G
Gözde Ulukan
Misafir
Bu sene hem online hem de offline olarak gerçekleştirdiğimiz Webrazzi Summit 2021, son hızda devam ediyor. Bu sene 4'ü fiziksel, 1'i online olmak üzere 5 salonda gerçekleşen konferansımızın Create salonunda son dönemin en popüler konularından biri olan NFT, birbirinden değerli konukların yer aldığı "NFT: Dijital Rönesans" adlı panelde konuşuldu.
Webrazzi kurucusu ve CEO'su Arda Kutsal, 4129Grey'in Chief Happiness Officer'ı ve CEO'su Alemşah Öztürk, sanatçı ve heykeltıraş Emre Yusufi ile karikatürist Selçuk Erdem, NFT'nin geçmişini, bugününü ve geleceğini konuştu.
Alemşah Öztürk, NFT'de birkaç tane fırsat olduğunu söyledi. NFT ile yaratıcılığın özgürleştiğini söyleyen Öztürk, şimdi geldiğimiz noktada bir sanatçının Twitter hesabı açıp kendini anlatarak bir kitleye kendi eserlerini satabildiğini açıkladı. Bugün başarılı bir sanatçının işlerini bin, 2 bin dolara sattığında çok mutlu olduğunu; NFT'lerin de bu fiyatlardan başladığını belirtti. NFT satın alanın ve sanatçının bir arada ve daima iletişimde olabildiğinin altını çizen Öztürk, sanatçıları yeni nesil bir dünyaya sokup yeni bir ekosistem yaratma şansının olduğunu da sözlerine ekledi.
Selçuk Erdem, karikatürlere çok erken yaşta başladığını; 18 yaşında profesyonel olduğunu belirten Erdem, bu kapsamda çok farklı aşamalara tanık olduğunu; internetin olmadığı bir dünyada karikatüre başladığını söyledi. Daha sonra internet ve sosyal medya dönüşümünü de yaşayan Erdem, şimdi de NFT dünyasına dahil olduğunun altını çizdi. Fluffy Polar Bears projesi için 300 kadar çizim yapan Erdem, bu çizimlerin bir araya gelmesiyle 10 bin farklı eser çıkacağını açıkladı.
Alemşah Öztürk, Nft pazarında çok pozitif bir ortam olduğunu ve herkesin sanatın ve yaratıcılığın artmasını istediğini belirtti. OpenSea'da 400 bin hesap olduğunu; bu hesapların 300 bin kadarının aktif olduğunu, dolayısyla bu sektörde aslında bu kadar kişinin olduğunu açıkladı.
Emre Yusufi, NFT'ye mart ayında girdiğini belirterek söze başladı. Akabinde "Divine Selfie" işini NFT'ye dönüştüren Yusufi, dünyanın ilk Instagram sayfası olan heykelini ürettiğini belirtti. Yusufi'nin bu eseri 40 ETH'a sattığını da hatırlatalım. Bu durum, dijital dünyada fiziksel bir varlığı da kanıtlamış oldu. Kendi ürettiği Herkül figürünü NFT dünyasına adapte etmeye başlayan Yusufi, ikonik eseri generated bir proje haline getirdi ve yurt dışına taşıdı. Bu kapsamda da 280 adet çizim yaptı.
Selçuk Erdem, NFT konusunda şu anda hala çok başlarda olduğumuzu söyledi. Artık her şeyin online'dan yapılabildiğini söyleyen Erdem, "bu işi NFT'de yaptık ve sattık" diye bir surumun olmadığını, projenin devamlılığının önemli olduğunu söyledi. NFT dünyasında eserleri alanların çete duygusuyla topluluklar oluşturduğunu söyleyen Erdem, bu toplulukların projeleri yükseklere taşıdığını belirtti.
Alemşah Öztürk, NFT'nin tek kullanıldığı alanın sanat olmadığını; NFT ve sanat geleceğine bakarsak projelerin önümüzdeki dönemde daha fazla ilgi göreceğini söyledi. Emre Yusufi ise NFT sektöründe bir ekonomi döndüğünü; sanatçı olarak kazandıklarını tekrar aynı alana yatırdığını belirtti.
