K
Konuk Yazar
Misafir
Efsane Kasım başladı! 2020 verilerini baz alırsak bugünün 2021 yılının en yüksek trafikli günü olacağını söyleyebiliriz. Peki talebin bu kadar yoğun olduğu bu dönemde satışlardan pay almanın sırrı nedir?
Özellikle yeni alışverişçi kazanabilecek bu periyotta pazaryeri satışlarınızı 3 aşamalı planlama ile arttırabilirsiniz.
Ülkemizdeki akılı telefon yoğunluğu, mobil uygulama kullanım yaygınlığı ve sosyal medya etkisi ile birlikte eticarette mobilin payının %75’i geçti. Bu değişimle eticaret alışveriş ekranı bilgisayardan akıllı telefona kayınca, dijital rafın da ilk 24 üründen ilk 10 ürüne sınırlandığını söyleyebiliriz.
Datadot Eticaret Analitiği üçüncü çeyrek verilerine göre Elektronik, Süpermarket, Kozmetik ve Tekstil kategorilerini baz aldığımızda Hepsiburada'da ve Trendyol’da ilk 10’a giren ürün sayı günde ortalama 21 adet. Bu oran aktivite dönemlerinde yaklaşık 1.6 kat artış gösteriyor. Taksonomik hiyerarşi bir üste taşındığında; örnek vermek gerekirse Cilt Serumu yerine Cilt Bakım; Parfüm yerine Kozmetik dikkate alındığında ilk 10’a giren ürün sayısı yani dijital raf rekabeti ortalama 2.5 kat artıyor.
Yeni alışverişçi kazanmanın yolu bir üst hiyerarşide pay kazanmaktan geçerken hızlıca uygulanabilecek aksiyonlar:
Markaların Danla Biliç yatırımlarını analiz ettiğimizde; üründe ilk 24 saatte favori sayısı artışının ortalama 10 bin adet olduğunu, linkin tek bir ürüne yönlendirilmesi durumunda ürünün 12 saatte kategori içinde ilk 5 ürüne yerleşip takip eden 3 günde de ilk 10 ürün arasında, yani dijital rafta yer aldığını gördük.
Eğer influencer linki tek ürün yerine, karma ürün sayfasına yönlendiriliyorsa, ürünlerdeki toplam favori sayısı artışı ¼ oranında azalıyor. Önerimiz hızlı bir şekilde ilk sayfaya girmek istediğimiz durumlarda direkt ürüne yönlendirme ile link paylaşılması. Böylece ürün sayfasına gelen her kişi “görüntüleyenler” çerezine de takılmış olur ve maksimum favori sayısı da kazanabiliriz.
Aktivite dönemlerindeki influencer iletişiminde kampanya konuşmak ve sınırlı stok, sınırlı saat iletişimi, takipçilere özel kod paylaşılması tıklanma sayılarını, yani influencerdan gelen trafiği yaklaşık 4 kata arttırır.
İlk sayfada yer alacak stratejiyi gerçekleştirdikten sonra iki aşamalı seçilen olma süreci başlıyor. Birinci aşama ilk on ürün arasında ürününüzün tıklanması. Burada ürün değerlendirme skorunun 4 yıldız üzerinde olması ve “satıcının seçimi” gibi badge kullanımlarının etkili olduğunu söyleyebiliriz.
Ürünümüz tıklanıp ürün sayfasına geçildiğinde de rekabet bitmiyor. Bu defa da aynı ürünü satan satıcılar arasında buy box algoritmasını kazanan olmak değerli.
Aynı ürün ikili ya da üçlü bundle olarak açıldığında satıcı sayısının ¼ oranında azaldığını, yanına birlikte satıldığı ikinci bir ürün eklendiğinde bu oranın 1/10’a ulaştığını görüyoruz. Buy Box rekabetinden ayrışmanın en kolay yolu da hediyeli ürün! Kişisel bakım kategorilerindeki “Çanta hediye” örneklerini baz alabilirsiniz.
Yeni alışverişçi kazandığımız Kasım ayında indirim dönemlerini planlamak kadar sonrasında tekrar satın alma stratejisini belirlemek de önemli. Yeni kredi kartı kullanımı, yeni uygulama indirme sayıları Efsane Kasım sonuçları arasında paylaşılırken silenlerden pek bahsedilmiyor. Aktivite dönemi sonrası için tekrar hedefleme planınızı kurduğunuzdan da emin olun.
Aktivite döneminde ürününüzü paylaşan influencerlarla iletişimi devam ettirmek ya da favorileyenlere özel kuponlar tanımlamak faydalı olacaktır.
Öneri aksiyonlarımızı ve hızlı rekabette ürünlerinizdeki sıralama, favori artışı, stok, buy box durumu gibi değişimleri manuel kontrol etmek yerine analizler üzerinden direkt aksiyon önerileri almak ya da kurduğunuz kurallar çerçevesinde aksiyonu da yapay zekaya bırakmak sizlerin işini kolaylaştıracaktıracaktır. Bol satışlar!
Kaynak : Webrazzi
Özellikle yeni alışverişçi kazanabilecek bu periyotta pazaryeri satışlarınızı 3 aşamalı planlama ile arttırabilirsiniz.
