C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Doktorların hasta verilerini dijital olarak kaydetmelerini sağlayan HealthPlix, C Serisi yatırım turunda 22 milyon dolar yatırım aldı. 22 milyon dolarlık yatırım turu, Avataar Venture Partners ve SIG Venture Capital tarafından yönetildi. Hindistan merkezli şirketin yatırım turunun diğer katılımcıları arasında Lightspeed Venture Partners, JSW Ventures, Kalaari Capital ve Chiratae Ventures bulunuyor.
Yeni yatırımın, platforma kayıtlı doktor sayısını artırmak ve Ar-Ge çalışmaları yapmak için kullanılacağı açıklandı. HealthPlix'in bugüne kadar aldığı toplam yatırım miktarı yaklaşık 36 milyon dolara yükseldi.
HealthPlix, Sandeep Gudibanda, Prasad Basavaraj ve Raghuraj Sunder Raju tarafından 2017'de kuruldu. Kalabalık nüfus nedeniyle her hastayı değerlendirmek için zaman bulamayan doktorların özellikle kronik hastaların muayene sırasında 360 derecelik tıbbi profilini oluşturuyor. Platform, doktorların doğru reçete yazmasını ve hastalıkları tanımlanmasını hızlandırıyor.
Şirketin kurucuları arasında yer alan Sandeep Gudibanda, platformun hasta verileri sayesinde doktorların hastalıkları erken teşhis etmesine yardım olduğunu söylüyor.
Girişim, ülke genelinde 28 eyalette yaklaşık 334 şehirdeki doktorlar tarafından kullanılıyor. Daha spesifik bir bilgi vermek gerekirse, 100 bin kişiye 53 yatak düşen ülkede, HealthPlix'in yapay zeka destekli platformu yaklaşık 300 bin doktor tarafından kullanılıyor.
Genelde küçük klinik ve bakım evlerindeki doktorlar tarafından kullanılan platform, 100 bin hastanın verisine sahip. Şirketin hedefi 2024'e kadar 1,4 milyon kişilik nüfusun yüzde 15'ini tedavi etmek için 25 bin doktora daha hizmet vermeyi hedefliyor. Şirket, 2025'te bu sayıyı 2 katına çıkarmak istiyor.
Dijital sağlık 2023'de de çok konuşulan ve yatırımcılar tarafından takip edilen sektörleri arasında yer alıyor. Örneğin; geçen hafta dijital sağlık şirketi WeightWatchers, tele-sağlık girişimi Sequence Clinical Platform'u 132 milyon dolara satın alacağını duyurmuştu. 132 milyon dolarlık anlaşmanın 26'ı milyon dolarının nakit ödeneceği, 106 milyon dolarlık kısmının ise hisse bazlı ödeme şeklinde gerçekleştirileceği belirtilmişti.
Kaynak : Webrazzi
Yeni yatırımın, platforma kayıtlı doktor sayısını artırmak ve Ar-Ge çalışmaları yapmak için kullanılacağı açıklandı. HealthPlix'in bugüne kadar aldığı toplam yatırım miktarı yaklaşık 36 milyon dolara yükseldi.
HealthPlix, Sandeep Gudibanda, Prasad Basavaraj ve Raghuraj Sunder Raju tarafından 2017'de kuruldu. Kalabalık nüfus nedeniyle her hastayı değerlendirmek için zaman bulamayan doktorların özellikle kronik hastaların muayene sırasında 360 derecelik tıbbi profilini oluşturuyor. Platform, doktorların doğru reçete yazmasını ve hastalıkları tanımlanmasını hızlandırıyor.
Şirketin kurucuları arasında yer alan Sandeep Gudibanda, platformun hasta verileri sayesinde doktorların hastalıkları erken teşhis etmesine yardım olduğunu söylüyor.
Girişim, ülke genelinde 28 eyalette yaklaşık 334 şehirdeki doktorlar tarafından kullanılıyor. Daha spesifik bir bilgi vermek gerekirse, 100 bin kişiye 53 yatak düşen ülkede, HealthPlix'in yapay zeka destekli platformu yaklaşık 300 bin doktor tarafından kullanılıyor.
Genelde küçük klinik ve bakım evlerindeki doktorlar tarafından kullanılan platform, 100 bin hastanın verisine sahip. Şirketin hedefi 2024'e kadar 1,4 milyon kişilik nüfusun yüzde 15'ini tedavi etmek için 25 bin doktora daha hizmet vermeyi hedefliyor. Şirket, 2025'te bu sayıyı 2 katına çıkarmak istiyor.
Dijital sağlık 2023'de de çok konuşulan ve yatırımcılar tarafından takip edilen sektörleri arasında yer alıyor. Örneğin; geçen hafta dijital sağlık şirketi WeightWatchers, tele-sağlık girişimi Sequence Clinical Platform'u 132 milyon dolara satın alacağını duyurmuştu. 132 milyon dolarlık anlaşmanın 26'ı milyon dolarının nakit ödeneceği, 106 milyon dolarlık kısmının ise hisse bazlı ödeme şeklinde gerçekleştirileceği belirtilmişti.
Kaynak : Webrazzi