G
Gözde Ulukan
Misafir
Sıkıcı ve problemli geleneksel mobilya sektörüne dijital çağa adapte çözümler geliştirebilmek için hayata geçirilen Normod, modern tüketicinin ihtiyaç duyduğu mobilya deneyimlerini tasarlayan yeni nesil dijital bir mobilya markası. Normod'un tüm ürünleri modüler, özelleştirilebilir ve aletsiz kurulabiliyor. Marka bu yanıyla birçok mobilya markasından da ayrılıyor.
2019 yılında, Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümü mezunu Engin Göndiken tarafından kurulan Normod, Nevzat Aydın'ın da dahil olduğu bir yatırım turunda 1 milyon dolar yatırım aldığını açıkladı. Şirket, perakendeye hevesli ve etki alanı yüksek bir melek yatırımcı portföyünün bulunduğunu belirtiyor. Değerlemesini paylaşmayan Normod, kârlı büyüyen bir şirket olduğu için kendi yarattıkları önemli bir miktar kaynaklarının da olduğunun altını çiziyor.
Bizimle paylaşılan bilgilere göre Normod, 2 sene içinde Türkiye’de tamamen kendi imkânları ile büyüdü. Şu an 7 bin metrekarelik bir tesisi ve toplamda 105 kişilik bir ekibi bulunuyor. Fakat şirket, Avrupa’da rekabetin oldukça agresif ve pahalı olduğunu söylüyor. Bu nedenle alınan yatırımın ana odağı da Almanya’da büyümek olacak. Normod aynı zamanda, deneyimini masa, sandalye, sehpa gibi ürünlerle tamamlamak istiyor. Ekip, aynı zamanda 2022 bitmeden Ankara’da da dijital deneyime entegre bir showroom açacaklarını belirtiyor.
Normod, 2019’da ilk koltuğunun AR-GE süreçlerine başladı. 1 sene kadar pazar yerlerinde test gerçekleştiren şirket, 2020 Mayıs’tan beri normod.com üzerinden tüketiciye doğrudan ulaşıyor. Şu anda kendi üretim tesisinde üretim yapıyor, ürünlerinin her parçasını kendi AR-GE ekibiyle tasarlıyor. Normod'un İstanbul’da iki deneyim merkezi bulunuyor, bayilik sistemi ise bulunmuyor. Şirket, İstanbul ve çevre illerde randevulu ve GPS takipli kendi teslimat sistemini kullanıyor.
Normod, tüm ekranlarını kendine göre geliştirdiği bir Shopify altyapısı kullanıyor. Üretim - Teslimat - Depo gibi alanlarda kendi teknolojilerini geliştirmeye başlayan şirket, pek çok dijital girişimden farklı olarak fiziksel bir AR-GE ekibine sahip. Koltuklarında kendileri tarafından geliştirilen bağlantı sistemleri, somun ve kızak gibi malzemeler kullanıyor. Normod'un Türkiye ve Avrupa’da patentleri ve başvuruları mevcut.
Tüm mobilya markaları ve pazar yerleri ile rekabet içinde olduklarını belirten Normod, kendilerini ayrıştıran en önemli noktanın ise müşteri deneyimi olduğunu belirtiyor. Şirket, siparişlerinin yüzde 15'inin referanslar ile geldiğini söylüyor. Ürünlerin dijital keşfi konusunda kullanıcıya kolaylık sağlamayı odağına alan şirket, kolay özelleştirme, kaliteli bir ürünü uygun fiyata alabilme, ücretsiz numune, şeffaf ve müşteri odaklı teslimat süreci, aletsiz kolay kurulum ve 30 gün koşulsuz iade gibi deneyimler sunuyor.
Normod, 5 sene içinde Avrupa’nın önemli metropollerinde omnichannel bir deneyimle büyümek istiyor.
Kaynak : Webrazzi
2019 yılında, Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümü mezunu Engin Göndiken tarafından kurulan Normod, Nevzat Aydın'ın da dahil olduğu bir yatırım turunda 1 milyon dolar yatırım aldığını açıkladı. Şirket, perakendeye hevesli ve etki alanı yüksek bir melek yatırımcı portföyünün bulunduğunu belirtiyor. Değerlemesini paylaşmayan Normod, kârlı büyüyen bir şirket olduğu için kendi yarattıkları önemli bir miktar kaynaklarının da olduğunun altını çiziyor.
Alınan yatırımla şirketin ana odağı Almanya'da büyümek olacak
Bizimle paylaşılan bilgilere göre Normod, 2 sene içinde Türkiye’de tamamen kendi imkânları ile büyüdü. Şu an 7 bin metrekarelik bir tesisi ve toplamda 105 kişilik bir ekibi bulunuyor. Fakat şirket, Avrupa’da rekabetin oldukça agresif ve pahalı olduğunu söylüyor. Bu nedenle alınan yatırımın ana odağı da Almanya’da büyümek olacak. Normod aynı zamanda, deneyimini masa, sandalye, sehpa gibi ürünlerle tamamlamak istiyor. Ekip, aynı zamanda 2022 bitmeden Ankara’da da dijital deneyime entegre bir showroom açacaklarını belirtiyor.
Normod, üretimlerini kendi tesisinde gerçekleştiriyor
Normod, 2019’da ilk koltuğunun AR-GE süreçlerine başladı. 1 sene kadar pazar yerlerinde test gerçekleştiren şirket, 2020 Mayıs’tan beri normod.com üzerinden tüketiciye doğrudan ulaşıyor. Şu anda kendi üretim tesisinde üretim yapıyor, ürünlerinin her parçasını kendi AR-GE ekibiyle tasarlıyor. Normod'un İstanbul’da iki deneyim merkezi bulunuyor, bayilik sistemi ise bulunmuyor. Şirket, İstanbul ve çevre illerde randevulu ve GPS takipli kendi teslimat sistemini kullanıyor.
Normod, tüm ekranlarını kendine göre geliştirdiği bir Shopify altyapısı kullanıyor. Üretim - Teslimat - Depo gibi alanlarda kendi teknolojilerini geliştirmeye başlayan şirket, pek çok dijital girişimden farklı olarak fiziksel bir AR-GE ekibine sahip. Koltuklarında kendileri tarafından geliştirilen bağlantı sistemleri, somun ve kızak gibi malzemeler kullanıyor. Normod'un Türkiye ve Avrupa’da patentleri ve başvuruları mevcut.
5 sene içinde Avrupa’nın önemli metropollerinde omnichannel bir deneyimle büyümek istiyor
Tüm mobilya markaları ve pazar yerleri ile rekabet içinde olduklarını belirten Normod, kendilerini ayrıştıran en önemli noktanın ise müşteri deneyimi olduğunu belirtiyor. Şirket, siparişlerinin yüzde 15'inin referanslar ile geldiğini söylüyor. Ürünlerin dijital keşfi konusunda kullanıcıya kolaylık sağlamayı odağına alan şirket, kolay özelleştirme, kaliteli bir ürünü uygun fiyata alabilme, ücretsiz numune, şeffaf ve müşteri odaklı teslimat süreci, aletsiz kolay kurulum ve 30 gün koşulsuz iade gibi deneyimler sunuyor.
Normod, 5 sene içinde Avrupa’nın önemli metropollerinde omnichannel bir deneyimle büyümek istiyor.
Kaynak : Webrazzi