T
Tuğçe İçözü
Misafir
Commencis 2022 Mobil Uygulama Trendleri raporu, mobil uygulamaların küresel durumunu iki farklı açıdan analiz ediyor. Bu iki farklı açı 2022 mobil uygulama geliştirme trendleri ve sektöre göre 2022 mobil uygulama trendleri olarak öne çıkıyor.
Raporda paylaşılan verilere göre, 2022'de 6,65 milyon olan akıllı telefon kullanıcısının, 2026'da 7,5 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Bununla beraber, 2021'de 155 milyar olan mobil uygulama indirme sayısının, 2022'de 171 milyara ulaşması bekleniyor.
Rapor, 10 pazar arasında, mobil uygulamalarda günlük geçirilen sürenin, 2021'de 2019'a kıyasla yüzde 30 artışla 4 saat 48 dakikayı aştığını paylaşıyor.
Trendlere baktığımızda ise Nesnelerin Interneti (IoT), Blockchain, katlanabilir telefonlar, 5G, giyilebilir teknolojiler, Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik (AR/VR), Mobil Cüzdanlar, Süper uygulamalar, Beacon teknolojisi, Öngörü Analizleri, Düşük kodlu ve kodsuz platformlar, M-ticaret, İleri web uygulaması (PWA) ve Instant uygulamalarını görüyoruz.
Raporda yer alan verilere göre, imalatçıların yüzde 58'i IoT'nin endüstriyel operasyonları dijital olarak dönüştürmek için bir gereklilik olarak görüyor. Bunun yanında Avrupa ve Kuzey Amerika'daki bankaların yaklaşık yüzde 90'ı ise blockchaine yatırım yapıyor.
Paylaşılan verilere göre, 2030 itibarıyla tüm akıllı telefonlarının yüzde 10'unun katlanabilir ekranlara sahip olacağı öngörülmekte. Ayrıca 2027 sonuna kadar 5G aboneliklerinin yüzde 49'unun mobilde gerçekleşeceği öngörülüyor.
Rapora göre, giyilebilir teknoloji 2019 yılından bu yana yüzde 237 artış gösterirken, VR teknolojisinden yararlanan oyun endüstrisinin yüzde 61 ile en yüksek orana ulaşması dikkat çekiyor. Raporda yer alan verilere göre, 2020'de tüm işlemlerin yüzde 21.5'i ise mobil cüzdan kullanılarak gerçekleştirildi.
Mobil cihaz üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 70'i, tüm hizmetleri tek bir yerden alabileceği bir uygulama arayışında. Küresel beacon teknolojisi pazarının 2024 boyunca yüzde 45.5'lik yıllık birleşik büyüme göstermesi bekleniyor. Raporda, küresel öngörü analizleri pazarının 2026 itibarıyla yüzde 21.7 yıllık birleşik büyüme göstereceği paylaşılıyor.
Düşük kodlu ve kodsuz platform geliştirmelerinin 2024'te uygulama geliştirme alanının yüzde 65'ten fazlasını oluşturacağı belirtiliyor. Ayrıca paylaşılan verilere göre, kullanıcıların yaklaşık yüzde 80'i son altı ayda mobil cihazlarını kullanarak çevrimiçi alışveriş yaptı. PWA'lar ise mobil uygulamalara kıyasla yüzde 36 daha yüksek dönüşüm oranı ile dikkatleri üzerine çekti.
Son olarak sene başına mobil uygulamalarda elde edilen toplam gelir 2021'de 693 milyar dolar oldu. Bu metriğin 2022'de 808.7 milyar dolar 2023 yılında ise 935.2 milyar dolar olarak karşımıza çıkması bekleniyor.
Raporda yer alan mobil uygulama indirmelerinin uygulama mağazalarına göre dağılımını gösteren grafiğe göre; 2020'de Google Play'den 109 milyar uygulama indirildi. Bu sayının 2025'e kadar 187 milyara çıkması bekleniyor. Google Play'e kıyasla App Store'un çok daha geride kaldığını söyleyebiliriz, ancak bu durum kullanıcı tabanıyla da açıklanabilir.
