T
Tuğçe İçözü
Misafir
2023 yılında Atlassian'ın ürünlerine üretimsel yapay zekayı entegre ettiğini sizlere aktarmıştık. Atlassian şimdi de kurumsal şirketlere yönelik yeni yapay zeka destekli aracı Rovo'yu tanıttı. Şirket Rovo'yu büyük bir bilgi modeli olarak tanımlıyor.
Atlassian Rovo, hem Atlassian'ın uygulama ailesinden hem de çalışanların gündelik olarak kullandığı diğer üçüncü taraf uygulamalardan veri topluyor. Bu anlamda Rovo'yu kurumsal bir arama motoruna benzetmek mümkün. Rovo, çalışanların e-posta servislerinin gelen kutusu, bulut platformları, Slack, Jira, Confluence ve Trello dahil olmak üzere birden fazla uygulamaya yayılmış bilgilere erişmelerini kolaylaştırıyor.
Atlassian Rovo, şirketin geçen yıl piyasaya sürdüğü yapay zeka asistanı Atlassian Intelligence tarafından destekleniyor. Rovo, bulma (find), öğrenme(learn) ve harekete geçme (act) olarak tercüme edebileceğimiz 3 segmentte faaliyet gösteriyor. Tüm bu segmentler tek başına hareket edebildiği gibi bir arada da çalışabiliyor.
Bu segmentte veriler, araçlar ve platformlar arasında arama yapabiliyorsunuz. Üçüncü taraf uygulamalarınız ve kendi geliştirdiğiniz sistemler de Rovo'nun bulma deneyiminin bir parçası haline gelebiliyor.
Arama kapsamında hangi uygulamaların yer alacağına Atlassian yöneticisi karar veriyor. Bu anlamda bireysel kullanıcıların söz hakkı bulunmuyor. Rovo'nun bilgi çekebildiği uygulamalar arasında Google Drive, Microsoft Sharepoint, Microsoft Teams, GitHub, Slack ve Figma bulunuyor. Yönetici tarafından uygulama izni verildiğinde, bu izin kurum genelinde geçerli oluyor. Bununla beraber Atlassian'ın her kullanıcının izinlerine saygı duyduğunu belirtelim. Bu nedenle çalışanlar yalnızca şirket genelinde herkese açık dosyaları görebiliyor. Benzer şekilde tüm entegre uygulamalarda erişim izni verilen diğer her şey de çalışanlar tarafından görülebiliyor. Böyle bakıldığında arama sonuçlarının çalışanlar arasında aynı olmayacağını belirtmekte fayda var.
Sorgu sonuçları, belge bağlantılarını, resimleri ve videoları kapsıyor. Ayrıca arama sonuçlarının en üst kısmında bilgi kartları görünüyor. Rovo bir sorunun cevabını bildiği takdirde, projeler, hedefler ve ekip arkadaşları hakkında bilgi veren bir kart gösteriyor.
Bilgi kartlarını, birden fazla sinyale göre düzenlenmiş destekleyici kaynaklar ve arama sonuçları takip ediyor. Rovo, sonuçları sıralamak için sosyal sinyalleri ve Atlassian'ın ekip çalışması grafiğini kullanıyor.
Rovo, şirketinizin verilerini daha iyi anlamanız için daha derin veri araştırması yapmanızı sağlıyor. Bu bağlamda yapay zeka odaklı iç görüler, bilgi kartları ve yapay zeka sohbeti özellikleri sunuluyor.
Rovo'nun yapay zekası, projeler ve toplantı özetleri hakkında ayrıntılı yazılar oluşturabiliyor. Mesela bir pazarlama kampanyası hakkında detaylı bilgi almak isterseniz yapay zeka, ilgili belgelerden alıntılarla birlikte bilgileri çekerek ayrıntılı bir belge yaratıyor. Bu özellik ekip üyeleri ve süreçler hakkında bilgi almak için de kullanılabiliyor. Aynı şekilde anlamadığınız kısaltmaları ve jargonları Rovo aracılığıyla öğrenebiliyorsunuz. Özellik kapsamında açılır bir pencere sergileniyor ve ilgili kısaltmaların açıklamaları gösteriliyor.
