Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Facebook yalnızca içerik üreticilere sunulan profesyonel modu tüm kullanıcılara açtı

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Meta paylaştığı bir blog gönderisiyle şimdiye kadar yalnızca içerik üreticilere sunulan profesyonel modu tüm dünyanın her yerindeki tüm Facebook kullanıcılarına açtığını duyurdu. Görünen o ki; Andy Warhol'un "Herkes bir gün on beş dakikalığına ünlü olacaktır." sözü Meta uygulama ailesinde gerçeğe dönüşmeye başladı.

İlk olarak 2021'de test edilmeye başlanan Profesyonel mod, içerik üreticilerin takipçileri üzerinden gelir elde etmesini kolaylaştıran özelliklere sahip. Bu anlamda profesyonel modun Facebook Sayfalar benzeri bir yapıyla karşımıza çıktığını söyleyebiliriz.

Profesyonel mod kapsamında sunulan gelir modellerine baktığımızda, Facebook'un yakın zamanda yayına aldığı Reels reklam gelirlerini, Reels paylaştıkça gelir elde etmenizi sağlayan Reels Play bonus programını ve Stars programını görüyoruz. Bu noktada Facebook'un Stars (Yıldızlar), YouTube'da ve Instagram'da gördüğümüz rozetler benzeri bir sistem ile hayranların maddi olarak içerik üreticileri desteklemesini sağladığını hatırlatalım.

Şu an için profesyonel mod kapsamında sunulan Stars ve yayın için reklamlar yalnızca seçilen kullanıcılara açılacak. profesyonel modu kullananlar, aynı zamanda abonelik özelliğini de aktif edebilecek. Henüz test aşamasındaki özellik, tüm kullanıcılara açılmadı.

Profesyonel moda geçiş yapmak isteyen Facebook kullanıcıları, Facebook profillerinde yer alan üç noktaya basarak "Profesyonel modu aç" seçeneğini tercih edebilir. Profesyonel modu aktif eden kullanıcılar, yeni gelir modellerinin yanı sıra detaylı analizlere de erişebilecek.

Meta, son dönemde yaratıcı ekonomiyi desteklemek için yoğun bir çaba gösterdi. Şirket, içerik üreticileri için Instagram ve Facebook'a 6 yeni özellik getirirken, NFT desteğini 100 ülkeye daha açtı.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.