A
Aysu
Misafir
E-ticaret SEO performansını artırmak için hangi taktikleri ve analiz araçlarını kullanabilirsiniz? Tek tek inceleyeceğimiz 10 adımda özetledik.
E-ticaret SEO için anahtar kelime araştırması yaparken, sadece sektörünüzdeki en popüler anahtar kelimelere odaklanmayın. Kullanıcı arama niyetine uygun anahtar kelimeler önem taşımaktadır.
Kullanıcı amacı, bir arama sorgusunun arkasındaki niyetle ilgilidir. İnsanların Google’da arama yaparken yazdıkları belirli kelime öbeklerine ve terimlere bakın.
İki ana anahtar kelime türü vardır:
Bilgilendirici anahtar kelimeler; Bu aramalar “nasıl? , nedir?” gibi sorular içerir. Bu tür anahtar kelimelerde kullanıcı bilgi almak istemektedir. E-ticaret sitenizin mutlaka bir blog sayfası olmalı ve nedir, nasıl gibi soru anahtar kelimelerine blog sayfalarınızda yer vermelisiniz.
Ticari anahtar kelime amacı: Bu tür kelimeler, kullanıcının ne istediğini bildiğinde, ancak nerede bulacağını bilmediğini gösterir. “Akıllı telefon satın al” veya “En uygun uçak bileti fiyatları” gibi arama ifadeleri yazabilirler. Ticari anahtar kelimeleri kullanan kullanıcılar genellikle satın alma niyetindedir.
Anahtar kelime amacını belirlemenin çeşitli yolları vardır. Google’ın anahtar kelime planlayıcısı gibi bir aracı kullanabilirsiniz. Örneğin akıllı telefon için bir anahtar kelime araştırıyorsanız, Akıllı telefon yazarak hem aranma hacmine hem de farklı anahtar kelimeler ulaşabilirsiniz.
SERP’lerde uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle sayfanın en atında ilgili aramalar başlığı altına görüntülenir. Uzun kuyruklu anahtar kelime, genellikle arama hacmi düşük olan ancak yine de trafik sağlayabileceğiniz, rekabeti düşük kelimelerdir. Aynı zamanda daha yüksek trafik hacimleri oluşturma potansiyelindedir.
Örneğin, “ayakkabılar” kısa kuyruklu bir anahtar kelimedir. “yaz için en rahat yürüyüş ayakkabısı” uzun kuyruklu bir anahtar kelimedir ve müşterinin ne istediği hakkında daha fazla bilgi sağlamaktadır.
Yeni müşteriler çekmek ve daha fazla dönüşüm elde etmek için sayfa içi optimizasyon tekniklerini kullanabilirsiniz.
Ürün açıklamalarınızı optimize etmeye başlamadan önce kendinize şu soruları sorun:
Görseller bir sayfanın daha ilgi çekici görünmesini sağlayabilir, aynı zamanda dikkat dağıtıcı da olabilir. Bu nedenle çok fazla kullanmaktan çekinin.
E-ticarette başarınız için yorumlar çok önemlidir. Tüketicilerin belirli bir ürünü satın alıp almama veya bir çevrimiçi mağaza ile iş yapma konusunda karar vermelerine yardımcı olurlar.
Müşterileri, sitenizden bir şey satın aldıklarında otomatik mesajlar göndererek yorum bırakmaya teşvik edin.
E-ticaret SEO için sitenizin UX’ine veya kullanıcı deneyimine dikkat etmek çok önemlidir. İyi bir tasarım, sitenizi görsel olarak daha çekici hale getirir ve kullanıcı deneyimini geliştirir.
İyi görünmenin yanı sıra sitenizin iyi çalışması da önemlidir. İnsanların sitenizde kolayca alışveriş yapabildiğinden emin olun.
Google, web sitenizin ziyaretçilere kötü bir deneyim sunduğunu düşünüyorsa, web sitenizin konumunu iyileştirmeyecektir. Bunun tespiti için, hemen çıkma oranlarınıza, sayfa gezinme sayınıza ve sayfada kalış sürelerine bakmanız gerekir.
URL’lerin okunması ve anlaşılması kolay ve mümkün olduğunca kısa olmalıdır.
ZAYIF ÖRNEK : https://www.ornekdomain.com/spor-ayakkabi/kadin-spor-ayakkabi/pembe-kadin-spor-ayakkabi
İYİ ÖRNEK : https://www.ornekdomain.com/pembe-kadin-spor-ayakkabi/
URL’lerinize anahtar kelimeler eklemek önemlidir . Bunlara “meta etiketler” denir. Arama motorlarına sayfanızın içeriğinin ne hakkında olduğunu söylerler. Arama motorları URL’yi tarar ve sayfanın SERP’lerde nerede sıralanması gerektiğine karar vermek için URL’deki ve içerikteki anahtar kelimeleri kullanır.
