Webrazzi Facebook, komşuları dijitalde bir araya getiren Neighborhoods özelliğini kapatıyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Gözde Ulukan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
G

Gözde Ulukan

Misafir
Facebook, yerel halkın birbirleriyle bağlantı kurmasına yardımcı olan Nextdoor benzeri bir araç diyebileceğimiz Neighborhoods adlı özelliğini ilk olarak Kanada'da kullanıma açtığını 2021 yılında sizlerle paylaşmıştık. Facebook'un çatı şirketi Meta, şimdi bu özelliği kapattığını duyurdu.

Neighborhoods, tıpkı Nextdoor'da olduğu gibi aynı bölgede yaşayan kullanıcı gruplarının yerel gidişatı tartışmaları için onları tek bir platformda birleştirmekle ilgileniyordu. Facebook, kullanıcıların komşuları tanımasının, en iyi kafeler veya çilingirler gibi önerilerde bulunmalarının ve yerel etkinlikler düzenlemelerinin gerekli olduğunu söylerken Neighborhoods ile kullanıcıların ayrıca benzer ilgi alanlarına göre gruplar oluşturabileceği de belirtilmişti.

Geçen yıl Kanada ve ABD'de resmi olarak kullanıma sunulmadan önce 2020'de Kanada'nın Calgary kentinde sessizce test edilen özellik, ullanıcıların özel biyografiler ve ilgi alanları ile doldurabilecekleri özel profiller oluşturmalarına izin veriyordu.

Neighborhoods'un kapatılması, sosyal medya danışmanı Matt Navarra tarafından fark edildi. Navarra'nın paylaşımına göre söz konusu özellik ABD ve Kanada genelinde yüzlerce yerel topluluğa yayılmış olsa da 1 Ekim'de kapatılacak.

Facebook is shutting down its Nextdoor-clone Neighborhoods on Oct 1st

h/t @grigg_digital pic.twitter.com/Zob6ny5gf5

— Matt Navarra (@MattNavarra) September 1, 2022



Facebook'un bu özelliği kapatmasının en önemli nedenlerinden biri şirketin son dönemde TikTok benzeri bir yapıya doğru ilerliyor oluşu diyebiliriz. Zira sosyal medya devi bu kapsamda ana akışının, sayfalardan, içerik oluşturuculardan ve henüz takip etmediğiniz kişilerden önerilen içeriği vurgulayacak büyük bir tasarım değişikliği üzerinde çalışmaya başlamıştı. Hatta TikTok hikayelerinin, Facebook ve Instagram'da yayınlanabilmesine imkan da tanınmıştı.

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam