T
Tuğçe İçözü
Misafir
Otonom Müşteri Deneyimi Platformu Exairon, Heaventures ve melek yatırımcılardan toplam 2 milyon dolar değerleme ile yatırım aldı.
Utkan Şanda, Fatih Taşhan ve Engin Öcal tarafından kurulan Exairon, bu yeni yatırım ile Heaventures'ın portföy şirketleri arasına katılmış oldu. Exairon,şirketlerin Müşteri Deneyimi Yönetimi ve benzeri süreçlerine yönelik yazılım ihtiyaçlarını hizmet olarak karşılayabildikleri SaaS iş modeli ile ilerliyor.
Otonom Müşteri Deneyimi Platformu Exairon, kurumların, müşterileri, iş ortakları veya çalışanları ile gerçekleştirdikleri etkileşimlerde insan müdahalesi gerektirmeyen tüm süreç ve iletişimlerin yapay zeka tarafından otonom olarak gerçekleştirilmesini sağlıyor. Şirket, insan müdahalesi gerektiren işlerde ise yarı otonom çalışmalar üretiyor. Böylece insan gücünün verimliliğini artırarak insan kaynağının en etkin şekilde kullanılmasına destek oluyor.
Kurucu ortaklardan Fatih Taşhan Exairon ile piyasada eksikliğini fark ettikleri en önemli 3 sorunu çözmeyi hedeflediklerini vurguluyor. Bu sorunlardan ilki; Webchat, Mobilchat, Mesajlaşma Uygulamaları ve Sosyal Medya mesajlaşma kanallarını bir arada, bütünleşik bir kanal, takım ve gelen kutusu yapısı ile yönetilemiyor olması. Girişim, bu noktada işletmeleri farklı çözümleri ayrık şekilde kullanmak durumuna çözüm getirmek için yola çıktı.
Bir diğer sorun ise piyasadaki çözümlerde bu kanallardan yürütülen diyalogların ya Chatbot ya da Operatör tarafından yürütülmek durumunda olması. Taşhan "Eğer şanslıysanız Chatbot ve operatöre aralarında devir yapabiliyorlar. Bu da müşteri deneyiminde kesinti ve memnuniyetsizliklere neden oluyor." yorumunu yapıyor.
Son olarak; piyasadaki mevcut çözümler, Yapay Zeka’nın olası tüm yanıt kategorileri ve bunların ifade biçimlerini baştan tanımlamanızı bekliyor. Bu sebeple ya bu çözümleri devreye almak aylar sürüyor veya çok sınırlı bir hizmet kategorisinde diyalog yönetilerek verimsiz kullanımlar ortaya çıkıyor.
Girişimin piyasadaki diğer firmalardan ayrıldığı noktalara dikkat çeken kurucu ortak Engin Öcal ise şunları söyledi:
Kurucu ortaklardan Fatih Taşhan ürün fikrinin, daha önceki dönemlerde birlikte yaptıkları projeler esnasında filizlendiğini şu cümlelerle aktarıyor:
Exairon'un, Güvenli ve tutarlı bir şekilde Yapay Zeka ile Otonom Müşteri Deneyimini vizyonunu barındırdığını söyleyen Utkan Şanda, Exairon isminin de bu bağlamda Experience (deneyim), Artifical Intelligence (yapay zeka) ve Iron (demir) ifadelerinden türetildiğini belirtti.
Exairon ekibi platformu sürekli geliştirmeye devam ediyor. Şu anda tüm dünyadaki kullanıcılara açık olan platform henüz yurtdışı satışa odaklanmış değil. Ancak, şirket 2022'de yurtdışına açılmayı hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi
Utkan Şanda, Fatih Taşhan ve Engin Öcal tarafından kurulan Exairon, bu yeni yatırım ile Heaventures'ın portföy şirketleri arasına katılmış oldu. Exairon,şirketlerin Müşteri Deneyimi Yönetimi ve benzeri süreçlerine yönelik yazılım ihtiyaçlarını hizmet olarak karşılayabildikleri SaaS iş modeli ile ilerliyor.
Girişimin faaliyet alanı
Otonom Müşteri Deneyimi Platformu Exairon, kurumların, müşterileri, iş ortakları veya çalışanları ile gerçekleştirdikleri etkileşimlerde insan müdahalesi gerektirmeyen tüm süreç ve iletişimlerin yapay zeka tarafından otonom olarak gerçekleştirilmesini sağlıyor. Şirket, insan müdahalesi gerektiren işlerde ise yarı otonom çalışmalar üretiyor. Böylece insan gücünün verimliliğini artırarak insan kaynağının en etkin şekilde kullanılmasına destek oluyor.
