G
Gözde Ulukan
Misafir
Gartner tarafından yapılan son tahminler, IT, yani bilgi teknolojileri sektörünün son dönemde hangi çerçevede olduğuna dair önemli bilgilerin ortaya çıkmasını sağladı. Tahminlere göre dünya çapındaki IT harcamalarının 2022'ye göre yüzde 5,1 oranında artması ve 2023'te toplam 4,6 trilyon dolara ulaşması bekleniyor.
Gartner analistleri, söz konusu tahminleri Gartner IT Symposium/Xpo'da tartıştı. Buna göre bir işletmeyi yönlendiren teknolojilere kıyasla sürdürülen teknolojilerin, 2023'te öngörülen büyüme oranlarıyla kendini belli ettiği ortaya çıkıyor. Veri merkezi pazarlarında mevcut şirket içi veri merkezlerini sürdürmek için yeterli harcama olsa da yeni harcamalar bulut seçeneklerine kaymaya devam ediyor.
Gartner'ın son araştırması, yazılım harcamalarının yüzde 11,3, IT hizmetleri harcamalarının yüzde 7,9 artacağını; veri merkezi sistemlerinin yüzde 3,4 ve iletişim hizmetlerinin yüzde 2,4 büyüyeceğini tahmin ediyor. Aynı araştırma cihaz harcamalarının ise yüzde 0,6 oranında azalacağını söylüyor.
Kaynak: Gartner
Gartner, şirketlerin gelir akışlarını yeniden şekillendirmek, yeni ürün ve hizmetler eklemek, mevcut ürün ve hizmetlerin nakit akışını değiştirmek ve ayrıca mevcut ürün ve hizmetler için değer tekliflerini değiştirmek için dijital teknolojiyi kullanacaklarını iddia ediyor.
Gartner, IT tahminlerinin yanı sıra yönetim kurullarının kuruluşlarındaki dijital zihniyetlerini ve eğilimlerini ölçen bir anketin bulgularını da yayınladı. Buna göre CEO'lar, yüzde 28 ile dijital iş girişimlerini yürütmekten sorumlu birincil lider olarak kabul ediliyor Onu yüzde 19 ile CTO'lar ve yüzde 14 ile CIO'lar izliyor. Ancak, yönetim kurullarının dijital işten beklediği makro ve stratejik faydalar göz önüne alındığında, CEO'lar artık bundan ve kurumsal gelir veya büyümeden doğrudan sorumlu tutuluyor.
Kuzey Amerika, Latin Amerika, Avrupa ve Asya/Pasifik'te 281 katılımcıyla yapılan ankete göre, yönetim kurulu yöneticilerinin yüzde 89'unun dijital işin artık tüm iş büyüme stratejilerine dahil olduğu söyleniyor. Ancak, sadece yüzde 35'i dijital dönüşüm hedeflerine ulaştıklarını veya ulaşma yolunda olduklarını bildiriyor.
Yönetim kurulları, dijital iş ve kurumsal başarıya yön verecek çığır açan teknolojilere yatırım yapmak istiyor. Yüzde 40'ı yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojilerinin dijital iş başarısı için zorunlu olduğunu düşünüyor. Yüzde 30'u yazılım geliştirmenin zorunlu olduğunu düşünüyor ve yüzde 28'i veri ve analitiği zorunlu görüyor. Katılımcıların yüzde 22'si ise bulutun zorunlu buluyor. Buna karşılık, ankete katılanlar dijital ikizleri ve otonom teknolojileri başarıyı sağlama olasılığı en düşük olanlar olarak gösteriyor.
Kaynak : Webrazzi
Gartner analistleri, söz konusu tahminleri Gartner IT Symposium/Xpo'da tartıştı. Buna göre bir işletmeyi yönlendiren teknolojilere kıyasla sürdürülen teknolojilerin, 2023'te öngörülen büyüme oranlarıyla kendini belli ettiği ortaya çıkıyor. Veri merkezi pazarlarında mevcut şirket içi veri merkezlerini sürdürmek için yeterli harcama olsa da yeni harcamalar bulut seçeneklerine kaymaya devam ediyor.
Gartner'ın son araştırması, yazılım harcamalarının yüzde 11,3, IT hizmetleri harcamalarının yüzde 7,9 artacağını; veri merkezi sistemlerinin yüzde 3,4 ve iletişim hizmetlerinin yüzde 2,4 büyüyeceğini tahmin ediyor. Aynı araştırma cihaz harcamalarının ise yüzde 0,6 oranında azalacağını söylüyor.
Kaynak: Gartner
Gartner, şirketlerin gelir akışlarını yeniden şekillendirmek, yeni ürün ve hizmetler eklemek, mevcut ürün ve hizmetlerin nakit akışını değiştirmek ve ayrıca mevcut ürün ve hizmetler için değer tekliflerini değiştirmek için dijital teknolojiyi kullanacaklarını iddia ediyor.
CEO'lar, yüzde 28 ile dijital iş girişimlerini yürütmekten sorumlu birincil lider olarak görülüyor
Gartner, IT tahminlerinin yanı sıra yönetim kurullarının kuruluşlarındaki dijital zihniyetlerini ve eğilimlerini ölçen bir anketin bulgularını da yayınladı. Buna göre CEO'lar, yüzde 28 ile dijital iş girişimlerini yürütmekten sorumlu birincil lider olarak kabul ediliyor Onu yüzde 19 ile CTO'lar ve yüzde 14 ile CIO'lar izliyor. Ancak, yönetim kurullarının dijital işten beklediği makro ve stratejik faydalar göz önüne alındığında, CEO'lar artık bundan ve kurumsal gelir veya büyümeden doğrudan sorumlu tutuluyor.
Kuzey Amerika, Latin Amerika, Avrupa ve Asya/Pasifik'te 281 katılımcıyla yapılan ankete göre, yönetim kurulu yöneticilerinin yüzde 89'unun dijital işin artık tüm iş büyüme stratejilerine dahil olduğu söyleniyor. Ancak, sadece yüzde 35'i dijital dönüşüm hedeflerine ulaştıklarını veya ulaşma yolunda olduklarını bildiriyor.
Yönetim kurulları, dijital iş ve kurumsal başarıya yön verecek çığır açan teknolojilere yatırım yapmak istiyor. Yüzde 40'ı yapay zeka ve makine öğrenimi teknolojilerinin dijital iş başarısı için zorunlu olduğunu düşünüyor. Yüzde 30'u yazılım geliştirmenin zorunlu olduğunu düşünüyor ve yüzde 28'i veri ve analitiği zorunlu görüyor. Katılımcıların yüzde 22'si ise bulutun zorunlu buluyor. Buna karşılık, ankete katılanlar dijital ikizleri ve otonom teknolojileri başarıyı sağlama olasılığı en düşük olanlar olarak gösteriyor.
Kaynak : Webrazzi