G
Gözde Ulukan
Misafir
Bugüne kadar Argo AI ile ilgili birçok haber kaleme aldık. Ancak şimdi, Ford'un sürücüsüz otomobil birimi Argo AI kapanıyor. Hatırlarsanız Volkswagen de Argo AI'a 2020 yılında 2,6 milyar dolar yatırım yapmıştı. İddialara göre kapanma sonrası şirketin bazı çalışanları, Ford ve Volkswagen'in ekiplerine dahil edilecek. Kimlerin hangi şirketlerden telif alacağının ise belirtilmediği söylendi.
Şirket kapanırken, çalışanlara, sigorta ve iki ayrı ikramiye içeren bir kıdem tazminatı paketi alacakları söylendiği de paylaşılanlar arasında. Bu noktada şirketin 2 binden fazla çalışanı olduğunu da hatırlatmak gerek. Argo AI, temmuz ayında, iş planlarında ayarlamalar yaptığı için yaklaşık 150 çalışanını işten çıkardığını söylemişti.
Ford, üçüncü çeyrek kazanç raporunda kaynaklarını otonom araç teknolojisine değil, gelişmiş sürücü destek sistemleri geliştirmeye kaydırmak için stratejik bir karar verdiğini açıkladı. Şirket, aynı zamanda Argo AI'ya yaptığı yatırımda 2,7 milyar dolarlık nakit dışı vergi öncesi değer düşüklüğü kaydettiğini ve bunun üçüncü çeyrek için 827 milyon dolarlık net zarara yol açtığını söyledi. Bu kararın arkasında Argo AI'ın yeni yatırım bulamamasının yattığı söyleniyor. Özetle; Argo AI, yeni yatırımcılardan ek finansman bulamadı, bu nedenle Ford, finansmanı durdurmaya ve bunun yerine kendi sürücü yardım teknolojisine odaklanmaya karar verdi.
Şu anda Argo AI'ın pazardan çekilmesi ile Waymo ve Cruise arasında ikili bir yarış başladı demek mümkün. Zira iki şirket de hem özerk hizmetlere sahip hem de bunlardan gelir elde ediyor. Ancak otonom sürüş teknolojisi her geçen gün daha fazla talep görüyor. Bu nedenle kısa bir süre sonra mevcut oyuncularının değer kazanması ve yeni oyuncuların pazara girmesi de kaçınılmaz olacaktır.
Kaynak : Webrazzi
Şirket kapanırken, çalışanlara, sigorta ve iki ayrı ikramiye içeren bir kıdem tazminatı paketi alacakları söylendiği de paylaşılanlar arasında. Bu noktada şirketin 2 binden fazla çalışanı olduğunu da hatırlatmak gerek. Argo AI, temmuz ayında, iş planlarında ayarlamalar yaptığı için yaklaşık 150 çalışanını işten çıkardığını söylemişti.
Ford, üçüncü çeyrek kazanç raporunda kaynaklarını otonom araç teknolojisine değil, gelişmiş sürücü destek sistemleri geliştirmeye kaydırmak için stratejik bir karar verdiğini açıkladı. Şirket, aynı zamanda Argo AI'ya yaptığı yatırımda 2,7 milyar dolarlık nakit dışı vergi öncesi değer düşüklüğü kaydettiğini ve bunun üçüncü çeyrek için 827 milyon dolarlık net zarara yol açtığını söyledi. Bu kararın arkasında Argo AI'ın yeni yatırım bulamamasının yattığı söyleniyor. Özetle; Argo AI, yeni yatırımcılardan ek finansman bulamadı, bu nedenle Ford, finansmanı durdurmaya ve bunun yerine kendi sürücü yardım teknolojisine odaklanmaya karar verdi.
Şu anda Argo AI'ın pazardan çekilmesi ile Waymo ve Cruise arasında ikili bir yarış başladı demek mümkün. Zira iki şirket de hem özerk hizmetlere sahip hem de bunlardan gelir elde ediyor. Ancak otonom sürüş teknolojisi her geçen gün daha fazla talep görüyor. Bu nedenle kısa bir süre sonra mevcut oyuncularının değer kazanması ve yeni oyuncuların pazara girmesi de kaçınılmaz olacaktır.
Kaynak : Webrazzi