Kurucu ortaklardan Fatih Taşhan Exairon ile piyasada eksikliğini fark ettikleri en önemli 3 sorunu çözmeyi hedeflediklerini vurguluyor. Bu sorunlardan ilki; Webchat, Mobilchat, Mesajlaşma Uygulamaları ve Sosyal Medya mesajlaşma kanallarını bir arada, bütünleşik bir kanal, takım ve gelen kutusu yapısı ile yönetilemiyor olması. Girişim, bu noktada işletmeleri farklı çözümleri ayrık şekilde kullanmak durumuna çözüm getirmek için yola çıktı.
Bir diğer sorun ise piyasadaki çözümlerde bu kanallardan yürütülen diyalogların ya Chatbot ya da Operatör tarafından yürütülmek durumunda olması. Taşhan "Eğer şanslıysanız Chatbot ve operatöre aralarında devir yapabiliyorlar. Bu da müşteri deneyiminde kesinti ve memnuniyetsizliklere neden oluyor." yorumunu yapıyor.
Son olarak; piyasadaki mevcut çözümler, Yapay Zeka’nın olası tüm yanıt kategorileri ve bunların ifade biçimlerini baştan tanımlamanızı bekliyor. Bu sebeple ya bu çözümleri devreye almak aylar sürüyor veya çok sınırlı bir hizmet kategorisinde diyalog yönetilerek verimsiz kullanımlar ortaya çıkıyor.
Exairon hibrit takım modeliyle öne çıkıyor
Girişimin piyasadaki diğer firmalardan ayrıldığı noktalara dikkat çeken kurucu ortak Engin Öcal ise şunları söyledi:
"Biz İnsan ve Makinelerden oluşturabileceğiniz hibrit takımların Webchat, Mobilchat, Mesajlaşma Uygulamaları ve Sosyal Medya mesajlaşma kanalları üzerinden birlikte, takım olarak hizmet sunabildiği benzersiz bir yaklaşıma sahibiz ve bu özelliğimiz ile rakiplerimizden ayrışıyoruz. Bu yapı sayesinde Yapay Zekaya sahip makineler İş Başında Eğitim modunda müşteri diyalogları yürütülürken operatörlerinizi asiste ediyorlar ve aynı zamanda onlardan iş başında eğitim almaya devam ediyorlar, Yarı Otonom modda sadece yorumlayamadıkları kları bir talep geldiğinde Operatör desteğine başvuruyorlar, Otonom modda ise artık insan desteği olmadan tüm süreci uçtan uca yürütüyorlar. Hatta tercih ederseniz mesai saatleri içerisinde yarı otonom, dışında ise otonom modda çalışma seçeneğimiz bile bulunuyor. Bu da platformumuzun devreye alma süreçlerini çok hızlandırıyor, zira aylar süren projelere ihtiyaç duymadan bir kaç günlük odaklanma ile platformu kullanmaya başlayabiliyorsunuz."
Girişimin kuruluş hikayesi
Kurucu ortaklardan Fatih Taşhan ürün fikrinin, daha önceki dönemlerde birlikte yaptıkları projeler esnasında filizlendiğini şu cümlelerle aktarıyor:
Bu dönemde büyük uluslararası üreticilerin paket çözümlerinin uyarlama ve devreye alımını; iş ortağı olarak hayata geçirirken böyle bir çözümün eksikliğini fark ettik. Piyasada bizim hayal ettiğimiz olgunlukta bir Otonom Müşteri Deneyimi Çözümü yoktu ve bu net bir ihtiyaçtı. Ekip olarak fikri olgunlaştırarak Exairon çatısı altında hayata geçirdik.
Exairon'un, Güvenli ve tutarlı bir şekilde Yapay Zeka ile Otonom Müşteri Deneyimini vizyonunu barındırdığını söyleyen Utkan Şanda, Exairon isminin de bu bağlamda Experience (deneyim), Artifical Intelligence (yapay zeka) ve Iron (demir) ifadelerinden türetildiğini belirtti.
Girişimin gelecek planları
Exairon ekibi platformu sürekli geliştirmeye devam ediyor. Şu anda tüm dünyadaki kullanıcılara açık olan platform henüz yurtdışı satışa odaklanmış değil. Ancak, şirket 2022'de yurtdışına açılmayı hedefliyor.
Kaynak : Webrazzi