T
Tuğçe İçözü
Misafir
Kolay İK'daki hisselerini satan Efecan Erdur'un yeni odağının API temelli bir girişim olacağını sizlere aktarmıştık. Efecan Erdur'un yeni girişimi Playmaker, gelişmiş entegrasyon ve iş akışı senaryolarını mümkün kılan yapay zeka destekli bir platform. Erdur, şirketi, İngiltere merkezli olarak 2023 yılının sonunda Alexander Gordon-Furse ile birlikte kurdu. Girişim yakın zamanda tohum öncesi yatırım turunu tamamladı. Fuel Ventures liderliğinde gerçekleşen yatırım turuna Birleşik Krallık'tan yazılım sektöründe uzman melek yatırımcılar katıldı.
Erdur'un belirttiğine göre; girişim, pazardaki mevcut araçların karşılayamadığı veya teknik geliştirme gerektiren birçok karmaşık senaryoyu yapay zekanın da yardımıyla çok daha hızlı bir şekilde hayata geçirebiliyor. Playmaker, öncelikli olarak dokümanlardan veri ayırma problemine odaklanıyor. Bu bağlamda ekip, ilk Product Hunt ürün lansmanını Document AI ürünüyle yaptı. Product Hunt'ta lansmanın gününün ilk sırasına yerleşmeyi başardı.
Efecan Erdur, bu deneyim öncesinde Kolay İK'yı kurduğunu hatırlatarak, yaklaşık 7 yıl boyunca sıfırdan bir girişimin nasıl büyütüldüğünü deneyimleme fırsatı olduğunu belirtiyor. Alex Gordon-Furse ise Startup Grind'da CSO görevinde dünya genelinde yüzlerce şehirdeki operasyonun yönetiminden sorumluydu. Gordon-Furse'ün öncesinde ise Freshworks'ün EMEA bölgesindeki ilk çalışanlarından birisi olduğunu söyleyelim. Alex Gordon-Furse, şirketin erken günlerinden IPO'suna kadar satış ekiplerinin yöneticiliğini yaptı ve yeni pazarları sıfırdan ayağa kaldırarak milyonlarca dolar ciro kazanmasını sağladı.
Erdur, Alex Gordon-Furse ile birlikte Playmaker'ı kurmadan önce, 100'den fazla şirketle görüşmeler yaptığını ifade ediyor:
Bu anlamda Playmaker için en kısa tabiriyle Zapier ve Airtable tek bir platform olsa nasıl olurdu hayaliyle yola çıktıklarını belirtiyor.
Playmaker, şu anda kurucu ortaklar dahil 5 kişilik bir ekibe sahip. Girişim, tüm hedeflerini aylık gelir/çalışan oranına odaklanarak planlıyor. Kurucular, çalışmayan bir iş modelini daha fazla işe alım yaparak çalıştırmaya zorlamak yerine, kendilerini finansal kısıtlarla disipline etmenin daha doğru olduğuna inanıyor.
Erdur'un aktardıklarına göre; ekip, ürün geliştirmeye başlamadan önce ilk kullanıcılarını edindi ve fatura kesti. Bu sürecin ardından, tamamen müşterilerinin ihtiyaçlarına odaklanan ekip, herhangi bir hazır altyapı kullanmadan, ilk versiyonlarını 6 hafta gibi kısa bir sürede kendi imkanlarıyla geliştirdi. Erdur, müşteri geri bildirimlerine göre ürünü sürekli olarak geliştirmeye ve iyileştirmeye devam ettiklerini belirtiyor. Kurucular, dağıtım stratejisinin ürünün kendisinden daha önemli olduğuna inanıyor. Kurucuların amacı, bir ürün için pazar aramak değil; pazardaki büyük ve can sıkıcı bir sorunu çözmek ve bu çözümü olabildiğince hızlı bir şekilde kullanıcılarla buluşturmak.
Operasyona henüz çok yeni başladıklarını ifade eden Erdur, önceliklerinin "ürün ortakları" olarak adlandırılan öncü kullanıcılara ulaşmak ve platformu tamamen onların ihtiyaçlarına göre şekillendirmek olduğunu söylüyor:
Efecan Erdur'un belirttiğine göre; Playmaker'ın sunduğu entegrasyon senaryolarını gerçekleştirmek için normalde en az 3 farklı araç kullanılması gerekiyor. Bunlar, bir veri ambarı (data warehouse) platformu (örn. Snowflake), bir ETL (veri dönüştürme) aracı (örn. Fivetran) ve geleneksel bir entegrasyon aracı (örn. Zapier) olarak sıralanmakta. Ancak bu araçlar popüler olmayan veya karmaşık adımlar gerektiren entegrasyonlarda yetersiz kalıyor. Ayrıca dokümanlardan veri ayırma gibi işlemler gerektiğinde özel kod yazmadan neredeyse imkansız hale geliyor.
