G
Gözde Ulukan
Misafir
E-ticaret hacmi her geçen gün daha artıyor. Bilhassa pandemiyle bu alanda yaşanan dönüşüm ve gelişim, yeni ihtiyaçların ortaya çıkmasına, böylelikle yeni araçların da gelişmesine neden oluyor. Artık e-ticaret dediğimiz zaman sadece pazar yerlerinden veya perakendecilerin kendi sitelerinden satışın değil; birçok farklı kanalın olduğunu görüyoruz. Sosyal medya da bu kanallardan biri ve bireysel satıcıların sayısı da her geçen gün artmakta. Bu fırsatı göz önünde bulunduran girişimciler tarafından hayata geçirilen Shopalm, e-ticaret ve sosyal medyanın buluştuğu alanda kullanıcısına yardımcı olmayı hedefliyor.
Shopalm bireysel satıcıların hiçbir teknik bilgi ve desteğe ihtiyaç duymadan 2 saat içerisinde kendi e-ticaret sitelerini kurarak ürünlerini sosyal medya hesaplarında satışa çıkartabilecekleri bir e-ticaret sistemi olarak hizmet veriyor. Bireysel satıcıların bir web sitesi olmadan da sosyal medya hesaplarından ve ücretsiz sunduğu online mağaza üzerinden satış yapmalarını ve kredi kartıyla ödeme almalarını sağlayan Shopalm, ödeme altyapısından sipariş takibine kadar bir e-ticaret sitesinde bulunan tüm özelliklerin bulunduğu bir online mağaza.
Shopalm tüm bu hizmetlerine ek olarak kullanıcıların sosyal medya hesaplarından ödeme alma ve ürün tanıtım süreçlerini kolaylaştıran özellikleriyle de öne çıkan bir platform olma özelliği taşıyor. Anlaşmalı olduğu kargo firmalarıyla kullanıcıların avantajlı fiyatlarla kargo gönderim ve takip işlemlerini sağlayan Shopalm sayesinde kullanıcılar stok takip, raporlama, sipariş takip, faturalandırma gibi tüm süreçleri tek bir panel üzerinden yönetebiliyor.
Shopalm mağazası üzerinden satılan her başarılı işlem başına yüzde 2,5 oranında komisyon kesiyor. Kullanıcılarının satışlarından aldığı komisyon oranları ile gelir elde ediyor.
Shopalm kurulduğu günden bugüne 20 kat büyüdü. Shopalm’de en fazla çekim alan ürün kategorisi ise Hobi ürünleri. Shopalm kullanıcıları en fazla 3 taksitle çekim almayı tercih ederken platformda bugüne kadar 7 bin 642 adet ürün satışı yapıldı.
Shopalm, Bakiyem Ödeme Çözümleri ve Teknolojileri Girişimi kurucu ortakları tarafından kuruldu. Bakiyem 2017 yılından bu yana finansal teknolojiler alanında hizmet veren bir girişim. 2021 yılınının Şubat ayında Umut Yalçın, Selin Nizam ve Serkan Şahin tarafından kurulan Shopalm, şu anda 6 kişilik ekibiyle faaliyet gösteriyor. Shopalm kurucularının daha önce Bakiyem Ödeme Çözümlerinde edinmiş olduğu tecrübeler ile çok kısa bir zamanda Shopalm ürünü ortaya çıktı. 3 aylık bir ürün geliştirme sürecinden sonra ürün kullanılabilir ve piyasaya çıkmaya hazır hale getirildi. Shopalm, kontrol paneli web tabanlı olup ilk pazara çıkışında mağaza oluşturma, ödeme alma gibi temel ürün özellikleri geliştirildi ve ürün her daim geliştirilmeye devam ediyor. Şirketin kurucuları ürünü geliştirirken hazır altyapı kullanmadıklarını belirtiyor.
Shopier, Sopsy, Ideasoft, Ticimax ve T-soft gibi rakipleri bulunan Shopalm, rakiplerden farklı olarak ek hizmet/işlem bedeli almıyor. Shopalm’de platform kullanımı için herhangi bir ek ücret ve giriş ücreti alınmıyor. Rakipleri olan Ideasoft, Ticimax, T-soft'ta giriş ücretleri, paket ücretleri ve yıllık yenileme ücretleri bulunuyor. Shopalm tüm hizmetlerini herhangi bir paket olmaksızın tüm özelliklerini müşterilerine sunuyor. Sopsy’de ise farklı fiyatlarla paket veriliyor.
