T
Tuğçe İçözü
Misafir
İlk olarak 2016 yılında radarımıza giren Brave Browser, reklamlara karşı yenilikçi yaklaşımı ve son dönemde geliştirdiği yeni özellikleri ile son yılların en iddialı ürünlerinden biri. Reklamları engelleyen tarayıcı, kullanıcıların kendi çatısı altında yayınladığı reklamlara tıklayarak para kazanmasını sağlıyor.
Şirket bu yıl ana ürün gamında Brave Search, Brave Wallet, Brave Talk ve Brave Playlist gibi başlıklara odaklandı.
Brave'in hem iş ortaklıkları hem de yeni projeler kapsamında güçlerini birleştirdiği markalar Solana, Gemini, Binance Smart Chain, IPFS, Unstoppable Domains, bitFlyer, Epic Games, Gala Games ve Splinterlands oldu.
5 yıldır üst üste kullanıcı tabanını ikiye katlayan şirket, 2020'de 24 milyon olan aylık aktif kullanıcı sayısını 2021'de 50 milyona taşıdı. Buna ek olarak kullanıcılar Brave'de yıllık 2.3 milyar arama sorgusu gerçekleştirdi.
Brave'in içerik üreticiler tarafından da desteklendiğini belirtelim. 2021'de 1.3 milyon onaylı içerik üreticisi tarafından desteklenen tarayıcı, geçtiğimiz yıla kıyasla içerik üretici ağını yüzde 30 genişletti.
Brave reklamlarına tıklayarak BAT (Basic Attention Token) kazanmanızı sağlayan Brave reklam platformu ise gelirlerini son 12 ayda 4 kat artırdı. Bu noktada Brave'in reklamlar gelirlerinin yüzde 70'ini kullanıcılarla paylaştığını belirtelim.
8 milyondan fazla kullanıcı Brave Rewards üzerinden BAT kazanırken, Brave 2021'de mobilde 10 milyon indirmeyi geçerek en çok büyüme gösteren tarayıcılar arasında yerini aldı.
Brave'in reklam kampanyaları yaklaşık 200 ülkede 7.5 milyar reklam onaylama (ad confirmation) işlemi gerçekleşti. Başlangıçtan bu yana 9 bin reklam verenin 5 binden fazla reklam kampanyasını hayata geçirdiğini belirtelim.
Reklam verenler arasında Ford, PayPal, Toyota, Mastercard, Intel, Crocs, BMW, Keurig, American Express, Budweiser, Walmart, Amazon ve The Home Depot gibi markalar yer alıyor. Brave, reklam veren tarafında Binance, Coinbase, Crypto.com, eToro, Gemini ve Solana gibi kripto ekosisteminin önden gelenlerine ev sahipliği yapıyor.
Kaynak : Webrazzi
Şirket bu yıl ana ürün gamında Brave Search, Brave Wallet, Brave Talk ve Brave Playlist gibi başlıklara odaklandı.
Brave'in hem iş ortaklıkları hem de yeni projeler kapsamında güçlerini birleştirdiği markalar Solana, Gemini, Binance Smart Chain, IPFS, Unstoppable Domains, bitFlyer, Epic Games, Gala Games ve Splinterlands oldu.
Kullanıcı sayısı 5 yıl üst üste ikiye katlandı
5 yıldır üst üste kullanıcı tabanını ikiye katlayan şirket, 2020'de 24 milyon olan aylık aktif kullanıcı sayısını 2021'de 50 milyona taşıdı. Buna ek olarak kullanıcılar Brave'de yıllık 2.3 milyar arama sorgusu gerçekleştirdi.
1.3 milyon onaylı içerik üreticisi
Brave'in içerik üreticiler tarafından da desteklendiğini belirtelim. 2021'de 1.3 milyon onaylı içerik üreticisi tarafından desteklenen tarayıcı, geçtiğimiz yıla kıyasla içerik üretici ağını yüzde 30 genişletti.
Gelirlerini 4 kat artırdı
Brave reklamlarına tıklayarak BAT (Basic Attention Token) kazanmanızı sağlayan Brave reklam platformu ise gelirlerini son 12 ayda 4 kat artırdı. Bu noktada Brave'in reklamlar gelirlerinin yüzde 70'ini kullanıcılarla paylaştığını belirtelim.
Brave ödüllleri
8 milyondan fazla kullanıcı Brave Rewards üzerinden BAT kazanırken, Brave 2021'de mobilde 10 milyon indirmeyi geçerek en çok büyüme gösteren tarayıcılar arasında yerini aldı.
Brave'in reklam kampanyaları yaklaşık 200 ülkede 7.5 milyar reklam onaylama (ad confirmation) işlemi gerçekleşti. Başlangıçtan bu yana 9 bin reklam verenin 5 binden fazla reklam kampanyasını hayata geçirdiğini belirtelim.
Reklam verenler arasında Ford, PayPal, Toyota, Mastercard, Intel, Crocs, BMW, Keurig, American Express, Budweiser, Walmart, Amazon ve The Home Depot gibi markalar yer alıyor. Brave, reklam veren tarafında Binance, Coinbase, Crypto.com, eToro, Gemini ve Solana gibi kripto ekosisteminin önden gelenlerine ev sahipliği yapıyor.
Kaynak : Webrazzi