T
Tuğçe İçözü
Misafir
Tüm sosyal ağların gündeminde "Creator Economy" odağındaki özellikler yer alıyor. İçerik üreticisi ekonomisi olarak adlandırabileceğimiz bu yaklaşım, sosyal ağların yeni bir gelir modeli geliştirmelerine destek olurken, platformlarındaki kullanım verilerini de zirveye taşıyor.
Bana kalırsa en güzel örneklerini YouTube, Snapchat ve Clubhouse'da gördüğümüz içerik üreticilerin özel gelir modelleri, yakın zamanda Twitter, Instagram ve Facebook'u da etkisi altına aldı. NFT ve oyun topluluklarının vazgeçilmez sosyal ağı Discord ise bu hafta duyurduğu yeni premium üyelik özelliğiyle bu akıma ayak uyduruyor.
Premium üyelik özelliğinden bahsetmeden önce, Discord'un içerik üreticiler için yayına aldığı özellikleri hatırlamakta fayda var. Sesli etkinlikler için Clubhouse benzeri "Stage Channels" özelliğini Nisan ayında yayına alan şirket, kasım ayında Etkinlik Planlama özelliği ile karşımıza çıkmıştı.
Ayrıca Discord'un Kasım ayında kanallardaki Spam içeriklere müdahale etmek için önemli adımlar attığını da hatırlatalım. Bu kapsamda moderatörlere daha fazla araç sunan şirket, içerik üreticileri destekleme çabasını premium deneyimlerle desteklemeye karar verdi.
Discord Premium üyelik ile içerik üreticiler ve topluluk sahipleri,sunucularının tamamını ya belli kısımlarını ücretli abonelik üzerinden kullanıcılara açıyor. İçerik üreticiler, şimdiye kadar yalnızca 3. parti araçlar üzerinden buna benzer abonelik sistemleri oluşturabiliyordu. Ancak bu yeni özellik ile birlikte abonelikler tamamen Discord desteğiyle gerçekleşebilecek.
İçerik üreticiler, Premium üyleik ile sunucularında özel deneyimler, içerikler ve etkileşimler sunabilecek. Özellik sayesinde, kullanıcılara özel kademeli ayrıcalıklar tasarlayabileceğinizi belirtelim. Ayrıca Üye katılımı konusunda detaylı analizlere de erişmek mümkün.
Bu arada Discord'un abonelik ücretleri üzerinden yüzde 10 komisyon aldığını belirtelim. Şu an için sınırlı sayıda kullanıcı tarafından test edilen özellik, önümüzdeki haftalarda kademeli olarak pek çok toplulukta yerini alacak.
Kaynak : Webrazzi
Bana kalırsa en güzel örneklerini YouTube, Snapchat ve Clubhouse'da gördüğümüz içerik üreticilerin özel gelir modelleri, yakın zamanda Twitter, Instagram ve Facebook'u da etkisi altına aldı. NFT ve oyun topluluklarının vazgeçilmez sosyal ağı Discord ise bu hafta duyurduğu yeni premium üyelik özelliğiyle bu akıma ayak uyduruyor.
Premium üyelik özelliğinden bahsetmeden önce, Discord'un içerik üreticiler için yayına aldığı özellikleri hatırlamakta fayda var. Sesli etkinlikler için Clubhouse benzeri "Stage Channels" özelliğini Nisan ayında yayına alan şirket, kasım ayında Etkinlik Planlama özelliği ile karşımıza çıkmıştı.
Ayrıca Discord'un Kasım ayında kanallardaki Spam içeriklere müdahale etmek için önemli adımlar attığını da hatırlatalım. Bu kapsamda moderatörlere daha fazla araç sunan şirket, içerik üreticileri destekleme çabasını premium deneyimlerle desteklemeye karar verdi.
Discord premium üyelik nasıl çalışıyor?
Discord Premium üyelik ile içerik üreticiler ve topluluk sahipleri,sunucularının tamamını ya belli kısımlarını ücretli abonelik üzerinden kullanıcılara açıyor. İçerik üreticiler, şimdiye kadar yalnızca 3. parti araçlar üzerinden buna benzer abonelik sistemleri oluşturabiliyordu. Ancak bu yeni özellik ile birlikte abonelikler tamamen Discord desteğiyle gerçekleşebilecek.
İçerik üreticiler, Premium üyleik ile sunucularında özel deneyimler, içerikler ve etkileşimler sunabilecek. Özellik sayesinde, kullanıcılara özel kademeli ayrıcalıklar tasarlayabileceğinizi belirtelim. Ayrıca Üye katılımı konusunda detaylı analizlere de erişmek mümkün.
Bu arada Discord'un abonelik ücretleri üzerinden yüzde 10 komisyon aldığını belirtelim. Şu an için sınırlı sayıda kullanıcı tarafından test edilen özellik, önümüzdeki haftalarda kademeli olarak pek çok toplulukta yerini alacak.
Kaynak : Webrazzi