C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Foodtech (gıda teknolojileri) pazarı hiç olmadığı kadar ilgi çektiğini ve yapılan araştırmaya göre 2019'da 220 milyar dolar. 2027'de bu rakamın 342 milyar dolara çıkması beklendiğini geçtiğimiz günlerde yazmıştık. Bu araştırma haberinde sektörün son durumu ve pazarın önde gelen girişimlerinin neler olduğunu duyurmuştuk.
Bugün edindiğimiz bilgilere göre yumurta gibi hayvansal olmayan proteinler üretmek için fermantasyon teknolojisi geliştiren şirket The EVERY Co,175 milyon dolar yatırım aldığını duyurdu. Yatırım, McWin ve mevcut yatırımcıları arasında yer alan Rage Capital tarafından ortaklaşa yürütüldü. Tura Temasek, Wheatsheaf Group ve TO Ventures katıldı. Yeni yatırım, şirketin üretim süreçlerini şekillendirmek için kullanılacak. Şirketin toplam yatırım miktarı 233 milyon dolara çıktı
ABD merkezli şirket Clara Foods olarak piyasada faaliyete başladı. 2014 yılında Ekim ayında şirketin adı The Every Co. olarak değiştirdi. Şirketin ilk yumurta proteini ürünü bu yıl piyasaya sürülecek. The Every Co.'nun CEO ve kurucusu Arturo Elizondo şirketin amacının 21'inci yüzyıl için gıda sistemini temelden dönüştürmek olduğunu söylüyor.
Şirket, son iki yılda 30 çalışan sayısını 60'a yükseltti. Tüm ürünleri için, Amerika Birleşik Devletleri Sağlık Bakanlığına bağlı Birleşik Devletler Gıda ve İlaç Dairesi'nden onay aldı. Şu anda ABD, Avrupa ve Asya'da satış yapıyor. Şirket, Pressed gibi birçok içecek markasıyla işbirliği içinde.
Geçtiğimiz yaz Japonya'daki Osaka Üniversitesi'ndeki bilim insanları, dünyaca ünlü Wagyu sığır eti üretmiş. 3D biyo-basım tekniğiyle yapılan üretim, farklı canlı hücre tipleri kültüründen üretilerek, istenilen hayvanın doku yapısına dönüştürülmüştü.
Kaynak : Webrazzi
Bugün edindiğimiz bilgilere göre yumurta gibi hayvansal olmayan proteinler üretmek için fermantasyon teknolojisi geliştiren şirket The EVERY Co,175 milyon dolar yatırım aldığını duyurdu. Yatırım, McWin ve mevcut yatırımcıları arasında yer alan Rage Capital tarafından ortaklaşa yürütüldü. Tura Temasek, Wheatsheaf Group ve TO Ventures katıldı. Yeni yatırım, şirketin üretim süreçlerini şekillendirmek için kullanılacak. Şirketin toplam yatırım miktarı 233 milyon dolara çıktı
ABD merkezli şirket Clara Foods olarak piyasada faaliyete başladı. 2014 yılında Ekim ayında şirketin adı The Every Co. olarak değiştirdi. Şirketin ilk yumurta proteini ürünü bu yıl piyasaya sürülecek. The Every Co.'nun CEO ve kurucusu Arturo Elizondo şirketin amacının 21'inci yüzyıl için gıda sistemini temelden dönüştürmek olduğunu söylüyor.
Şirket, son iki yılda 30 çalışan sayısını 60'a yükseltti. Tüm ürünleri için, Amerika Birleşik Devletleri Sağlık Bakanlığına bağlı Birleşik Devletler Gıda ve İlaç Dairesi'nden onay aldı. Şu anda ABD, Avrupa ve Asya'da satış yapıyor. Şirket, Pressed gibi birçok içecek markasıyla işbirliği içinde.
Geçtiğimiz yaz Japonya'daki Osaka Üniversitesi'ndeki bilim insanları, dünyaca ünlü Wagyu sığır eti üretmiş. 3D biyo-basım tekniğiyle yapılan üretim, farklı canlı hücre tipleri kültüründen üretilerek, istenilen hayvanın doku yapısına dönüştürülmüştü.
Kaynak : Webrazzi