Web sitesi ziyaretçilerinin önceki adımlarını izlemelerine ve başladıkları yere geri dönmelerine yardımcı olmak için ekmek kırıntısı (breadcrumb) gibi bir gezinme aracı da kullanabilirsiniz.
Birçok işletme, web sitelerine yinelenen ürün açıklamaları ve görseller ekleme hatasına düşer.
Ürünleriniz benzer ürünler olsa bile ayırt edici unsurlar kullanmalısınız. Aynı anahtar kelime ve açıklamaları kullandığınızda Google iki sayfayı birbiri ile rekabete sokacaktır. Dolayısıyla doğru sayfanın hangisi olduğuna karar vermekte zorlanır. Bu da iki sayfanın da sıralama kaybetmesine yol açacaktır. Eğer aynı ürün için şimdi farklı bir sayfa yaptıysanız ve aynı açıklamalara yer verdiyseniz, eski sayfanızı 301 ile yeni sayfaya yönlendirmelisiniz.
Sayfa hızı önemli bir sıralama faktörüdür. Kullanıcılar bir site yüklenirken beklemezler. İdeal sayfa hızı yaklaşık iki saniyedir.
Cloudflare veya Google’ın kendi PageSpeed Insights aracını kullanarak sayfa hızınızı test edebilirsiniz.
Çok fazla komut dosyası yükleme sürelerini yavaşlatıyor olabilir, ya da görsellerinizin boyutlarını optimize etmediyseniz siteniz yavaşlamış olabilir.
Daha az resim kullanarak, kullandığınız görsel boyutlarını max 200 KB’a optimize ederek düzenleyebilirsiniz.
Ayrıca, web barındırıcılarını değiştirmeyi veya barındırma paketinizi yükseltmeyi düşünebilirsiniz. Barındırma paketlerine göz atmak için; Sınırsız Web Hosting - 11,34 TL'den Başlayan Fiyatlarla - Turkticaret.net
Bağlantı alma, E-ticaret SEO için önemli bir sıralama faktörüdür. Yüksek kaliteli bağlantılar, Google’a sitenizin güvenilir olduğunu gösterir. Bu bağlantıların sitenizdeki tüm optimizasyonları yaptıktan sonra almanızda fayda vardır.
Düşük kaliteli bağlantılar, daha düşük sıralamalara ve trafiğin azalmasına neden olur. Sektörünüzle ilgili, kaliteli sitelerden bağlantı almaya dikkat edin.
Site haritası, web sitenizin temsil eder. Sitenizdeki tüm sayfalara ve bu sayfalardaki tüm alt kategorilere, ürünleri detaylandırarak yer vermelisiniz.
Site haritaları hem XML hem de HTML kullanır. HTML site haritaları ziyaretçiler için daha faydalıdır.
Bir site haritası oluşturmak için Google’ın Web Yöneticisi Araçlarını kullanabilirsiniz.
Sosyal medya paylaşımları SEO’nuzu doğrudan etkilemez. Sosyal medyada post paylaşmanız marka bilinirliğinizi artıracaktır ve uzun vadede Google’da brandname aramalarınızın arttığını göreceksiniz. Marka güveni sağlamak ve daha fazla kişiye ulaşmak için sosyal medya bir aracıdır.
Sosyal medyada bahsedilmeleriniz artınca, sizin hakkınızda yazı yazan sayfalar artacaktır. Bu da bağlantı almanızı sağlayacak bir başka yoldur.
E-Ticaret SEO – 10 Adımda E-ticaret Arama Sıralamanızı Yükseltin yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret
1. Kullanıcı Niyetini Düşünen Anahtar Kelime Araştırması Yapın
E-ticaret SEO için anahtar kelime araştırması yaparken, sadece sektörünüzdeki en popüler anahtar kelimelere odaklanmayın. Kullanıcı arama niyetine uygun anahtar kelimeler önem taşımaktadır.
Kullanıcı amacı, bir arama sorgusunun arkasındaki niyetle ilgilidir. İnsanların Google’da arama yaparken yazdıkları belirli kelime öbeklerine ve terimlere bakın.