Küresel olarak 2022'de akıllı telefon aboneliklerinin sayısının 6 milyarı aşması beklenirken, 2024'te 7 milyarı aşacağı ön görülüyor.
Raporda yer alan verilere göre, ABD'de akıllı telefon alışverişi yapanların yüzde 21'i perakende uygulamalarına günde birden çok kez eriştiğini ifade ederken, yüzde 22'si ise bunu günde bir kez yaptığını belirtti. Araştırmaya katılanların yüzde 35'inin perakende uygulamalarına haftada birden çok kez eriştiğini belirtmekte fayda var.
Raporda paylaşılan verilere göre alışveriş uygulamalarına harcanan zamanın yıldan yıla yaklaşık yüzde 18 arttığını belirtelim. Bu alanda en hızlı büyüyen ülkeler sırasıyla yüzde 52 büyüme oranı ile Endonezya, yüzde 46 ile Singapur ve yüzde 45 ile Brezilya oldu.
Raporda paylaşılanlara göre düzenlenen bir anket, 2022 yılında pazarlama profesyonellerinin, Snapchat, TikTok ve Pinterest gibi platformların iş hedeflerine ulaşmak için her zamankinden daha etkili olduğunu düşündüğünü ortaya çıkardı.
Anket sonuçları, Instagram, Facebook ve Youtube'un en etkili platformlar olarak sıralansa da etkinliklerde geçen yıla göre önemli bir düşüş yaşandığını gösteriyor.
Rapora göre, Instagram son birkaç yıldır yükselişte olsa da bu durum artık değişiyor. Eylül 2021'de 1 milyar kullanıcıya ulaşan TikTok ise en popüler 7. sosyal ağ olması ile dikkatleri üzerine çekiyor.
Araştırmaya göre, son yıllarda, mobil uygulama indirmeleri alanında ülkelerin çoğunda olumlu bir büyüme görüldü. 2019 ve 2021 yılları arasında yaklaşık 98,36 milyar indirme ile Çin, uygulama indirmelerinde açık ara lider ülke oldu.
Çin'in büyümesini 27 milyar indirme ile Hindistan izledi. ABD, 12,2 milyar indirme ile ülkeler arasında 3. sırada yer aldı. Paylaşılan grafiğe göre Türkiye 8. sırada yer alıyor.
Commencis'in sektör bazlı mobil uygumala trendlerine baktığımıza Finans, Sosyal Medya, Zindelik ve Fitness, Perakende, Teslimat Servisleri ve Oyun kategorilerinin incelendiğini görüyor.
Rapor, Finans sektöründeki trendleri mobil cüzdan, oyunlaştırma, kişiselleştirilmiş içgörüler, chatbotlar, şimdi al sonra öde (BNPL), temassız işlemler olarak sıralıyor.
Perakende sektöründeki trendlere baktığımızda ise tek tıkla ödeme, artrılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik, sesli ve görsel arama, canlı alışveriş ve satın alma deneyimi basitleştirme kavramlarının öne çıktığını görüyoruz.
Sosyal medya uygulamalarında doğrudan satış, kısa video içerikler, sesli sosyal özellikler ve kullanıcılar tarafından üretilen içerikler (user generated content) daha fazla görünürlük kazanacak.
Teslimat hizmetlerinde öne çıkan trendler arasında sağlıklı, sürdürülebilir, kişiselleştirilmiş siparişler, temassız teslimate ve gel-al, sipariş planlama ve gerçek zamanlı takip özellikleri yer alıyor.
Zindelik ve Fitness uygulamaları ise kişisel yapay zeka eğitmenler, daha akıllı (smarter) giyilebilir teknolojiler, sosyal medya entegrasyonları ve topluluklar, Motivasyon odaklı oyunlaştırma ve canlı oturum trendlerine ev sahipliği yapıyor.
