A
Arden Papuççiyan
Misafir
Webrazzi olarak Hepsiburada'nın katkılarıyla Future Talks isimli bir seriye başladığımızı ve 5 bölümden oluşacak olan serimizin dördüncü bölümünün konusunun ise "Perakendede mağazacılığın geleceği ve dönüşümü" olacağını geçtiğimiz günlerde sizlere aktarmıştık.
Konuşmacıları arasında FutureBright Group kurucu ortağı Akan Abdula, Hepsiburada CTO'su Alexey Shevenkov ve LC Waikiki E-Commerce Business CEO'su Ömer Barbaros Yiş'in yer aldığı serimizin dördüncü bölümü, Webrazzi'nin içerikten sorumlu genel müdür yardımcısı Ahmet Buğra Ferah'ın moderatörlüğünde gerçekleşti.
Hızlı bir dijitalleşmeye girdiğimizi belirten Akan Abdula, toplam gelir içinde yüzde 8 seviyelerinde olan dijital satış gelirlerinin pandemi ile birlikte yüzde 40'lara çıktığını şu an ise yüzde 20 seviyesinde olduğunu dile getirdi. Tedarik zincirlerinin öneminden de bahseden Abdula, 2023 yılında perakende sektörünün bahar havası yaşayacağını da sözlerine ekledi.
Paramızı en değerli olduğu anda harcamamız gerektiğini bu durumun da şu an olduğunun altını çizen Abdula, perakende sektöründe bir likidite sorunu öngörmediklerini de paylaştı. Dijital dönüşümün devam edeceğini fakat offline tarafın da hızlı bir şekilde büyüyeceğini de aktaran Abdula, perakende tarafında yenilikçi ödeme sistemi kullanmak isteyen gençlerin sayısının 2,9 milyona ulaştığını da aktardı.
LC Waikiki için enteresan bir yıl olduğunu belirten Ömer Barbaros Yiş, pandeminin hafiflemesi ile birlikte online tarafın düşeceğini düşündüklerini fakat böyle olmadığını belirtti. Giyim sektöründeki diğer oyunculara baktığımızda online tarafın yüzde 20 - 30 oranında düşüş yaşadığını aktaran Yiş, LC Waikiki'de ise böyle bir düşüş olmadığını paylaştı.
Pandemi döneminde yüzde 17 seviyelerinde online pazar payı gördüklerini de sözlerine ekleyen Yiş, yurt dışı operasyonlarında da artış gördüklerini dile getirdi. Online tarafın büyüdüğünü ve pazar payı kazandıklarını da aktaran Yiş, 2023 yılında offline tarafın hareketleneceğini de sözlerine ekledi. Yiş, 2023 yılı için ağırlık hedeflerinin deneyim tarafında yapacakları yenilikler olduğunu da paylaştı.
Dört Avrupalı partnerin konsorsiyumu aracılığı ile kasiyersiz mağaza deneyimini yarattıklarını aktaran Alexey Shevenkov, konsorsiyumun 2,2 milyonluk yatırımla Avrupa Birliği tarafından fonlandığını da paylaştı.
Teknolojinin amacının müşteriler için fiziksel mağazada daha iyi, daha hızlı ve daha kullanışlı bir deneyim yaratmak olduğunun da altını çizen Shevenkov, hedeflerden bir diğerinin de özellikle Avrupa'daki diğer çözümlere kıyasla daha uygun fiyatlı çözümler üretmek olduğunu aktardı.
Dünyada bir ilk olmasa da başka çözümlere oranla daha uygun fiyatlı bir çözüm geliştirdiklerini dile getiren Shevenkov, müşterinin girişte yer alan QR kodu kullanarak hızlı bir şekilde kayıt olması ile sistemin çalıştığını da paylaştı.Müşterilerin kimseyle etkileşime girmesine gerek kalmadan alışveriş yapabileceklerini belirten Shevenkov, çok hızlı ve rahat bir deneyim sunduklarını da sözlerine ekledi.
Kasiyersiz mağaza çözümlerinin Türkiye'de kesinlikle bir ilk olduğunu da aktaran Shevenkov, teknolojilerini sürekli geliştirmeye devam ettiklerini de belirtti.
2023 yılında ve önümüzdeki 5 yılda her şeyin deneyim odaklı olacağını sözlerine ekleyen Abdula, fiyatlandırma anlamında yapay zeka kullanımının oldukça önemli olacağını da paylaştı. Çoklu kanal deneyiminin hala çok önemli bir trend olduğunu da aktaran Abdula, mağazalar içinde küçük mağazalar yaratmanın öneminden de bahsetti.