Birinci Aşama: Dijital Rafta Olun
Ülkemizdeki akılı telefon yoğunluğu, mobil uygulama kullanım yaygınlığı ve sosyal medya etkisi ile birlikte eticarette mobilin payının %75’i geçti. Bu değişimle eticaret alışveriş ekranı bilgisayardan akıllı telefona kayınca, dijital rafın da ilk 24 üründen ilk 10 ürüne sınırlandığını söyleyebiliriz.
Datadot Eticaret Analitiği üçüncü çeyrek verilerine göre Elektronik, Süpermarket, Kozmetik ve Tekstil kategorilerini baz aldığımızda Hepsiburada'da ve Trendyol’da ilk 10’a giren ürün sayı günde ortalama 21 adet. Bu oran aktivite dönemlerinde yaklaşık 1.6 kat artış gösteriyor. Taksonomik hiyerarşi bir üste taşındığında; örnek vermek gerekirse Cilt Serumu yerine Cilt Bakım; Parfüm yerine Kozmetik dikkate alındığında ilk 10’a giren ürün sayısı yani dijital raf rekabeti ortalama 2.5 kat artıyor.
Yeni alışverişçi kazanmanın yolu bir üst hiyerarşide pay kazanmaktan geçerken hızlıca uygulanabilecek aksiyonlar:
- Aktivite başlamadan önce rafta yerinizi alın! İndirim günlerinin bir önceki haftası alışverişçinin ürün araştırması yaptığı periyottur. Henüz satış adetleri artmamış, dijital raf rekabeti başlamamışken yapacağınız favori sayısı, görüntülenme, satış artışı getirecek yatırımlar aktivitenin ilk gününde rafta üst sırada yer almanızı sağlayabilir. İndirim dönemi öncesinde INDIRIM10 gibi kupon tanımlamaları ile fiyat düşürmeden ya da “Favorile bekle” iletişimi ile ürün sayfa metriklerini güçlendirmek etkili olur.
- Aktivite başladı istediğiniz sıraya henüz ulaşamadıysanız mega influencer desteği alın. En hızlı ürün sayfası ziyaretini influencer yatırımları ile yapabilirisiniz.
Markaların Danla Biliç yatırımlarını analiz ettiğimizde; üründe ilk 24 saatte favori sayısı artışının ortalama 10 bin adet olduğunu, linkin tek bir ürüne yönlendirilmesi durumunda ürünün 12 saatte kategori içinde ilk 5 ürüne yerleşip takip eden 3 günde de ilk 10 ürün arasında, yani dijital rafta yer aldığını gördük.
Eğer influencer linki tek ürün yerine, karma ürün sayfasına yönlendiriliyorsa, ürünlerdeki toplam favori sayısı artışı ¼ oranında azalıyor. Önerimiz hızlı bir şekilde ilk sayfaya girmek istediğimiz durumlarda direkt ürüne yönlendirme ile link paylaşılması. Böylece ürün sayfasına gelen her kişi “görüntüleyenler” çerezine de takılmış olur ve maksimum favori sayısı da kazanabiliriz.
Aktivite dönemlerindeki influencer iletişiminde kampanya konuşmak ve sınırlı stok, sınırlı saat iletişimi, takipçilere özel kod paylaşılması tıklanma sayılarını, yani influencerdan gelen trafiği yaklaşık 4 kata arttırır.
İkinci Aşama: Seçilin
İlk sayfada yer alacak stratejiyi gerçekleştirdikten sonra iki aşamalı seçilen olma süreci başlıyor. Birinci aşama ilk on ürün arasında ürününüzün tıklanması. Burada ürün değerlendirme skorunun 4 yıldız üzerinde olması ve “satıcının seçimi” gibi badge kullanımlarının etkili olduğunu söyleyebiliriz.
Ürünümüz tıklanıp ürün sayfasına geçildiğinde de rekabet bitmiyor. Bu defa da aynı ürünü satan satıcılar arasında buy box algoritmasını kazanan olmak değerli.
Aynı ürün ikili ya da üçlü bundle olarak açıldığında satıcı sayısının ¼ oranında azaldığını, yanına birlikte satıldığı ikinci bir ürün eklendiğinde bu oranın 1/10’a ulaştığını görüyoruz. Buy Box rekabetinden ayrışmanın en kolay yolu da hediyeli ürün! Kişisel bakım kategorilerindeki “Çanta hediye” örneklerini baz alabilirsiniz.
Üçüncü Aşama: Tekrar Alının
Yeni alışverişçi kazandığımız Kasım ayında indirim dönemlerini planlamak kadar sonrasında tekrar satın alma stratejisini belirlemek de önemli. Yeni kredi kartı kullanımı, yeni uygulama indirme sayıları Efsane Kasım sonuçları arasında paylaşılırken silenlerden pek bahsedilmiyor. Aktivite dönemi sonrası için tekrar hedefleme planınızı kurduğunuzdan da emin olun.
Aktivite döneminde ürününüzü paylaşan influencerlarla iletişimi devam ettirmek ya da favorileyenlere özel kuponlar tanımlamak faydalı olacaktır.
Öneri aksiyonlarımızı ve hızlı rekabette ürünlerinizdeki sıralama, favori artışı, stok, buy box durumu gibi değişimleri manuel kontrol etmek yerine analizler üzerinden direkt aksiyon önerileri almak ya da kurduğunuz kurallar çerçevesinde aksiyonu da yapay zekaya bırakmak sizlerin işini kolaylaştıracaktıracaktır. Bol satışlar!
Kaynak : Webrazzi