Öğrenme başlığı altında sunulan bir diğer özellik ise Rovo Chat. Şirketin bilgi tabanından yararlanan Rovo Chat, çalışanların soruları yanıtlarken, onlara geri bildirim verebiliyor. Buna ek olarak çalışanlar çeşitli sorunları çözmek için Rovo Chat'ten faydalanabiliyor.
Şirket ilerleyen dönemde Rovo Chat için bir tarayıcı uzantısı yayınlamayı planlıyor. Böylece Rovo Chat Atlassian ekosistemi dışında da çalışabilecek. Yani Google Dokümanlar gibi araçlarda Rovo Chat'in çalıştırılabilmesi hedefleniyor.
İş akışlarına özel aracılar (agent) ekleyerek, zaman alan görevleri yerine getirebiliyor, projeleri tamamlamanın yanında karmaşık sorunları çözebiliyorsunuz. Rovo Agents isimli bu aracıları iş akışlarına özel botlar olarak tanımlayabiliriz. Bu yapay zeka agentları, çalışanlara destek olmak için farklı görevleri üstelenebiliyor. Örneğin Backlog Buddy isimli agent, ekiplerin biriken backlogları temizlemelerine yardımcı oluyor. Bu bottan bir belgeyi taramasını ve bir backlog oluşturmak için görevleri çıkarmasını isteyebiliyorsunuz.
Atlassian'ın Rovo Agents aracıları pazarlama ve iletişim odağında içerik üretiminden, Jira yönetimine, Confluence sayfalarını düzenlemeden işe alım süreçlerine kadar pek çok konuda destek sunuyor. Rovo, hazır aracılara ek olarak, Atlassian'ın kodsuz metin arayüzü kullanılarak oluşturulabilen özelleştirilmiş aracıları da destekliyor.
Rovo şu anda Atlassian'ın sınırlı sayıda seçilmiş müşterisine sunuluyor. Dileyenler bekleme listesine kaydolarak ürüne erişim elde edebilir. Rovo'nun şu an için yalnızca web sürümünün bulunduğunu ekleyelim. Kullanıcılar Rovo Search'e ise mobil web sürümü üzerinden erişebilir. Rovo'nun öğrenme özelliklerine Confluence üzerinden erişilebiliyor, Jira entegrasyonu ise ilerleyen dönemde gerçekleştirilecek.
Kaynak : Webrazzi
Atlassian Rovo, hem Atlassian'ın uygulama ailesinden hem de çalışanların gündelik olarak kullandığı diğer üçüncü taraf uygulamalardan veri topluyor. Bu anlamda Rovo'yu kurumsal bir arama motoruna benzetmek mümkün. Rovo, çalışanların e-posta servislerinin gelen kutusu, bulut platformları, Slack, Jira, Confluence ve Trello dahil olmak üzere birden fazla uygulamaya yayılmış bilgilere erişmelerini kolaylaştırıyor.
Atlassian Rovo, şirketin geçen yıl piyasaya sürdüğü yapay zeka asistanı Atlassian Intelligence tarafından destekleniyor. Rovo, bulma (find), öğrenme(learn) ve harekete geçme (act) olarak tercüme edebileceğimiz 3 segmentte faaliyet gösteriyor. Tüm bu segmentler tek başına hareket edebildiği gibi bir arada da çalışabiliyor.
Bulma
Bu segmentte veriler, araçlar ve platformlar arasında arama yapabiliyorsunuz. Üçüncü taraf uygulamalarınız ve kendi geliştirdiğiniz sistemler de Rovo'nun bulma deneyiminin bir parçası haline gelebiliyor.
Arama kapsamında hangi uygulamaların yer alacağına Atlassian yöneticisi karar veriyor. Bu anlamda bireysel kullanıcıların söz hakkı bulunmuyor. Rovo'nun bilgi çekebildiği uygulamalar arasında Google Drive, Microsoft Sharepoint, Microsoft Teams, GitHub, Slack ve Figma bulunuyor. Yönetici tarafından uygulama izni verildiğinde, bu izin kurum genelinde geçerli oluyor. Bununla beraber Atlassian'ın her kullanıcının izinlerine saygı duyduğunu belirtelim. Bu nedenle çalışanlar yalnızca şirket genelinde herkese açık dosyaları görebiliyor. Benzer şekilde tüm entegre uygulamalarda erişim izni verilen diğer her şey de çalışanlar tarafından görülebiliyor. Böyle bakıldığında arama sonuçlarının çalışanlar arasında aynı olmayacağını belirtmekte fayda var.
