C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Nakliye sektörünün dijitalleşmesi mesafelerin kısaltılması ve ulaşımın tam ve etkin biçimde sağlanması olanak sağlıyor. Bu alanda çalışan şirketler yapay zeka teknolojilerini kullanıyor. Bugün edindiğimiz bilgilere göre dijital nakliye ağı Convoy, 260 milyon dolar yatırım aldı.
Yatırım turu, Baillie Gifford ve T. Rowe Price tarafından yönetildi. Şirketin toplam yatırımı 1,1 milyar dolara yükseldi. Bu yatırımla şirketin değeri 3,8 milyar dolara çıktı. Yeni gelen yatırım, şirketin iş ve Ar-Ge süreçlerini geliştirmek için kullanılacak.
Dijital bir nakliye ağı ve pazar yeri olarak konumlanan Convoy, iki arkadaş Dan Lewis ve Grant Goodale tarafından kuruldu. Temelde nakliye ve lojistik firmalarıyla, kamyoncu ve kamyon kooperatiflerini birleştiriyor.
2015 yılında Seattle'da faaliyete geçen şirketin müşteri portföyünde Unilever, The Home Depot ve LG Electronics gibi markalar yer alıyor. Convoy'un amacı yük taşımacılığı verimliliğini artırmak, buna bağlı olarak maliyetleri düşürmek ve karbon emisyonlarını iyileştirmek.
Geçen ay bu alanda Türkiye pazarında konumlanan ve son turda 96 milyon dolar yatırım alarak Türkiye'ye açılan dijital nakliye ağı TruKKer ile ilgili bir yazı yazmıştık. Dijital nakliye ağı olarak tanımlanan TruKKer, 2016'da BAE'de faaliyete geçti. Ardından 2018'de Suudi Arabistan'a ve 2020'de Mısır'a yayıldı.
2021 yılının ilk yarısında Pakistan'da Trucksher adlı bir şirketi satın alarak kendi sektöründe önemli bir satın almaya imza attı. 2021'in son çeyreğinde Türkiye, Ürdün, Umman ve Bahreyn'den oluşan dört pazara eş zamanlı olarak giriş yaptı
Kaynak : Webrazzi
Yatırım turu, Baillie Gifford ve T. Rowe Price tarafından yönetildi. Şirketin toplam yatırımı 1,1 milyar dolara yükseldi. Bu yatırımla şirketin değeri 3,8 milyar dolara çıktı. Yeni gelen yatırım, şirketin iş ve Ar-Ge süreçlerini geliştirmek için kullanılacak.
Dijital bir nakliye ağı ve pazar yeri olarak konumlanan Convoy, iki arkadaş Dan Lewis ve Grant Goodale tarafından kuruldu. Temelde nakliye ve lojistik firmalarıyla, kamyoncu ve kamyon kooperatiflerini birleştiriyor.
2015 yılında Seattle'da faaliyete geçen şirketin müşteri portföyünde Unilever, The Home Depot ve LG Electronics gibi markalar yer alıyor. Convoy'un amacı yük taşımacılığı verimliliğini artırmak, buna bağlı olarak maliyetleri düşürmek ve karbon emisyonlarını iyileştirmek.
Geçen ay bu alanda Türkiye pazarında konumlanan ve son turda 96 milyon dolar yatırım alarak Türkiye'ye açılan dijital nakliye ağı TruKKer ile ilgili bir yazı yazmıştık. Dijital nakliye ağı olarak tanımlanan TruKKer, 2016'da BAE'de faaliyete geçti. Ardından 2018'de Suudi Arabistan'a ve 2020'de Mısır'a yayıldı.
2021 yılının ilk yarısında Pakistan'da Trucksher adlı bir şirketi satın alarak kendi sektöründe önemli bir satın almaya imza attı. 2021'in son çeyreğinde Türkiye, Ürdün, Umman ve Bahreyn'den oluşan dört pazara eş zamanlı olarak giriş yaptı
Kaynak : Webrazzi