Oyun sektöründe metaverse, NFT ve oynadıkça kazan, sosyal özellikler ve artırılmış gerçeklik oyunları birer trend olarak konumlanıyor.
Kaynak : Webrazzi
Raporda paylaşılan verilere göre, 2022'de 6,65 milyon olan akıllı telefon kullanıcısının, 2026'da 7,5 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Bununla beraber, 2021'de 155 milyar olan mobil uygulama indirme sayısının, 2022'de 171 milyara ulaşması bekleniyor.
Rapor, 10 pazar arasında, mobil uygulamalarda günlük geçirilen sürenin, 2021'de 2019'a kıyasla yüzde 30 artışla 4 saat 48 dakikayı aştığını paylaşıyor.
2022 mobil uygulama geliştirme trendleri
Trendlere baktığımızda ise Nesnelerin Interneti (IoT), Blockchain, katlanabilir telefonlar, 5G, giyilebilir teknolojiler, Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik (AR/VR), Mobil Cüzdanlar, Süper uygulamalar, Beacon teknolojisi, Öngörü Analizleri, Düşük kodlu ve kodsuz platformlar, M-ticaret, İleri web uygulaması (PWA) ve Instant uygulamalarını görüyoruz.
Raporda yer alan verilere göre, imalatçıların yüzde 58'i IoT'nin endüstriyel operasyonları dijital olarak dönüştürmek için bir gereklilik olarak görüyor. Bunun yanında Avrupa ve Kuzey Amerika'daki bankaların yaklaşık yüzde 90'ı ise blockchaine yatırım yapıyor.
Paylaşılan verilere göre, 2030 itibarıyla tüm akıllı telefonlarının yüzde 10'unun katlanabilir ekranlara sahip olacağı öngörülmekte. Ayrıca 2027 sonuna kadar 5G aboneliklerinin yüzde 49'unun mobilde gerçekleşeceği öngörülüyor.
Rapora göre, giyilebilir teknoloji 2019 yılından bu yana yüzde 237 artış gösterirken, VR teknolojisinden yararlanan oyun endüstrisinin yüzde 61 ile en yüksek orana ulaşması dikkat çekiyor. Raporda yer alan verilere göre, 2020'de tüm işlemlerin yüzde 21.5'i ise mobil cüzdan kullanılarak gerçekleştirildi.
Mobil cihaz üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 70'i, tüm hizmetleri tek bir yerden alabileceği bir uygulama arayışında. Küresel beacon teknolojisi pazarının 2024 boyunca yüzde 45.5'lik yıllık birleşik büyüme göstermesi bekleniyor. Raporda, küresel öngörü analizleri pazarının 2026 itibarıyla yüzde 21.7 yıllık birleşik büyüme göstereceği paylaşılıyor.
Düşük kodlu ve kodsuz platform geliştirmelerinin 2024'te uygulama geliştirme alanının yüzde 65'ten fazlasını oluşturacağı belirtiliyor. Ayrıca paylaşılan verilere göre, kullanıcıların yaklaşık yüzde 80'i son altı ayda mobil cihazlarını kullanarak çevrimiçi alışveriş yaptı. PWA'lar ise mobil uygulamalara kıyasla yüzde 36 daha yüksek dönüşüm oranı ile dikkatleri üzerine çekti.
Son olarak sene başına mobil uygulamalarda elde edilen toplam gelir 2021'de 693 milyar dolar oldu. Bu metriğin 2022'de 808.7 milyar dolar 2023 yılında ise 935.2 milyar dolar olarak karşımıza çıkması bekleniyor.
Raporda yer alan mobil uygulama indirmelerinin uygulama mağazalarına göre dağılımını gösteren grafiğe göre; 2020'de Google Play'den 109 milyar uygulama indirildi. Bu sayının 2025'e kadar 187 milyara çıkması bekleniyor. Google Play'e kıyasla App Store'un çok daha geride kaldığını söyleyebiliriz, ancak bu durum kullanıcı tabanıyla da açıklanabilir.