Anlaşmalı olan MNG Kargo'dan yüzde 70’e varan indirimli kargo gönderimi sağlanıyor. Shopalm’de ertesi iş günü ödemler yapılıyor. Yine rakip bir şirket olan Shopier'de çarşambadan çarşambaya haftalık ödeme yapılıyor. Bunu da satıcılar kargolarını gönderdikten sonra yapıyor. Shopalm sisteminde satıcıların müşterilerinden aldıkları ödemeler şarta bağlı olmaksızın ertesi iş günü hesaplarına yatırılıyor. Shopalm’de 12 taksite kadar taksitlendirme yapıp komisyon bedelini satışçı müşterisine yansıtabilirken, Shopier’de sadece tek çekim bulunuyor.
Shopalm'in rakiplerinin hiçbirinde satıcılar platformları bağımsız bir sanal pos olarak kullanamıyorlar. Shopalm’de ise cep telefonlarını Shopalm panel üzerinden bir pos cihazı gibi kullanılabiliyor. Platform ayrıca müşterilerinin hepsine birebir ulaşabilecekleri bir müşteri danışmanı cep numarası sunuyor. Böylelikle müşteri herhangi bir sorunu olduğunda doğrudan müşteri danışmanına ulaşabiliyor.
Shopalm, ilk tohum yatırımını 2021 Mart ayında Bankalararası Kart Merkezi (BKM) ve Turkish Bank Yönetim Kurulu Üyesi Sertaç Özinal ve Krom Yazılım tarafından 3 milyon TL değerlemeyle aldı. Shopalm ikinci yatırımını ise kitlesel fonlama platformu fonbulucu ile aldı. Kitlesel fonlama ile 800 yatırımcısı olan Shopalm yatırım kampanyasını 4 saat gibi kısa bir süre içerisinde tamamladı. Shopalm kitlesel fonlamada 15 milyon TL değerleme ile yatırım aldı.
Shopalm, kullanıcılarına yurt içinde ve yurt dışında ürünlerini satabilecekleri ve ödeme alabilecekleri bir online mağaza altyapısı sağlıyor. Bu sayede hedefi Türkiye’deki satışçıları yurt dışı pazarında da rekabet edebilir konuma getirmek olarak açıklanıyor. Aynı zamanda Azerbaycan ve Günay Afrika pazarına açılmak için adımlar atmaya başlayan Shopalm, hedefinin yurt dışında da faaliyetlerini sürdürmek olduğunu belirtiyor.
Kaynak : Webrazzi
Ödeme altyapısından sipariş takibine kadar bir e-ticaret sitesinde bulunan tüm özelliklerin bulunduğu online mağaza
Shopalm bireysel satıcıların hiçbir teknik bilgi ve desteğe ihtiyaç duymadan 2 saat içerisinde kendi e-ticaret sitelerini kurarak ürünlerini sosyal medya hesaplarında satışa çıkartabilecekleri bir e-ticaret sistemi olarak hizmet veriyor. Bireysel satıcıların bir web sitesi olmadan da sosyal medya hesaplarından ve ücretsiz sunduğu online mağaza üzerinden satış yapmalarını ve kredi kartıyla ödeme almalarını sağlayan Shopalm, ödeme altyapısından sipariş takibine kadar bir e-ticaret sitesinde bulunan tüm özelliklerin bulunduğu bir online mağaza.
Shopalm tüm bu hizmetlerine ek olarak kullanıcıların sosyal medya hesaplarından ödeme alma ve ürün tanıtım süreçlerini kolaylaştıran özellikleriyle de öne çıkan bir platform olma özelliği taşıyor. Anlaşmalı olduğu kargo firmalarıyla kullanıcıların avantajlı fiyatlarla kargo gönderim ve takip işlemlerini sağlayan Shopalm sayesinde kullanıcılar stok takip, raporlama, sipariş takip, faturalandırma gibi tüm süreçleri tek bir panel üzerinden yönetebiliyor.
Her başarılı işlem başına yüzde 2,5 oranında komisyon
Shopalm mağazası üzerinden satılan her başarılı işlem başına yüzde 2,5 oranında komisyon kesiyor. Kullanıcılarının satışlarından aldığı komisyon oranları ile gelir elde ediyor.
Shopalm kurulduğu günden bugüne 20 kat büyüdü. Shopalm’de en fazla çekim alan ürün kategorisi ise Hobi ürünleri. Shopalm kullanıcıları en fazla 3 taksitle çekim almayı tercih ederken platformda bugüne kadar 7 bin 642 adet ürün satışı yapıldı.
