındaki önemli gelişmelerin de etkisiyle vatandaşların ilgisini daha da fazla çekti. Gemius Adreal’in verilerine göre 2021’de dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan bankalar şöyle Garanti BBVA, Akbank, Türkiye İş Bankası, QNB Finansbank ve ING Bank oldu.
Benzin istasyonu sektörü
Benzin istasyonu sektörünün önde gelen markaları arasındaki rekabet hız kesmedi. Özellikle yaz aylarında benzin istasyonlarına olan ilgi de oldukça arttı. Gemius Adreal’in verilerine göre, dijital reklamlarıyla kişi bazında en çok erişime ulaşan şirketler Petrol Ofisi, Opet, BP, Shell ve Aygaz olarak öne çıktı.
Cep telefonu sektörü
Teknoloji devleri, daha çok satabilmek birbirinden farklı reklamlarla daha fazla sayıda kullanıcıya ulaşmaya çalıştı. Gemius Adreal’in verilerine göre cep telefonu sektöründe dijital reklamlarıyla kişi bazından en çok erişime ulaşan şirketler Samsung, Huawei, Xiaomi, iPhone ve vivo oldu.
Kaynak : Webrazzi