Dijital içinde yaşatılan deneyimin müşterileri fiziksel mağazaya çeken bir anlayışın 2023 yılında çok önemli olacağını da paylaşan Abdula, güven ve şefkat duygularının perakende sektörü için çok önemli olduğunu da paylaştı.
LC Waikiki'nin kendi operasyonu ile birlikte 11 ülkede hizmet verdiğini ve bunun dışında çeşitli pazar yerlerinde de olduğunu belirten Yiş, yurt dışı ve ülkemizdeki dinamiklerin çok farklı olduğunun da altını çizdi. Yurt dışında belirsizlik korkusunun daha fazla olduğunu da paylaşan Yiş, yurt dışındaki kullanıcıların bu duruma alışkın olmamaları nedeniyle çok daha sıkı tedbirler aldığını gördüklerini de aktardı.
Yurt dışında moda tarafındaki pazar yerlerinin ciddi oranda yavaşladığının da altını çizden Yiş, yurt dışı operasyonlarının en öncelikli alanlarından biri olduğunu da belirtti. Yurt dışı operasyonlarını karlı bir şekilde yönetmenin LC Waikiki için çok önemli olduğunu da aktaran Yiş, dengeyi çok iyi kurmanın önemli olduğunu da belirtti.
Pilot çalışmayı, müşteri davranışının ne olduğunu tam olarak anlama açısından Ar-Ge çalışması olarak gerçekleştirdiklerini belirten Shevenkov, satın alınabilirlik gibi bazı ek konuları anlamaya çalıştıklarını da paylaştı.
Müşteri için daha sorunsuz çözümler sunulması gerektiğini dile getiren Shevenkov, pilot çalışmayı uygulamaları ile bağlama konusunda çalıştıklarını da dile getirdi. Kasiyersiz mağaza deneyimini başka mağazalarda ve İstanbul dışında başka bölgelerde kullanabileceklerini de aktaran Shevenkov, yetenekli perakendeciler ve partnerlerle bu teknoloji ile bir şeyler inşa edebileceklerini de paylaştı.
2023 yılının akıllı pivotlar yılı olacağını paylaşan Abdula, müşterilerin harcamaya hazır olduklarını da dile getirdi. 2024 yılının çok zor geçeceğini de belirten Abdula, fintechler ve abonelik sistemlerinin 2023 yılı için çok önemli olacağını da sözlerine ekledi.
Küçük ve orta ölçekli perakendecilerin dijital dönüşümün önemini tam kavrayamadıklarını da paylaşan Abdula, perakendecilerin fintechlere bakmaları gerektiğini de vurguladı. Cashback'in müşteri kazanmak için başarılı bir araç olduğunu da aktaran Abdula, markaların Cashback ile müşterileri içeri aldıklarını gördüklerini de paylaştı.
Yapay zeka destekli stil danışmanı olan Elsiva'nın bu hafta aramıza katıldığını hatırlatan Yiş, yapay zeka teknolojisinin görsel tanıma ile birlikte tüm kombilere baktığını ve benzer ürünleri bularak kombinleri oluşturduğunu aktardı. Kullanıcılara neleri sevip sevmedikleri konusunda sorular sorarak onlar için en doğru kombinleri hazırlayan Elsiva, LC Waikiki'nin yapay zeka teknolojisi alanındaki ilk adımlarından biri.
Her şeyin doğru takım ve insanlarla olduğunun altını çizen Yiş, bir sonraki adımlarının ise dijital gardırop ve 3 boyutlu avatarlar olacağını da paylaştı. Cashback'in çok iyi çalıştığının da altını çizen Yiş, deneyim için her zaman misafiri ön planda tutacaklarını da aktardı.
Perakende sektörünün yapay zeka ve makine öğrenimini yaygın olarak kullandığını aktaran Shevenkov, offline perakende için bu teknolojileri kullanmanın kesinlikle daha zor olduğunu da söyledi. Yapay zeka uygulamalarını ve kullanımını üç bölüme ayırdıklarını da aktaran Shevenkov, bu bölümlerden ilkinin ise bir şeyi daha verimli kullanmak için otomatize etmek olduğunu belirtti.
Geçen yıl rotalama optimizasyonu için yeni bir algoritma uyguladıklarını da aktaran Shevenkov, yeni algoritma yüzde 8 - 9 oranında rotalarını daha iyi optimize ettiklerini belirtti.
İkinci bölümün ise karar verme olduğunu belirten Shevenkov, karar verecek olan 90 binden fazla satıcıları için çeşitli algoritmalarla öneriler sunduklarını da belirtti. 500 bin önerinin satıcılar tarafından kullanıldığını da paylaşan Shevenkov, üçüncü bölümün ise müşteri deneyimi olduğunu paylaştı.