Küresel olarak 2022'de akıllı telefon aboneliklerinin sayısının 6 milyarı aşması beklenirken, 2024'te 7 milyarı aşacağı ön görülüyor.
Raporda yer alan verilere göre, ABD'de akıllı telefon alışverişi yapanların yüzde 21'i perakende uygulamalarına günde birden çok kez eriştiğini ifade ederken, yüzde 22'si ise bunu günde bir kez yaptığını belirtti. Araştırmaya katılanların yüzde 35'inin perakende uygulamalarına haftada birden çok kez eriştiğini belirtmekte fayda var.
Raporda paylaşılan verilere göre alışveriş uygulamalarına harcanan zamanın yıldan yıla yaklaşık yüzde 18 arttığını belirtelim. Bu alanda en hızlı büyüyen ülkeler sırasıyla yüzde 52 büyüme oranı ile Endonezya, yüzde 46 ile Singapur ve yüzde 45 ile Brezilya oldu.
Raporda paylaşılanlara göre düzenlenen bir anket, 2022 yılında pazarlama profesyonellerinin, Snapchat, TikTok ve Pinterest gibi platformların iş hedeflerine ulaşmak için her zamankinden daha etkili olduğunu düşündüğünü ortaya çıkardı.
Anket sonuçları, Instagram, Facebook ve Youtube'un en etkili platformlar olarak sıralansa da etkinliklerde geçen yıla göre önemli bir düşüş yaşandığını gösteriyor.
Rapora göre, Instagram son birkaç yıldır yükselişte olsa da bu durum artık değişiyor. Eylül 2021'de 1 milyar kullanıcıya ulaşan TikTok ise en popüler 7. sosyal ağ olması ile dikkatleri üzerine çekiyor.
Araştırmaya göre, son yıllarda, mobil uygulama indirmeleri alanında ülkelerin çoğunda olumlu bir büyüme görüldü. 2019 ve 2021 yılları arasında yaklaşık 98,36 milyar indirme ile Çin, uygulama indirmelerinde açık ara lider ülke oldu.
Çin'in büyümesini 27 milyar indirme ile Hindistan izledi. ABD, 12,2 milyar indirme ile ülkeler arasında 3. sırada yer aldı. Paylaşılan grafiğe göre Türkiye 8. sırada yer alıyor.
Sektöre göre 2022 mobil uygulama trendleri
Commencis'in sektör bazlı mobil uygumala trendlerine baktığımıza Finans, Sosyal Medya, Zindelik ve Fitness, Perakende, Teslimat Servisleri ve Oyun kategorilerinin incelendiğini görüyor.
Rapor, Finans sektöründeki trendleri mobil cüzdan, oyunlaştırma, kişiselleştirilmiş içgörüler, chatbotlar, şimdi al sonra öde (BNPL), temassız işlemler olarak sıralıyor.
Perakende sektöründeki trendlere baktığımızda ise tek tıkla ödeme, artrılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik, sesli ve görsel arama, canlı alışveriş ve satın alma deneyimi basitleştirme kavramlarının öne çıktığını görüyoruz.
Sosyal medya uygulamalarında doğrudan satış, kısa video içerikler, sesli sosyal özellikler ve kullanıcılar tarafından üretilen içerikler (user generated content) daha fazla görünürlük kazanacak.
Teslimat hizmetlerinde öne çıkan trendler arasında sağlıklı, sürdürülebilir, kişiselleştirilmiş siparişler, temassız teslimate ve gel-al, sipariş planlama ve gerçek zamanlı takip özellikleri yer alıyor.
Zindelik ve Fitness uygulamaları ise kişisel yapay zeka eğitmenler, daha akıllı (smarter) giyilebilir teknolojiler, sosyal medya entegrasyonları ve topluluklar, Motivasyon odaklı oyunlaştırma ve canlı oturum trendlerine ev sahipliği yapıyor.
Oyun sektöründe metaverse, NFT ve oynadıkça kazan, sosyal özellikler ve artırılmış gerçeklik oyunları birer trend olarak konumlanıyor.
Kaynak : Webrazzi