İki ana anahtar kelime türü vardır:
Bilgilendirici anahtar kelimeler; Bu aramalar “nasıl? , nedir?” gibi sorular içerir. Bu tür anahtar kelimelerde kullanıcı bilgi almak istemektedir. E-ticaret sitenizin mutlaka bir blog sayfası olmalı ve nedir, nasıl gibi soru anahtar kelimelerine blog sayfalarınızda yer vermelisiniz.
Ticari anahtar kelime amacı: Bu tür kelimeler, kullanıcının ne istediğini bildiğinde, ancak nerede bulacağını bilmediğini gösterir. “Akıllı telefon satın al” veya “En uygun uçak bileti fiyatları” gibi arama ifadeleri yazabilirler. Ticari anahtar kelimeleri kullanan kullanıcılar genellikle satın alma niyetindedir.
Anahtar kelime amacını belirlemenin çeşitli yolları vardır. Google’ın anahtar kelime planlayıcısı gibi bir aracı kullanabilirsiniz. Örneğin akıllı telefon için bir anahtar kelime araştırıyorsanız, Akıllı telefon yazarak hem aranma hacmine hem de farklı anahtar kelimeler ulaşabilirsiniz.
2. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeleri Unutmayın
SERP’lerde uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle sayfanın en atında ilgili aramalar başlığı altına görüntülenir. Uzun kuyruklu anahtar kelime, genellikle arama hacmi düşük olan ancak yine de trafik sağlayabileceğiniz, rekabeti düşük kelimelerdir. Aynı zamanda daha yüksek trafik hacimleri oluşturma potansiyelindedir.
Örneğin, “ayakkabılar” kısa kuyruklu bir anahtar kelimedir. “yaz için en rahat yürüyüş ayakkabısı” uzun kuyruklu bir anahtar kelimedir ve müşterinin ne istediği hakkında daha fazla bilgi sağlamaktadır.
3. E-ticaret SEO İyileştirmek için Ürün Sayfalarını Optimize Edin
Yeni müşteriler çekmek ve daha fazla dönüşüm elde etmek için sayfa içi optimizasyon tekniklerini kullanabilirsiniz.
- Ürün Açıklaması
- Görseller
- İncele Seçenekleri
Ürün açıklamalarınızı optimize etmeye başlamadan önce kendinize şu soruları sorun:
- Üründeki en önemli unsurlar nelerdir?
- Bu unsurların görünürlüğünü ve etkisini nasıl en üst düzeye çıkarabilirsiniz?
- Ürün açıklamalarınızın etkinliğini artırmak için bu bilgileri nasıl kullanabilirsiniz?
Görseller bir sayfanın daha ilgi çekici görünmesini sağlayabilir, aynı zamanda dikkat dağıtıcı da olabilir. Bu nedenle çok fazla kullanmaktan çekinin.
Görsellerinizi Nasıl Optimize Edebilirsiniz?
- Uygun boyutlarda görseller seçin
- Alt etiketleri kullanın
- Dosya adlarında doğru anahtar kelimeleri kullanın
E-ticarette başarınız için yorumlar çok önemlidir. Tüketicilerin belirli bir ürünü satın alıp almama veya bir çevrimiçi mağaza ile iş yapma konusunda karar vermelerine yardımcı olurlar.
Müşterileri, sitenizden bir şey satın aldıklarında otomatik mesajlar göndererek yorum bırakmaya teşvik edin.
4. Sitenizin Kullanıcı Dostu Olduğundan Emin Olun
E-ticaret SEO için sitenizin UX’ine veya kullanıcı deneyimine dikkat etmek çok önemlidir. İyi bir tasarım, sitenizi görsel olarak daha çekici hale getirir ve kullanıcı deneyimini geliştirir.
İyi görünmenin yanı sıra sitenizin iyi çalışması da önemlidir. İnsanların sitenizde kolayca alışveriş yapabildiğinden emin olun.
Google, web sitenizin ziyaretçilere kötü bir deneyim sunduğunu düşünüyorsa, web sitenizin konumunu iyileştirmeyecektir. Bunun tespiti için, hemen çıkma oranlarınıza, sayfa gezinme sayınıza ve sayfada kalış sürelerine bakmanız gerekir.
Mükemmel UIX İçin Dikkat Etmeniz Gerekenler
- Hızlı Yüklenme
- Mobil uyumluluk
- Hızlı Alışveriş
- Tek Tip Yazı Fontu
- Minimum Tık
5. Basit Bir URL Yapısı Kullanın
URL’lerin okunması ve anlaşılması kolay ve mümkün olduğunca kısa olmalıdır.