Kaynak : Webrazzi
Konuşmacıları arasında FutureBright Group kurucu ortağı Akan Abdula, Hepsiburada CTO'su Alexey Shevenkov ve LC Waikiki E-Commerce Business CEO'su Ömer Barbaros Yiş'in yer aldığı serimizin dördüncü bölümü, Webrazzi'nin içerikten sorumlu genel müdür yardımcısı Ahmet Buğra Ferah'ın moderatörlüğünde gerçekleşti.
Hızlı bir dijitalleşmeye girdiğimizi belirten Akan Abdula, toplam gelir içinde yüzde 8 seviyelerinde olan dijital satış gelirlerinin pandemi ile birlikte yüzde 40'lara çıktığını şu an ise yüzde 20 seviyesinde olduğunu dile getirdi. Tedarik zincirlerinin öneminden de bahseden Abdula, 2023 yılında perakende sektörünün bahar havası yaşayacağını da sözlerine ekledi.
Paramızı en değerli olduğu anda harcamamız gerektiğini bu durumun da şu an olduğunun altını çizen Abdula, perakende sektöründe bir likidite sorunu öngörmediklerini de paylaştı. Dijital dönüşümün devam edeceğini fakat offline tarafın da hızlı bir şekilde büyüyeceğini de aktaran Abdula, perakende tarafında yenilikçi ödeme sistemi kullanmak isteyen gençlerin sayısının 2,9 milyona ulaştığını da aktardı.
LC Waikiki için enteresan bir yıl olduğunu belirten Ömer Barbaros Yiş, pandeminin hafiflemesi ile birlikte online tarafın düşeceğini düşündüklerini fakat böyle olmadığını belirtti. Giyim sektöründeki diğer oyunculara baktığımızda online tarafın yüzde 20 - 30 oranında düşüş yaşadığını aktaran Yiş, LC Waikiki'de ise böyle bir düşüş olmadığını paylaştı.
Pandemi döneminde yüzde 17 seviyelerinde online pazar payı gördüklerini de sözlerine ekleyen Yiş, yurt dışı operasyonlarında da artış gördüklerini dile getirdi. Online tarafın büyüdüğünü ve pazar payı kazandıklarını da aktaran Yiş, 2023 yılında offline tarafın hareketleneceğini de sözlerine ekledi. Yiş, 2023 yılı için ağırlık hedeflerinin deneyim tarafında yapacakları yenilikler olduğunu da paylaştı.
Dört Avrupalı partnerin konsorsiyumu aracılığı ile kasiyersiz mağaza deneyimini yarattıklarını aktaran Alexey Shevenkov, konsorsiyumun 2,2 milyonluk yatırımla Avrupa Birliği tarafından fonlandığını da paylaştı.
Teknolojinin amacının müşteriler için fiziksel mağazada daha iyi, daha hızlı ve daha kullanışlı bir deneyim yaratmak olduğunun da altını çizen Shevenkov, hedeflerden bir diğerinin de özellikle Avrupa'daki diğer çözümlere kıyasla daha uygun fiyatlı çözümler üretmek olduğunu aktardı.
Dünyada bir ilk olmasa da başka çözümlere oranla daha uygun fiyatlı bir çözüm geliştirdiklerini dile getiren Shevenkov, müşterinin girişte yer alan QR kodu kullanarak hızlı bir şekilde kayıt olması ile sistemin çalıştığını da paylaştı.Müşterilerin kimseyle etkileşime girmesine gerek kalmadan alışveriş yapabileceklerini belirten Shevenkov, çok hızlı ve rahat bir deneyim sunduklarını da sözlerine ekledi.
Kasiyersiz mağaza çözümlerinin Türkiye'de kesinlikle bir ilk olduğunu da aktaran Shevenkov, teknolojilerini sürekli geliştirmeye devam ettiklerini de belirtti.
2023 yılında ve önümüzdeki 5 yılda her şeyin deneyim odaklı olacağını sözlerine ekleyen Abdula, fiyatlandırma anlamında yapay zeka kullanımının oldukça önemli olacağını da paylaştı. Çoklu kanal deneyiminin hala çok önemli bir trend olduğunu da aktaran Abdula, mağazalar içinde küçük mağazalar yaratmanın öneminden de bahsetti.
Dijital içinde yaşatılan deneyimin müşterileri fiziksel mağazaya çeken bir anlayışın 2023 yılında çok önemli olacağını da paylaşan Abdula, güven ve şefkat duygularının perakende sektörü için çok önemli olduğunu da paylaştı.