Playmaker, tüm bu ihtiyaçları tek bir platform üzerinden karşılayarak ayırt edici bir çözüm sunuyor. Ürünün yapay zeka destekli kopilotu sayesinde, normalde aylar sürecek entegrasyon projelerini yaklaşık 10 kat daha hızlı bir şekilde tamamlayabiliyor. Böylece girişimin müşterileri zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor.
Girişimin gelir modeli tamamen kullanım bazlı. Playmaker, çalıştırma olarak tercüme edebileceğimiz ekibin "Run" olarak adlandırdığı bir kullanım metriği üzerinden fiyatlandırma yapıyor. Her bir entegrasyon/iş akışı çalıştığında 1 run kredisi harcanıyor. En düşük paketi aylık 299 dolardan başlıyor Bu paketin içerisinde 720 run kredisi ile 5 entegrasyon hakkı bulunuyor. Daha yüksek ihtiyaçlar için kredi sayısı ve entegrasyon limitini artıran çeşitli paket seçenekleri mevcut. Girişim, Şşu an tüm kullanıcılarıyla çok yakın bir şekilde çalışıyor. Bu ürünü alın kullanın demek yerine tamamen onların ihtiyaçlarını nasıl çözeriz diyerek ilerliyoruz.
Playmaker'ın kısa vadeli hedefi yıl sonuna kadar en az 20 ödeyen müşteriye ulaşarak ürünü son kullanıcılar için hazır hale getirmek. Efecan Erdur girişimin hedeflerini şöyle detaylandırıyor:
Kaynak : Webrazzi
Document AI
Erdur'un belirttiğine göre; girişim, pazardaki mevcut araçların karşılayamadığı veya teknik geliştirme gerektiren birçok karmaşık senaryoyu yapay zekanın da yardımıyla çok daha hızlı bir şekilde hayata geçirebiliyor. Playmaker, öncelikli olarak dokümanlardan veri ayırma problemine odaklanıyor. Bu bağlamda ekip, ilk Product Hunt ürün lansmanını Document AI ürünüyle yaptı. Product Hunt'ta lansmanın gününün ilk sırasına yerleşmeyi başardı.
Efecan Erdur, bu deneyim öncesinde Kolay İK'yı kurduğunu hatırlatarak, yaklaşık 7 yıl boyunca sıfırdan bir girişimin nasıl büyütüldüğünü deneyimleme fırsatı olduğunu belirtiyor. Alex Gordon-Furse ise Startup Grind'da CSO görevinde dünya genelinde yüzlerce şehirdeki operasyonun yönetiminden sorumluydu. Gordon-Furse'ün öncesinde ise Freshworks'ün EMEA bölgesindeki ilk çalışanlarından birisi olduğunu söyleyelim. Alex Gordon-Furse, şirketin erken günlerinden IPO'suna kadar satış ekiplerinin yöneticiliğini yaptı ve yeni pazarları sıfırdan ayağa kaldırarak milyonlarca dolar ciro kazanmasını sağladı.
Erdur, Alex Gordon-Furse ile birlikte Playmaker'ı kurmadan önce, 100'den fazla şirketle görüşmeler yaptığını ifade ediyor:
Pazarda bir çok alternatif araç olmasına rağmen, istenen entegrasyonların büyük bir kısmı çeşitli nedenlerden dolayı gerçekleştirilemiyordu. Bunun en önemli nedeni, mevcut araçların sadece veriyi A'dan B'ye taşımak gibi basit senaryolara odaklanmış olması. Diğer bir neden ise bu araçların yalnızca en popüler uygulamaları desteklemesi. Özetle, veri aktarımının ötesine geçen ve tüm uygulamalarla uyumlu çalışabilen bir platforma ihtiyaç olduğunu gördük.
Bu anlamda Playmaker için en kısa tabiriyle Zapier ve Airtable tek bir platform olsa nasıl olurdu hayaliyle yola çıktıklarını belirtiyor.
Girişimin ekibi ve kurulma süreci
Playmaker, şu anda kurucu ortaklar dahil 5 kişilik bir ekibe sahip. Girişim, tüm hedeflerini aylık gelir/çalışan oranına odaklanarak planlıyor. Kurucular, çalışmayan bir iş modelini daha fazla işe alım yaparak çalıştırmaya zorlamak yerine, kendilerini finansal kısıtlarla disipline etmenin daha doğru olduğuna inanıyor.
