Hoş Geldin, Ziyaretçi!

Üye girişi yapmayı ihmal etmeyin ! Konulara cevap yazmak, kaynak dosyalarını iletmek ve yeni konu açabilmek için üye girişi yapmanız gerekir. Üye kayıtları aktif !

Webrazzi Çocuk aktivite sektörünü dijitalleştiren girişim: Hipokid

  • Konbuyu başlatan Candeğer Muradoğlu
  • Başlangıç tarihi
İçerik! Webrazzi'den alıntılanmıştır. Webrazzi internet girişimleri, sosyal medya, dijital pazarlama ve mobil konularına odaklı popüler teknoloji blogudur.
C

Candeğer Muradoğlu

Misafir
Bir çocuk büyürken kendini ifade etme becerisinin gelişmesi için sosyal aktivite oldukça önemli. Türkiye İş Bankası’nın ana destekçisi olduğu Workup Girişimcilik Programı’nın 10. dönem girişimlerinden biri olan Hipokid, tam olarak bu ihtiyacı karşılıyor. Çocuğu için aktivite arayan ebeveynler ile bu aktiviteleri sağlayan markaları buluşturan dijital bir pazar yeri olarak hizmet veriyor. Şirket, çocuk aktivite sektörünü dijitalleştiriyor.

Hipokid, çocukların doğa kamplarından kodlamaya, felsefeden astronomiye kadar pek çok farklı ilgi alanında yüzlerce aktiviteye kayıt olmasını sağlıyor. Platform, daha önce saatler, hatta günler süren kurs/atölye/yaz okulu arayış sürecinin dakikalar içerisinde tamamlanmasına yardım ediyor.




Hipokid'in odağında, çocuklar için sadece sanat, spor ve kültürel faaliyetler var. Bunun yanında, ebeveynlerin sorularına cevap bulacakları farklı ebeveyn atölyeleri de Hipokid hizmetleri arasında yer alıyor. İş ortaklarını seçme konusunda da oldukça titiz davranıyorlar. Adli sicil kaydından diplomasına, sertifikasına kadar tüm bilgilerin başvuru akışında yer aldığı özenli bir iş ortağı büyüme süreci bulunuyor. Kısacası konusunda uzman eğitmenlerin olduğu bir hizmet yelpazesi sunuyor. Hipokid, ODTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliği eğitimimi tamamladıktan sonra Koç Üniversite’sinde MBA yapan Evren Büyük Kepkep tarafından Ekim 2021’de hayata geçirildi.

Anne olmak ilham oldu​


Anne olduktan sonra bu fikir üzerine çalışmaya başladığını söyleyen Kepkep, "Ebeveyn olmak çok özel bir duygu, ancak bu büyük mutluluk ve heyecana endişeler ve kaygılar da eşlik ediyor. Beslenme düzeni, uyku rutini, gelişim taşları, hangi sanat/spora ilgisi var acaba derken çocuk büyüdükçe sorular da artıyor. Ve bir el kitapçığı yok bu işin, istersen dünya tenis şampiyonu ol, istersen beyaz yakalı bir çalışan fark etmiyor, aynı acemilikle başlıyor ebeveynlik serüveni. Ben de bu yolculuktan geçen bir anne olarak ailelere aktivite arayış sürecinde destek olmak üzere kollara sıvadım." diyerek kuruluş süreci döneminde geçtiği aşamalardan bahsediyor.

Platform yaklaşık 6 ayda geliştirdi. Açık kaynaklardan da faydalandıklarını belirten Evren Büyük KepKep, öncelikle MVP aşamasını hızlıca deneyimlemek ve hipotezlerini test etmek istediklerini söylüyor. 2023 yılını ise onlar için teknolojik yetkinliklerini güçlendirdikleri ve yenilikleri hayata geçirecekleri bir yıl olarak planladıklarını da sözlerine ekliyor.

20 farklı kategoride 1000 farklı aktivite​


Şu anda platformda yaklaşık 3 bin 500 üye var. 120'nin üzerinde marka ile çalışan Hipokid, 20 farklı kategoride bugüne kadar yaklaşık 1000 farklı aktivitenin tanıtımına aracılık etti.

Hipokid gelirlerini pazar yeri modeli ile yapılan toplam satış üzerinden hizmet bedeli alarak elde ediyor. Bir de B2C bir iş modeli var. Evren Büyük Kepkep, "B2B2C tarafında da ciddi bir fırsat bulunuyor. Özellikle çalışan ödüllendirmelerinde yeniliklere açık olan kurumsal firmaların İnsan Kaynakları ile toplu satış kapsamında çalışmalarımızı başlattık" diye konuşuyor.

Çocukların gelişimi için yapılan her türlü girişimin değerinin onun için paha biçilemez olduğunu söyleyen Kepkep, sözlerini şöyle bitiriyor: "İyi bir gelecek ancak iyi yetişmiş yeni nesiller ile gelecek. Hipokid çocukların hayatını zenginleştirmek, ailelerin hayatını kolaylaştırmak ve küçük işletmelerin sürdürülebilirliğini desteklemek için var. Hipokid bir etki girişimi ve böyle bir markanın kurucusu olmak beni çok mutlu ediyor. Vizyonumuz çocuk aktivitesi denince akla gelen ilk kaynak olmak. 2023 yılı bizim için hızımıza hız kattığımız bir yıl oluyor. Teknoloji tarafında platformdaki geliştirmeleri tamamlayarak mobil uygulamayı hayata geçireceğiz, ayrıca SaaS dönüşümümüzü gerçekleştirerek sektörün dijitalleştirmesinde öncülük edeceğiz. Diğer taraftan pazarlama iletişimimizi kademeli olarak artırarak daha çok ebeveynin platformumuzdan faydalanmasını sağlıyoruz. Bu gelişmelerle birlikte öncelikle Almanya ve Fransa pazarları olmak üzere yurt dışı açılımlarımızı iş planımıza uygun olarak hayata geçireceğiz."

Kaynak : Webrazzi
 

Reklam

  AdBlock Detected
Sure, ad-blocking software does a great job at blocking ads, but it also blocks some useful and important features of our website. For the best possible site experience please take a moment to disable your AdBlocker.