LC Waikiki'nin kendi operasyonu ile birlikte 11 ülkede hizmet verdiğini ve bunun dışında çeşitli pazar yerlerinde de olduğunu belirten Yiş, yurt dışı ve ülkemizdeki dinamiklerin çok farklı olduğunun da altını çizdi. Yurt dışında belirsizlik korkusunun daha fazla olduğunu da paylaşan Yiş, yurt dışındaki kullanıcıların bu duruma alışkın olmamaları nedeniyle çok daha sıkı tedbirler aldığını gördüklerini de aktardı.
Yurt dışında moda tarafındaki pazar yerlerinin ciddi oranda yavaşladığının da altını çizden Yiş, yurt dışı operasyonlarının en öncelikli alanlarından biri olduğunu da belirtti. Yurt dışı operasyonlarını karlı bir şekilde yönetmenin LC Waikiki için çok önemli olduğunu da aktaran Yiş, dengeyi çok iyi kurmanın önemli olduğunu da belirtti.
Pilot çalışmayı, müşteri davranışının ne olduğunu tam olarak anlama açısından Ar-Ge çalışması olarak gerçekleştirdiklerini belirten Shevenkov, satın alınabilirlik gibi bazı ek konuları anlamaya çalıştıklarını da paylaştı.
Müşteri için daha sorunsuz çözümler sunulması gerektiğini dile getiren Shevenkov, pilot çalışmayı uygulamaları ile bağlama konusunda çalıştıklarını da dile getirdi. Kasiyersiz mağaza deneyimini başka mağazalarda ve İstanbul dışında başka bölgelerde kullanabileceklerini de aktaran Shevenkov, yetenekli perakendeciler ve partnerlerle bu teknoloji ile bir şeyler inşa edebileceklerini de paylaştı.
2023 yılının akıllı pivotlar yılı olacağını paylaşan Abdula, müşterilerin harcamaya hazır olduklarını da dile getirdi. 2024 yılının çok zor geçeceğini de belirten Abdula, fintechler ve abonelik sistemlerinin 2023 yılı için çok önemli olacağını da sözlerine ekledi.
Küçük ve orta ölçekli perakendecilerin dijital dönüşümün önemini tam kavrayamadıklarını da paylaşan Abdula, perakendecilerin fintechlere bakmaları gerektiğini de vurguladı. Cashback'in müşteri kazanmak için başarılı bir araç olduğunu da aktaran Abdula, markaların Cashback ile müşterileri içeri aldıklarını gördüklerini de paylaştı.
Yapay zeka destekli stil danışmanı olan Elsiva'nın bu hafta aramıza katıldığını hatırlatan Yiş, yapay zeka teknolojisinin görsel tanıma ile birlikte tüm kombilere baktığını ve benzer ürünleri bularak kombinleri oluşturduğunu aktardı. Kullanıcılara neleri sevip sevmedikleri konusunda sorular sorarak onlar için en doğru kombinleri hazırlayan Elsiva, LC Waikiki'nin yapay zeka teknolojisi alanındaki ilk adımlarından biri.
Her şeyin doğru takım ve insanlarla olduğunun altını çizen Yiş, bir sonraki adımlarının ise dijital gardırop ve 3 boyutlu avatarlar olacağını da paylaştı. Cashback'in çok iyi çalıştığının da altını çizen Yiş, deneyim için her zaman misafiri ön planda tutacaklarını da aktardı.
Perakende sektörünün yapay zeka ve makine öğrenimini yaygın olarak kullandığını aktaran Shevenkov, offline perakende için bu teknolojileri kullanmanın kesinlikle daha zor olduğunu da söyledi. Yapay zeka uygulamalarını ve kullanımını üç bölüme ayırdıklarını da aktaran Shevenkov, bu bölümlerden ilkinin ise bir şeyi daha verimli kullanmak için otomatize etmek olduğunu belirtti.
Geçen yıl rotalama optimizasyonu için yeni bir algoritma uyguladıklarını da aktaran Shevenkov, yeni algoritma yüzde 8 - 9 oranında rotalarını daha iyi optimize ettiklerini belirtti.
İkinci bölümün ise karar verme olduğunu belirten Shevenkov, karar verecek olan 90 binden fazla satıcıları için çeşitli algoritmalarla öneriler sunduklarını da belirtti. 500 bin önerinin satıcılar tarafından kullanıldığını da paylaşan Shevenkov, üçüncü bölümün ise müşteri deneyimi olduğunu paylaştı.
Kaynak : Webrazzi