Erdur'un aktardıklarına göre; ekip, ürün geliştirmeye başlamadan önce ilk kullanıcılarını edindi ve fatura kesti. Bu sürecin ardından, tamamen müşterilerinin ihtiyaçlarına odaklanan ekip, herhangi bir hazır altyapı kullanmadan, ilk versiyonlarını 6 hafta gibi kısa bir sürede kendi imkanlarıyla geliştirdi. Erdur, müşteri geri bildirimlerine göre ürünü sürekli olarak geliştirmeye ve iyileştirmeye devam ettiklerini belirtiyor. Kurucular, dağıtım stratejisinin ürünün kendisinden daha önemli olduğuna inanıyor. Kurucuların amacı, bir ürün için pazar aramak değil; pazardaki büyük ve can sıkıcı bir sorunu çözmek ve bu çözümü olabildiğince hızlı bir şekilde kullanıcılarla buluşturmak.
Operasyona henüz çok yeni başladıklarını ifade eden Erdur, önceliklerinin "ürün ortakları" olarak adlandırılan öncü kullanıcılara ulaşmak ve platformu tamamen onların ihtiyaçlarına göre şekillendirmek olduğunu söylüyor:
Yıl sonuna kadar, ürünümüzü herkese açmadan önce 20 ürün ortağına ulaşmayı hedefliyoruz. Bu erken aşamada, odağımız sağlam bir ürün-pazar uyumu yakalamak üzerine.
Efecan Erdur'un belirttiğine göre; Playmaker'ın sunduğu entegrasyon senaryolarını gerçekleştirmek için normalde en az 3 farklı araç kullanılması gerekiyor. Bunlar, bir veri ambarı (data warehouse) platformu (örn. Snowflake), bir ETL (veri dönüştürme) aracı (örn. Fivetran) ve geleneksel bir entegrasyon aracı (örn. Zapier) olarak sıralanmakta. Ancak bu araçlar popüler olmayan veya karmaşık adımlar gerektiren entegrasyonlarda yetersiz kalıyor. Ayrıca dokümanlardan veri ayırma gibi işlemler gerektiğinde özel kod yazmadan neredeyse imkansız hale geliyor.
Playmaker, tüm bu ihtiyaçları tek bir platform üzerinden karşılayarak ayırt edici bir çözüm sunuyor. Ürünün yapay zeka destekli kopilotu sayesinde, normalde aylar sürecek entegrasyon projelerini yaklaşık 10 kat daha hızlı bir şekilde tamamlayabiliyor. Böylece girişimin müşterileri zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor.
Girişimin gelir modeli
Girişimin gelir modeli tamamen kullanım bazlı. Playmaker, çalıştırma olarak tercüme edebileceğimiz ekibin "Run" olarak adlandırdığı bir kullanım metriği üzerinden fiyatlandırma yapıyor. Her bir entegrasyon/iş akışı çalıştığında 1 run kredisi harcanıyor. En düşük paketi aylık 299 dolardan başlıyor Bu paketin içerisinde 720 run kredisi ile 5 entegrasyon hakkı bulunuyor. Daha yüksek ihtiyaçlar için kredi sayısı ve entegrasyon limitini artıran çeşitli paket seçenekleri mevcut. Girişim, Şşu an tüm kullanıcılarıyla çok yakın bir şekilde çalışıyor. Bu ürünü alın kullanın demek yerine tamamen onların ihtiyaçlarını nasıl çözeriz diyerek ilerliyoruz.
Girişimin hedefleri
Playmaker'ın kısa vadeli hedefi yıl sonuna kadar en az 20 ödeyen müşteriye ulaşarak ürünü son kullanıcılar için hazır hale getirmek. Efecan Erdur girişimin hedeflerini şöyle detaylandırıyor:
Tüm kararlarımızı ve kaynaklarımızı tohum yatırım turuna gelmeden önce 250 bin dolar gelire ulaşma hedefi doğrultusunda şekillendiriyoruz.
Büyük hedefimiz ise yazılımlar birbiriyle nasıl konuşmalı sorusuna cevap bulmak. Henüz yapay zeka devriminin başındayız, doğal olarak da bu araçların gücünün ve geleceğinin farkında olarak Playmaker’ı şekillendirme gayret ediyoruz. Herkes yapay zeka için bir problem arayışında, ama biz varolan bir problemi nasıl daha iyi çözebiliriz onun arayışındayız.
Kaynak : Webrazzi