T
Tuğçe İçözü
Misafir
Cihat Ersin Aydın ve Sadriye Görece tarafından 2019 yılında kurulan BlindLook, geliştirdiği sesli simülasyon teknolojisi ile markaların görme engellilere kapsayıcı bir şekilde hizmet vermesini sağlıyor. Kendi ifadesiyle 285 Milyon görme engelli özgürce hayata dahil olsun diye, özgürlük teknolojileri geliştiren bu sosyal girişim, 2 yılda ulusal ve uluslararası 8 farklı ödül kazandı.
Sadriye Görece liseyi Amerikan Dışişleri Bakanlığı’nın bursuyla Amerika’da tamamlamış, erişilebilir oy sisteminin Türkiye’ye gelmesinde aktif rol almış bir görme engelli. Cihat Ersin Aydın ise ilk girişimini 18 yaşında kurmuş, organik köpek mamasından sağlıklı atıştırmalığa kadar birçok farklı iş modeli denemiş tutkulu bir girişimci.
Başlangıçta restoranları ve menülerini görme engelsiz hale getirmek amacıyla yola çıkan ikili, sesli dijital menü ve sesli navigasyon desteği sağlayan EyeMenu ürününü geliştirdi. EyeMenu ürünü ile 1000’i aşkın restoranı görme engelsiz hale getirdi.
Görece ve Aydın'ın 2 Yıl önce 2 kişi olarak başlattıkları BlindLook şu anda 14 kişilik bir ekip olarak yolculuğuna devam ediyor. Şirketin kurucuları, ekibin her geçen gün büyümeye devam ettiğini belirtirken, "Görme engelli çalışanlarımız ekibin diğer üyelerine benzersiz bir iç görü sağlıyor." diyor.
2021 Yılının ilk yarısını sesli simülasyon teknolojinisinin altyapısını oluşturma çalışmalarıyla geçirdi. Mevcut çözümler görme engelli kullanıcıya sadece ekranın hangi noktasında olduğunu seslendirirken BlindLook, teknolojisiyle görme engelli için üründe hangi adıma nasıl ulaşabileceğini de sesli şekilde simüle ediyor. Şirketin global pazarda yeni bir evrenin başlamasını sağladığını söyleyebiliriz.
BlindLook ile artık farklı arayüzler, farklı kullanıcı deneyimi tasarımları ve sürekli güncellenen ürün altyapıları görme engellinin sunulan ürün ya da hizmeti engelsizce kullanmasına engel değil. Çünkü Görme Engelsiz Markalar (EyeBrand) yaratmak için geliştirilen sesli simülasyon teknolojisi sürekli güncel kalıyor. Üstelik hiçbir teknik değişiklik ya da düzenleme gerektirmiyor.
BlindLook, 2 yıl içinde 20'yi aşkın kurumsal markayla ortaklık kurdu. Google ve Toyota gibi global markaların da yer aldığı bu ortaklıkların sayısı her geçen gün artıyor. Girişimin EyeMenu ürünüyle bini aşkın restoran, görme engelsiz hale geldi. McDonald's ve Sushico gibi zincir restoranların da yer aldığı görme engelsiz noktaların sayısının da her gün katlanarak arttığını belirtelim.
Cihat Ersin Aydın'a pazardaki rakiplerini sorduğumuzda şöyle yanıtlıyor:
BlindLook, fiyatlandırmalarını oldukça makul ve karşılanabilir tutmayı önemsediklerini dile getiriyor. Bunun nedeni BlinLook teknolojisinin ancak markalar dahil olduğunda görme engelliyi özgürleştirebilecek olması. Ekibin belirttiğine göre; Görme Engelsiz Marka (EyeBrand) olmak her markanın finansal olarak karşılayabileceği bir süreç. Girişimin gelir modeli ise entegrasyon ve aylık tekrarlayan platform kullanım ücretinden oluşuyor. Cihat Ersin Aydın bu noktada ekliyor: "Yeter ki dünya herkes için erişilebilir olsun!"
Girişim bir süre önce erişilebilirliğin kanunlarla korunduğu ABD ve İngiltere pazarlarında operasyonlarını başlattı. Hedefi ise Türkiye'de doğup dünyada ses getiren bir sosyal girişim olmak. Hatta ekibe hedeflerini ve planlarını sorduğumuzda iddialı bir cevap ile karşılaşıyoruz:
Kaynak : Webrazzi
Girişimcilerin geçmişi
Sadriye Görece liseyi Amerikan Dışişleri Bakanlığı’nın bursuyla Amerika’da tamamlamış, erişilebilir oy sisteminin Türkiye’ye gelmesinde aktif rol almış bir görme engelli. Cihat Ersin Aydın ise ilk girişimini 18 yaşında kurmuş, organik köpek mamasından sağlıklı atıştırmalığa kadar birçok farklı iş modeli denemiş tutkulu bir girişimci.