Kaynak : Webrazzi
Webrazzi kurucusu ve CEO'su Arda Kutsal, 4129Grey'in Chief Happiness Officer'ı ve CEO'su Alemşah Öztürk, sanatçı ve heykeltıraş Emre Yusufi ile karikatürist Selçuk Erdem, NFT'nin geçmişini, bugününü ve geleceğini konuştu.
NFT sektöründe, sanatçı ve eseri satın alan daima iletişimde kalabiliyor
Alemşah Öztürk, NFT'de birkaç tane fırsat olduğunu söyledi. NFT ile yaratıcılığın özgürleştiğini söyleyen Öztürk, şimdi geldiğimiz noktada bir sanatçının Twitter hesabı açıp kendini anlatarak bir kitleye kendi eserlerini satabildiğini açıkladı. Bugün başarılı bir sanatçının işlerini bin, 2 bin dolara sattığında çok mutlu olduğunu; NFT'lerin de bu fiyatlardan başladığını belirtti. NFT satın alanın ve sanatçının bir arada ve daima iletişimde olabildiğinin altını çizen Öztürk, sanatçıları yeni nesil bir dünyaya sokup yeni bir ekosistem yaratma şansının olduğunu da sözlerine ekledi.
NFT pazarında pozitif bir ortam var
Selçuk Erdem, karikatürlere çok erken yaşta başladığını; 18 yaşında profesyonel olduğunu belirten Erdem, bu kapsamda çok farklı aşamalara tanık olduğunu; internetin olmadığı bir dünyada karikatüre başladığını söyledi. Daha sonra internet ve sosyal medya dönüşümünü de yaşayan Erdem, şimdi de NFT dünyasına dahil olduğunun altını çizdi. Fluffy Polar Bears projesi için 300 kadar çizim yapan Erdem, bu çizimlerin bir araya gelmesiyle 10 bin farklı eser çıkacağını açıkladı.
Alemşah Öztürk, Nft pazarında çok pozitif bir ortam olduğunu ve herkesin sanatın ve yaratıcılığın artmasını istediğini belirtti. OpenSea'da 400 bin hesap olduğunu; bu hesapların 300 bin kadarının aktif olduğunu, dolayısyla bu sektörde aslında bu kadar kişinin olduğunu açıkladı.
Emre Yusufi, NFT'ye mart ayında girdiğini belirterek söze başladı. Akabinde "Divine Selfie" işini NFT'ye dönüştüren Yusufi, dünyanın ilk Instagram sayfası olan heykelini ürettiğini belirtti. Yusufi'nin bu eseri 40 ETH'a sattığını da hatırlatalım. Bu durum, dijital dünyada fiziksel bir varlığı da kanıtlamış oldu. Kendi ürettiği Herkül figürünü NFT dünyasına adapte etmeye başlayan Yusufi, ikonik eseri generated bir proje haline getirdi ve yurt dışına taşıdı. Bu kapsamda da 280 adet çizim yaptı.
NFT konusunda şu anda çok başlardayız
Selçuk Erdem, NFT konusunda şu anda hala çok başlarda olduğumuzu söyledi. Artık her şeyin online'dan yapılabildiğini söyleyen Erdem, "bu işi NFT'de yaptık ve sattık" diye bir surumun olmadığını, projenin devamlılığının önemli olduğunu söyledi. NFT dünyasında eserleri alanların çete duygusuyla topluluklar oluşturduğunu söyleyen Erdem, bu toplulukların projeleri yükseklere taşıdığını belirtti.
Alemşah Öztürk, NFT'nin tek kullanıldığı alanın sanat olmadığını; NFT ve sanat geleceğine bakarsak projelerin önümüzdeki dönemde daha fazla ilgi göreceğini söyledi. Emre Yusufi ise NFT sektöründe bir ekonomi döndüğünü; sanatçı olarak kazandıklarını tekrar aynı alana yatırdığını belirtti.
Kaynak : Webrazzi