ZAYIF ÖRNEK : https://www.ornekdomain.com/spor-ayakkabi/kadin-spor-ayakkabi/pembe-kadin-spor-ayakkabi
İYİ ÖRNEK : https://www.ornekdomain.com/pembe-kadin-spor-ayakkabi/
URL’lerinize anahtar kelimeler eklemek önemlidir . Bunlara “meta etiketler” denir. Arama motorlarına sayfanızın içeriğinin ne hakkında olduğunu söylerler. Arama motorları URL’yi tarar ve sayfanın SERP’lerde nerede sıralanması gerektiğine karar vermek için URL’deki ve içerikteki anahtar kelimeleri kullanır.
Web sitesi ziyaretçilerinin önceki adımlarını izlemelerine ve başladıkları yere geri dönmelerine yardımcı olmak için ekmek kırıntısı (breadcrumb) gibi bir gezinme aracı da kullanabilirsiniz.
6. Yinelenen Sayfalardan ve İçeriklerden Kaçının
Birçok işletme, web sitelerine yinelenen ürün açıklamaları ve görseller ekleme hatasına düşer.
Ürünleriniz benzer ürünler olsa bile ayırt edici unsurlar kullanmalısınız. Aynı anahtar kelime ve açıklamaları kullandığınızda Google iki sayfayı birbiri ile rekabete sokacaktır. Dolayısıyla doğru sayfanın hangisi olduğuna karar vermekte zorlanır. Bu da iki sayfanın da sıralama kaybetmesine yol açacaktır. Eğer aynı ürün için şimdi farklı bir sayfa yaptıysanız ve aynı açıklamalara yer verdiyseniz, eski sayfanızı 301 ile yeni sayfaya yönlendirmelisiniz.
7. Sayfa Hızının Sıralamanızı Düşürmesine İzin Vermeyin
Sayfa hızı önemli bir sıralama faktörüdür. Kullanıcılar bir site yüklenirken beklemezler. İdeal sayfa hızı yaklaşık iki saniyedir.
Cloudflare veya Google’ın kendi PageSpeed Insights aracını kullanarak sayfa hızınızı test edebilirsiniz.
Çok fazla komut dosyası yükleme sürelerini yavaşlatıyor olabilir, ya da görsellerinizin boyutlarını optimize etmediyseniz siteniz yavaşlamış olabilir.
Daha az resim kullanarak, kullandığınız görsel boyutlarını max 200 KB’a optimize ederek düzenleyebilirsiniz.
Ayrıca, web barındırıcılarını değiştirmeyi veya barındırma paketinizi yükseltmeyi düşünebilirsiniz. Barındırma paketlerine göz atmak için; Sınırsız Web Hosting - 11,34 TL'den Başlayan Fiyatlarla - Turkticaret.net
8. E-Ticaret İçin Backlink
Bağlantı alma, E-ticaret SEO için önemli bir sıralama faktörüdür. Yüksek kaliteli bağlantılar, Google’a sitenizin güvenilir olduğunu gösterir. Bu bağlantıların sitenizdeki tüm optimizasyonları yaptıktan sonra almanızda fayda vardır.
Düşük kaliteli bağlantılar, daha düşük sıralamalara ve trafiğin azalmasına neden olur. Sektörünüzle ilgili, kaliteli sitelerden bağlantı almaya dikkat edin.
9. Site Haritası Ekle
Site haritası, web sitenizin temsil eder. Sitenizdeki tüm sayfalara ve bu sayfalardaki tüm alt kategorilere, ürünleri detaylandırarak yer vermelisiniz.
Site haritaları hem XML hem de HTML kullanır. HTML site haritaları ziyaretçiler için daha faydalıdır.
Bir site haritası oluşturmak için Google’ın Web Yöneticisi Araçlarını kullanabilirsiniz.
10. Sosyal Paylaşımı Sağlayın
Sosyal medya paylaşımları SEO’nuzu doğrudan etkilemez. Sosyal medyada post paylaşmanız marka bilinirliğinizi artıracaktır ve uzun vadede Google’da brandname aramalarınızın arttığını göreceksiniz. Marka güveni sağlamak ve daha fazla kişiye ulaşmak için sosyal medya bir aracıdır.
Sosyal medyada bahsedilmeleriniz artınca, sizin hakkınızda yazı yazan sayfalar artacaktır. Bu da bağlantı almanızı sağlayacak bir başka yoldur.
E-Ticaret SEO – 10 Adımda E-ticaret Arama Sıralamanızı Yükseltin yazısı ilk önce Turkticaret.Net Blog üzerinde ortaya çıktı.
Kaynak : TurkTicaret