Başlangıçta restoranları ve menülerini görme engelsiz hale getirmek amacıyla yola çıkan ikili, sesli dijital menü ve sesli navigasyon desteği sağlayan EyeMenu ürününü geliştirdi. EyeMenu ürünü ile 1000’i aşkın restoranı görme engelsiz hale getirdi.
Görece ve Aydın'ın 2 Yıl önce 2 kişi olarak başlattıkları BlindLook şu anda 14 kişilik bir ekip olarak yolculuğuna devam ediyor. Şirketin kurucuları, ekibin her geçen gün büyümeye devam ettiğini belirtirken, "Görme engelli çalışanlarımız ekibin diğer üyelerine benzersiz bir iç görü sağlıyor." diyor.
BlindLook simülasyon teknolojisinin detayları
2021 Yılının ilk yarısını sesli simülasyon teknolojinisinin altyapısını oluşturma çalışmalarıyla geçirdi. Mevcut çözümler görme engelli kullanıcıya sadece ekranın hangi noktasında olduğunu seslendirirken BlindLook, teknolojisiyle görme engelli için üründe hangi adıma nasıl ulaşabileceğini de sesli şekilde simüle ediyor. Şirketin global pazarda yeni bir evrenin başlamasını sağladığını söyleyebiliriz.
BlindLook ile artık farklı arayüzler, farklı kullanıcı deneyimi tasarımları ve sürekli güncellenen ürün altyapıları görme engellinin sunulan ürün ya da hizmeti engelsizce kullanmasına engel değil. Çünkü Görme Engelsiz Markalar (EyeBrand) yaratmak için geliştirilen sesli simülasyon teknolojisi sürekli güncel kalıyor. Üstelik hiçbir teknik değişiklik ya da düzenleme gerektirmiyor.
BlindLook Verileri
BlindLook, 2 yıl içinde 20'yi aşkın kurumsal markayla ortaklık kurdu. Google ve Toyota gibi global markaların da yer aldığı bu ortaklıkların sayısı her geçen gün artıyor. Girişimin EyeMenu ürünüyle bini aşkın restoran, görme engelsiz hale geldi. McDonald's ve Sushico gibi zincir restoranların da yer aldığı görme engelsiz noktaların sayısının da her gün katlanarak arttığını belirtelim.
Cihat Ersin Aydın'a pazardaki rakiplerini sorduğumuzda şöyle yanıtlıyor:
Erişilebilirlik günümüzde artık zorunlu bir ihtiyaç. Çünkü teknoloji görme engellilerin özgürce hayata dahil olabilmesi için benzersiz bir fırsat. Teknoloji sayesinde görme engelli kimseye ihtiyaç duymadan para transferi yapmaktan market alışverişi yapmaya, bir noktaya kimseye ihtiyaç duymadan ulaşmaktan basılı bir metni okumaya kadar her şeyi özgürce gerçekleştirebiliyor. Biz erişilebilirlikte rekabetten değil, işbirliğinden besleniyoruz. Dileriz ki çok rakibimiz olsun ve bu özgürlük iklimi daha da büyüsün. Biz BlindLook olarak teknik değişiklik gerektirmememizle, her ürüne hızlıca adapte olabilmemizle, erişilebilirliği bir adım öteye taşımamızla rakiplerimizden farklılaşıyoruz. BlindLook sayesinde bir banka da, bir kozmetik markası da, bir spor markası da Görme Engelsiz Marka (EyeBrand) olabiliyor.
BlindLook, fiyatlandırmalarını oldukça makul ve karşılanabilir tutmayı önemsediklerini dile getiriyor. Bunun nedeni BlinLook teknolojisinin ancak markalar dahil olduğunda görme engelliyi özgürleştirebilecek olması. Ekibin belirttiğine göre; Görme Engelsiz Marka (EyeBrand) olmak her markanın finansal olarak karşılayabileceği bir süreç. Girişimin gelir modeli ise entegrasyon ve aylık tekrarlayan platform kullanım ücretinden oluşuyor. Cihat Ersin Aydın bu noktada ekliyor: "Yeter ki dünya herkes için erişilebilir olsun!"
Girişim bir süre önce erişilebilirliğin kanunlarla korunduğu ABD ve İngiltere pazarlarında operasyonlarını başlattı. Hedefi ise Türkiye'de doğup dünyada ses getiren bir sosyal girişim olmak. Hatta ekibe hedeflerini ve planlarını sorduğumuzda iddialı bir cevap ile karşılaşıyoruz:
"2025 Yılına kadar dünyadaki 285 milyon görme engelli için özgürlüğün tanımı BlindLook olacak. Bu doğrultuda Görme Engelsiz Marka (EyeBrand) sayımızı artırmak ve görme engelli kitlemize hayatın her alanında erişilebilir ve engelsiz hizmeti ulaştırmak için var gücümüzle çalışıyoruz."
Kaynak : Webrazzi