Bakiyem Ödeme Çözümleri ve Teknolojileri Girişimi kurucu ortakları tarafından kuruldu
Shopalm, Bakiyem Ödeme Çözümleri ve Teknolojileri Girişimi kurucu ortakları tarafından kuruldu. Bakiyem 2017 yılından bu yana finansal teknolojiler alanında hizmet veren bir girişim. 2021 yılınının Şubat ayında Umut Yalçın, Selin Nizam ve Serkan Şahin tarafından kurulan Shopalm, şu anda 6 kişilik ekibiyle faaliyet gösteriyor. Shopalm kurucularının daha önce Bakiyem Ödeme Çözümlerinde edinmiş olduğu tecrübeler ile çok kısa bir zamanda Shopalm ürünü ortaya çıktı. 3 aylık bir ürün geliştirme sürecinden sonra ürün kullanılabilir ve piyasaya çıkmaya hazır hale getirildi. Shopalm, kontrol paneli web tabanlı olup ilk pazara çıkışında mağaza oluşturma, ödeme alma gibi temel ürün özellikleri geliştirildi ve ürün her daim geliştirilmeye devam ediyor. Şirketin kurucuları ürünü geliştirirken hazır altyapı kullanmadıklarını belirtiyor.
Shopalm'i rakiplerinden ayıran özellikler
Shopier, Sopsy, Ideasoft, Ticimax ve T-soft gibi rakipleri bulunan Shopalm, rakiplerden farklı olarak ek hizmet/işlem bedeli almıyor. Shopalm’de platform kullanımı için herhangi bir ek ücret ve giriş ücreti alınmıyor. Rakipleri olan Ideasoft, Ticimax, T-soft'ta giriş ücretleri, paket ücretleri ve yıllık yenileme ücretleri bulunuyor. Shopalm tüm hizmetlerini herhangi bir paket olmaksızın tüm özelliklerini müşterilerine sunuyor. Sopsy’de ise farklı fiyatlarla paket veriliyor.
Anlaşmalı olan MNG Kargo'dan yüzde 70’e varan indirimli kargo gönderimi sağlanıyor. Shopalm’de ertesi iş günü ödemler yapılıyor. Yine rakip bir şirket olan Shopier'de çarşambadan çarşambaya haftalık ödeme yapılıyor. Bunu da satıcılar kargolarını gönderdikten sonra yapıyor. Shopalm sisteminde satıcıların müşterilerinden aldıkları ödemeler şarta bağlı olmaksızın ertesi iş günü hesaplarına yatırılıyor. Shopalm’de 12 taksite kadar taksitlendirme yapıp komisyon bedelini satışçı müşterisine yansıtabilirken, Shopier’de sadece tek çekim bulunuyor.
Shopalm'in rakiplerinin hiçbirinde satıcılar platformları bağımsız bir sanal pos olarak kullanamıyorlar. Shopalm’de ise cep telefonlarını Shopalm panel üzerinden bir pos cihazı gibi kullanılabiliyor. Platform ayrıca müşterilerinin hepsine birebir ulaşabilecekleri bir müşteri danışmanı cep numarası sunuyor. Böylelikle müşteri herhangi bir sorunu olduğunda doğrudan müşteri danışmanına ulaşabiliyor.
Bugüne kadar aldığı yatırımlar
Shopalm, ilk tohum yatırımını 2021 Mart ayında Bankalararası Kart Merkezi (BKM) ve Turkish Bank Yönetim Kurulu Üyesi Sertaç Özinal ve Krom Yazılım tarafından 3 milyon TL değerlemeyle aldı. Shopalm ikinci yatırımını ise kitlesel fonlama platformu fonbulucu ile aldı. Kitlesel fonlama ile 800 yatırımcısı olan Shopalm yatırım kampanyasını 4 saat gibi kısa bir süre içerisinde tamamladı. Shopalm kitlesel fonlamada 15 milyon TL değerleme ile yatırım aldı.
Yurt dışında faaliyet göstermeyi hedefliyor
Shopalm, kullanıcılarına yurt içinde ve yurt dışında ürünlerini satabilecekleri ve ödeme alabilecekleri bir online mağaza altyapısı sağlıyor. Bu sayede hedefi Türkiye’deki satışçıları yurt dışı pazarında da rekabet edebilir konuma getirmek olarak açıklanıyor. Aynı zamanda Azerbaycan ve Günay Afrika pazarına açılmak için adımlar atmaya başlayan Shopalm, hedefinin yurt dışında da faaliyetlerini sürdürmek olduğunu belirtiyor.
Kaynak : Webrazzi