Sorgu sonuçları, belge bağlantılarını, resimleri ve videoları kapsıyor. Ayrıca arama sonuçlarının en üst kısmında bilgi kartları görünüyor. Rovo bir sorunun cevabını bildiği takdirde, projeler, hedefler ve ekip arkadaşları hakkında bilgi veren bir kart gösteriyor.
Bilgi kartlarını, birden fazla sinyale göre düzenlenmiş destekleyici kaynaklar ve arama sonuçları takip ediyor. Rovo, sonuçları sıralamak için sosyal sinyalleri ve Atlassian'ın ekip çalışması grafiğini kullanıyor.
Öğrenme
Rovo, şirketinizin verilerini daha iyi anlamanız için daha derin veri araştırması yapmanızı sağlıyor. Bu bağlamda yapay zeka odaklı iç görüler, bilgi kartları ve yapay zeka sohbeti özellikleri sunuluyor.
Rovo'nun yapay zekası, projeler ve toplantı özetleri hakkında ayrıntılı yazılar oluşturabiliyor. Mesela bir pazarlama kampanyası hakkında detaylı bilgi almak isterseniz yapay zeka, ilgili belgelerden alıntılarla birlikte bilgileri çekerek ayrıntılı bir belge yaratıyor. Bu özellik ekip üyeleri ve süreçler hakkında bilgi almak için de kullanılabiliyor. Aynı şekilde anlamadığınız kısaltmaları ve jargonları Rovo aracılığıyla öğrenebiliyorsunuz. Özellik kapsamında açılır bir pencere sergileniyor ve ilgili kısaltmaların açıklamaları gösteriliyor.
Öğrenme başlığı altında sunulan bir diğer özellik ise Rovo Chat. Şirketin bilgi tabanından yararlanan Rovo Chat, çalışanların soruları yanıtlarken, onlara geri bildirim verebiliyor. Buna ek olarak çalışanlar çeşitli sorunları çözmek için Rovo Chat'ten faydalanabiliyor.
Şirket ilerleyen dönemde Rovo Chat için bir tarayıcı uzantısı yayınlamayı planlıyor. Böylece Rovo Chat Atlassian ekosistemi dışında da çalışabilecek. Yani Google Dokümanlar gibi araçlarda Rovo Chat'in çalıştırılabilmesi hedefleniyor.
Harekete geçme
İş akışlarına özel aracılar (agent) ekleyerek, zaman alan görevleri yerine getirebiliyor, projeleri tamamlamanın yanında karmaşık sorunları çözebiliyorsunuz. Rovo Agents isimli bu aracıları iş akışlarına özel botlar olarak tanımlayabiliriz. Bu yapay zeka agentları, çalışanlara destek olmak için farklı görevleri üstelenebiliyor. Örneğin Backlog Buddy isimli agent, ekiplerin biriken backlogları temizlemelerine yardımcı oluyor. Bu bottan bir belgeyi taramasını ve bir backlog oluşturmak için görevleri çıkarmasını isteyebiliyorsunuz.
Atlassian'ın Rovo Agents aracıları pazarlama ve iletişim odağında içerik üretiminden, Jira yönetimine, Confluence sayfalarını düzenlemeden işe alım süreçlerine kadar pek çok konuda destek sunuyor. Rovo, hazır aracılara ek olarak, Atlassian'ın kodsuz metin arayüzü kullanılarak oluşturulabilen özelleştirilmiş aracıları da destekliyor.
Rovo şu anda Atlassian'ın sınırlı sayıda seçilmiş müşterisine sunuluyor. Dileyenler bekleme listesine kaydolarak ürüne erişim elde edebilir. Rovo'nun şu an için yalnızca web sürümünün bulunduğunu ekleyelim. Kullanıcılar Rovo Search'e ise mobil web sürümü üzerinden erişebilir. Rovo'nun öğrenme özelliklerine Confluence üzerinden erişilebiliyor, Jira entegrasyonu ise ilerleyen dönemde gerçekleştirilecek.
Kaynak : Webrazzi