C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Ford, kısmi otonom sürüş sistemi yan kuruluşu Latitude AI’ı piyasaya sürdü. Latitude, belirli modellerde eller serbest otoyol sürüşü sunan BlueCruise teknolojisi üzerine çalışacak. Yeni nesil araçlar için otomatikleştirilmiş sürüş teknolojisi üzerine faaliyet gösterecek.
Şirket, Ford’un ADAS Technologies yönetici direktörü Sammy Omari tarafından yönetilecek. Latitude içinde Argo AI'ın eski çalışanlarının görev alacağı da paylaşılan bilgiler arasında yer alıyor. Pittsburgh merkezli şirketin Dearborn, Michigan ve Palo Alto, California’da ek mühendislik merkezleri var.
Ford'un ürün geliştirme ve teknoloji sorumlusu Doug Field, şirketin otonom sürüş teknolojisini insanlar ve araçları arasındaki ilişkiyi yeniden tanımlamak için bir fırsat olarak gördüklerini söyledi.
Latitude AI’ın hayata geçirilmesi haberi, şirketin sürücüsüz otomobil birimi Argo AI'ın kapanmasından aylar sonra geldi. Şirket kapanırken, çalışanlara, sigorta ve iki ayrı ikramiye içeren bir kıdem tazminatı paketi sunulmuştu.
Ford, 2022'nin üçüncü çeyrek kazanç raporunda kaynaklarını otonom araç teknolojisine değil, gelişmiş sürücü destek sistemleri geliştirmeye kaydırmak için stratejik bir karar verdiğini açıklamıştı. Şirket, aynı zamanda Argo AI'a yaptığı yatırımda 2,7 milyar dolarlık nakit dışı vergi öncesi değer düşüklüğü kaydetmiş ve bunun üçüncü çeyrek için 827 milyon dolarlık net zarara yol açtığını söylemişti. Bu da Argo AI gelen yatırımları etkilemiş, yeni yatırımcılardan ek finansman bulamayan şirket, bu birimi kapatmıştı.
Ford'un 2017'nin Şubat ayında 1 milyar dolar yatırım yaptı. Volkswagen de 2020 yılında 2,6 milyar dolar yatırımla gündeme gelmişti. Bu yatırımla beraber Argo AI'ın değerlemesi 7,25 milyar dolara ulaşmıştı.
Görsel Kaynak: Depositphotos
Kaynak : Webrazzi
Şirket, Ford’un ADAS Technologies yönetici direktörü Sammy Omari tarafından yönetilecek. Latitude içinde Argo AI'ın eski çalışanlarının görev alacağı da paylaşılan bilgiler arasında yer alıyor. Pittsburgh merkezli şirketin Dearborn, Michigan ve Palo Alto, California’da ek mühendislik merkezleri var.
Ford'un ürün geliştirme ve teknoloji sorumlusu Doug Field, şirketin otonom sürüş teknolojisini insanlar ve araçları arasındaki ilişkiyi yeniden tanımlamak için bir fırsat olarak gördüklerini söyledi.
Latitude AI’ın hayata geçirilmesi haberi, şirketin sürücüsüz otomobil birimi Argo AI'ın kapanmasından aylar sonra geldi. Şirket kapanırken, çalışanlara, sigorta ve iki ayrı ikramiye içeren bir kıdem tazminatı paketi sunulmuştu.
Ford, 2022'nin üçüncü çeyrek kazanç raporunda kaynaklarını otonom araç teknolojisine değil, gelişmiş sürücü destek sistemleri geliştirmeye kaydırmak için stratejik bir karar verdiğini açıklamıştı. Şirket, aynı zamanda Argo AI'a yaptığı yatırımda 2,7 milyar dolarlık nakit dışı vergi öncesi değer düşüklüğü kaydetmiş ve bunun üçüncü çeyrek için 827 milyon dolarlık net zarara yol açtığını söylemişti. Bu da Argo AI gelen yatırımları etkilemiş, yeni yatırımcılardan ek finansman bulamayan şirket, bu birimi kapatmıştı.
Ford'un 2017'nin Şubat ayında 1 milyar dolar yatırım yaptı. Volkswagen de 2020 yılında 2,6 milyar dolar yatırımla gündeme gelmişti. Bu yatırımla beraber Argo AI'ın değerlemesi 7,25 milyar dolara ulaşmıştı.
Görsel Kaynak: Depositphotos
Kaynak : Webrazzi