T
Tuğçe İçözü
Misafir
Avrupa Komisyonu'nun verdiği yeni kararlara göre; Apple, iMessage'ın WhatsApp gibi diğer rakipleriyle birlikte çalışmasını sağlamak zorunda kalmayacak. Bununla beraber, Microsoft da arama motoru Bing'i Avrupa Birliği'nde çalıştırma konusunda daha sıkı kontrollerle karşılaşmayacak.
Komisyon ayrıca bugün yaptığı açıklamada, Microsoft'un web tarayıcısı Edge ve çevrim içi reklamcılık hizmeti Microsoft Advertising'e yönelik diğer iki pazar soruşturmasını da kapattığını duyurdu. Soruşturma neticesinde; Edge ve Microsoft Advertising'in yönetmelik kapsamında "temel platform hizmetleri" olarak tanımlanmaları gerekmediği sonucuna varıldı.
Bu kararlara baktığımızda, "gatekeeper" olarak tanımlanan ve AB'nin Dijital Piyasalar Yasası'na uyum sağlaması gereken 22 platforma herhangi bir ekleme yapılmayacağını söyleyebiliriz. Listede ABD'den Alphabet, Amazon, Apple, Meta ve Microsoft'un yanı sıra Çin'den de ByteDance bulunuyor. Apple, iOS, App Store ve Safari ile yasa koyucuların radarına girerken, Microsoft'un, Windows işletim sistemi ve LinkedIn sosyal ağının listede yerini alması planlanıyordu.
Avrupa Komisyonu'nun uygulamaları, gatekeeper listesine dahil etmesi için uygulama ve servislerin aylık 45 milyondan fazla aktif kullanıcı ve 10 bin iş odaklı kullanıcıya sahip olması gerekiyor. Apple ve Microsoft ise söz konusu hizmetlerin yeterince popüler olmadığını öne sürmüştü. Avrupa Komisyonu da iMessage, Bing, Edge ve Microsoft Advertising için bir soruşturma başlatmıştı. Yaklaşık 5 ay süren soruşturmanın neticesinde Apple ve Microsoft istedikleri sonucu elde etmiş oldu.
Bir Apple sözcüsü yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
Bu arada Komisyon, paylaştığı basın açıklamasında önemli değişiklikler olması halinde bu hizmetlerle ilgili olarak pazardaki gelişmeleri izlemeye devam edeceğini belirtti. Bu anlamda hizmetlerin pazar payındaki kayda değer değişiklikler, yeniden değerlendirme sürecini tetikleyebilir.
Kaynak : Webrazzi
Komisyon ayrıca bugün yaptığı açıklamada, Microsoft'un web tarayıcısı Edge ve çevrim içi reklamcılık hizmeti Microsoft Advertising'e yönelik diğer iki pazar soruşturmasını da kapattığını duyurdu. Soruşturma neticesinde; Edge ve Microsoft Advertising'in yönetmelik kapsamında "temel platform hizmetleri" olarak tanımlanmaları gerekmediği sonucuna varıldı.
Bu kararlara baktığımızda, "gatekeeper" olarak tanımlanan ve AB'nin Dijital Piyasalar Yasası'na uyum sağlaması gereken 22 platforma herhangi bir ekleme yapılmayacağını söyleyebiliriz. Listede ABD'den Alphabet, Amazon, Apple, Meta ve Microsoft'un yanı sıra Çin'den de ByteDance bulunuyor. Apple, iOS, App Store ve Safari ile yasa koyucuların radarına girerken, Microsoft'un, Windows işletim sistemi ve LinkedIn sosyal ağının listede yerini alması planlanıyordu.
Soruşturmanın nedeni
Avrupa Komisyonu'nun uygulamaları, gatekeeper listesine dahil etmesi için uygulama ve servislerin aylık 45 milyondan fazla aktif kullanıcı ve 10 bin iş odaklı kullanıcıya sahip olması gerekiyor. Apple ve Microsoft ise söz konusu hizmetlerin yeterince popüler olmadığını öne sürmüştü. Avrupa Komisyonu da iMessage, Bing, Edge ve Microsoft Advertising için bir soruşturma başlatmıştı. Yaklaşık 5 ay süren soruşturmanın neticesinde Apple ve Microsoft istedikleri sonucu elde etmiş oldu.
Bir Apple sözcüsü yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:
Komisyon'a iMessage'ın DMA kapsamında değerlendirilmemesi gerektiği konusunda bizimle hemfikir olduğu için teşekkür ediyoruz.
Bu arada Komisyon, paylaştığı basın açıklamasında önemli değişiklikler olması halinde bu hizmetlerle ilgili olarak pazardaki gelişmeleri izlemeye devam edeceğini belirtti. Bu anlamda hizmetlerin pazar payındaki kayda değer değişiklikler, yeniden değerlendirme sürecini tetikleyebilir.
Kaynak : Webrazzi