C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
İnternetin yayılmasıyla birlikte kullanıcı verilerinin güvenli bir şekilde yönetilmesi daha önemli hale geldi. Veri güvenliği, şirketlere rekabet avantajı sağlıyor. Buna paralel olarak arama motoru Qwant ile Ecosia, kendi arama indekslerini oluşturmak için iş birliği yapacaklarını açıkladı. Bu ortaklık, veri güvenliğini artırmayı ve arama motorları üzerinde daha fazla kontrol sağlamayı amaçlıyor.
Bu iş birliğiyle, Google ve Microsoft gibi büyük teknoloji şirketlerine olan bağımlılık azaltılarak Avrupa'da daha bağımsız bir arama altyapısı oluşturulması hedefleniyor. Almanya merkezli Ecosia, ağaç dikme projeleriyle çevreye katkıda bulunan yeşil bir arama motoru olarak tanınıyor. Fransa merkezli Qwant ise, kullanıcı gizliliğine önem veren ve Avrupa'da bağımsız bir arama altyapısı kurmayı amaçlayan bir arama motoru olarak biliniyor.
Ortaklık, European Search Perspective (EUP) adıyla kurulacak ve ilk olarak Fransızca konuşan kullanıcılara hizmet verecek. Ardından Almanya ve diğer Avrupa dillerine de yayılacak. Bu girişim, Avrupa'nın dijital bağımsızlığını artırmayı hedefliyor.
Avrupa, Digital Markets Act yani Dijital Pazarlar Yasası ile arama verilerine daha fazla erişim sağlayarak Qwant ve Ecosia'ya yeni fırsatlar sunacak. Her iki şirket de kullanıcı verilerini kişiselleştirmeden güvenli ve gizliliğe saygılı bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Bu ortaklık, Avrupa'nın teknoloji bağımsızlığını artırarak büyük teknoloji şirketlerine olan bağımlılığı azaltmayı hedefliyor.
EUP başarılı olursa, Avrupa'da daha fazla arama motorunun bu ortaklığa katılmasının bekleneceğini söyleyebiliriz. Bu da Avrupa'da daha rekabetçi bir arama pazarı oluşturacak ve kullanıcılara daha fazla seçenek sunacak.
Kaynak : Webrazzi
Bu iş birliğiyle, Google ve Microsoft gibi büyük teknoloji şirketlerine olan bağımlılık azaltılarak Avrupa'da daha bağımsız bir arama altyapısı oluşturulması hedefleniyor. Almanya merkezli Ecosia, ağaç dikme projeleriyle çevreye katkıda bulunan yeşil bir arama motoru olarak tanınıyor. Fransa merkezli Qwant ise, kullanıcı gizliliğine önem veren ve Avrupa'da bağımsız bir arama altyapısı kurmayı amaçlayan bir arama motoru olarak biliniyor.
Ortaklık, European Search Perspective (EUP) adıyla kurulacak ve ilk olarak Fransızca konuşan kullanıcılara hizmet verecek. Ardından Almanya ve diğer Avrupa dillerine de yayılacak. Bu girişim, Avrupa'nın dijital bağımsızlığını artırmayı hedefliyor.
Avrupa, Digital Markets Act yani Dijital Pazarlar Yasası ile arama verilerine daha fazla erişim sağlayarak Qwant ve Ecosia'ya yeni fırsatlar sunacak. Her iki şirket de kullanıcı verilerini kişiselleştirmeden güvenli ve gizliliğe saygılı bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Bu ortaklık, Avrupa'nın teknoloji bağımsızlığını artırarak büyük teknoloji şirketlerine olan bağımlılığı azaltmayı hedefliyor.
EUP başarılı olursa, Avrupa'da daha fazla arama motorunun bu ortaklığa katılmasının bekleneceğini söyleyebiliriz. Bu da Avrupa'da daha rekabetçi bir arama pazarı oluşturacak ve kullanıcılara daha fazla seçenek sunacak.
Kaynak : Webrazzi