T
Tuğçe İçözü
Misafir
Move'un Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Emre Faks, Webrazzi Summit 2021'deki "How to navigate the Cookieless World?" başlıklı oturumu ile çerezsiz reklamcılık için izlenebilecek yolları paylaştı.
2023'te Google Chrome'un çerezsiz reklamcılık sürecini başlatacağını hatırlatan Faks, günümüzde yüzde 40 seviyesinde olan çerezsiz global internet trafiğinin, 2023'te yaklaşık yüzde 85 seviyesine yükseleceğini ifade etti.
Faks, "Reklamverenler, ajanslar, yayıncılar ellerindeki bu cookie lüksünü kaybedecekler." dedi. Her ay her çeyrekte büyük reklam platformlarının kullanıcı verileri ve haklarına dikkat etmediği için büyük cezalar ödediğini dile getirdi.
Markaların çerezsiz reklamcılık çözümlerinden uzaklaşarak yeni reklam teknolojilerine yöneldiği belirten Faks, bu bağlamda Teads'in sunduğu hizmetleri paylaştı.
Teads'in platformundaki yayıncılarla direkt bağlantı kurduğunu belirten Faks "Bu da şu anlama geliyor, yayıncının datası Teads'in birinci derecede datası oluyor." dedi. Faks sözlerini şöyle devam ettirdi: "Eğer yayıncı birinci derecede data kullanıyorsa - IAB ya da başka birisi- zaten bütün yasal zorunluluklarını yerine getiriyor. "
Emre Faks'ın aktardıklarına göre Teads, global çapta çalıştığı tüm yayıncıların verileri üzerinde yetki sahibi. Platformda, otomotivden eğitime, güzellik ve yaşam tarzına kadar çerezlere dayanmayan 100 segment bulunuyor. Bu segmentlerin 40 tanesinin Türkiye'de kullanıldığını ekleyelim. Faks, çerezler ortadan kalktığında bu yapının daha da önem kazanacağını vurguladı.
Semantik çalışan Teads, ülkelerin dillerini tarayarak kullanıcıların hangi segmentlere girdiğini tahmin edebiliyor. İçeriklerin semantik olarak tarandığını belirten Faks, 500'den fazla segmentin semantik tarafta yer aldığını açıkladı.
Markaların Oracle, Nielsen ya da Salesforce gibi kullandığı veri yönetim platformu üzerindeki verileri Teads'e kolayca aktarabildiğini ekleyelim. Aktarılan veriler Teads sayesinde çerezsiz verilere dönüştürülüyor.
Emre Faks Teads'teki reklam metrikleri karşılaştırmalarına da değindi:
Bir markanın çerezli ve çerezsiz verilerine baktığımızda CTR dediğimiz oran, tıklama oranı hemen hemen aynı. Reklamların görünürlüğü en önemli konu. Çerezsiz görüntülenme çerezli tarafa göre daha yüksek. Videonun tamamlanma oranı da çerezsiz tarafta daha yüksek.
Kaynak : Webrazzi
2023'te Google Chrome'un çerezsiz reklamcılık sürecini başlatacağını hatırlatan Faks, günümüzde yüzde 40 seviyesinde olan çerezsiz global internet trafiğinin, 2023'te yaklaşık yüzde 85 seviyesine yükseleceğini ifade etti.
Faks, "Reklamverenler, ajanslar, yayıncılar ellerindeki bu cookie lüksünü kaybedecekler." dedi. Her ay her çeyrekte büyük reklam platformlarının kullanıcı verileri ve haklarına dikkat etmediği için büyük cezalar ödediğini dile getirdi.
Markaların çerezsiz reklamcılık çözümlerinden uzaklaşarak yeni reklam teknolojilerine yöneldiği belirten Faks, bu bağlamda Teads'in sunduğu hizmetleri paylaştı.
Teads'in platformundaki yayıncılarla direkt bağlantı kurduğunu belirten Faks "Bu da şu anlama geliyor, yayıncının datası Teads'in birinci derecede datası oluyor." dedi. Faks sözlerini şöyle devam ettirdi: "Eğer yayıncı birinci derecede data kullanıyorsa - IAB ya da başka birisi- zaten bütün yasal zorunluluklarını yerine getiriyor. "
Emre Faks'ın aktardıklarına göre Teads, global çapta çalıştığı tüm yayıncıların verileri üzerinde yetki sahibi. Platformda, otomotivden eğitime, güzellik ve yaşam tarzına kadar çerezlere dayanmayan 100 segment bulunuyor. Bu segmentlerin 40 tanesinin Türkiye'de kullanıldığını ekleyelim. Faks, çerezler ortadan kalktığında bu yapının daha da önem kazanacağını vurguladı.
Semantik çalışan Teads, ülkelerin dillerini tarayarak kullanıcıların hangi segmentlere girdiğini tahmin edebiliyor. İçeriklerin semantik olarak tarandığını belirten Faks, 500'den fazla segmentin semantik tarafta yer aldığını açıkladı.
Markaların Oracle, Nielsen ya da Salesforce gibi kullandığı veri yönetim platformu üzerindeki verileri Teads'e kolayca aktarabildiğini ekleyelim. Aktarılan veriler Teads sayesinde çerezsiz verilere dönüştürülüyor.
Emre Faks Teads'teki reklam metrikleri karşılaştırmalarına da değindi:
Bir markanın çerezli ve çerezsiz verilerine baktığımızda CTR dediğimiz oran, tıklama oranı hemen hemen aynı. Reklamların görünürlüğü en önemli konu. Çerezsiz görüntülenme çerezli tarafa göre daha yüksek. Videonun tamamlanma oranı da çerezsiz tarafta daha yüksek.
Kaynak : Webrazzi