G
Gözde Ulukan
Misafir
Hayatın her alanında etkisini hissettiğimiz yapay zeka, e-ticaretten eğitime, oyundan perakendeye birçok sektörde karşımıza çıkıyor. Bu kapsamda Amazon da satıcıların ve reklamverenlerin ürünler için yapay zeka tarafından oluşturulan görsel arka planlar yaratmasına olanak tanıyan yeni bir beta özelliğini kullanıma sunuyor. Şirket bu özelliği, reklam performansını artırırken yaratıcı engelleri ortadan kaldırmak için tasarlanmış üretimsel bir yapay zeka çözümü olarak tanımlıyor.
Şirket bu özelliği, genel beyaz arka planlarla yapılan ürün çekimlerine ideal bir alternatif olarak görüyor. Amazon, sürecin kolay olduğunu ve teknik uzmanlık gerektirmediğini söylüyor.
Aşağıdaki görselde Amazon'un yapay zeka aracının nasıl çalıştığını görmek mümkün. Çirkin bir arka planı güzelleştirebiliyor, ancak sizin de göreceğiniz üzere sıradan bir çatal mutasyona uğramış Marvel karakteri gibi görünebiliyor. Yani arka plan sonuçları güzel olsa da nesneler için ürünün iyileştirilmesi gerekebilir gibi duruyor.
Bu aracı kullanmak için Amazon Reklam Konsolu'nda ürünleri seçip "Oluştur"a tıklamak ve birkaç saniye içinde hazırlanan çeşitli görsel seçenekleri arasından seçim yapabilmek mümkün. Kullanıcılar, kısa metin komutlarıyla görselleri hassaslaştırabiliyor. Araç, birden fazla versiyonu hızlı bir şekilde ortaya çıkarıyor.
Amazon eylül ayında da ürün listeleri için metin üreten bir yapay zeka özelliğini kullanıma sunmuş, bu yaz kullanıma sunulan bir başka özellik ise ürün incelemelerinin yapay zeka özetlerini oluşturmuştu. Yani şirket son dönemde yapay zekaya belirli alanlarda yatırımlar yapıyor.
Amazon, bu özelliği şu anda belirli kişilere sunsa da zaman içinde ürünün kullanılabilirliğini genişletecek.
Kaynak : Webrazzi
Şirket bu özelliği, genel beyaz arka planlarla yapılan ürün çekimlerine ideal bir alternatif olarak görüyor. Amazon, sürecin kolay olduğunu ve teknik uzmanlık gerektirmediğini söylüyor.
Aşağıdaki görselde Amazon'un yapay zeka aracının nasıl çalıştığını görmek mümkün. Çirkin bir arka planı güzelleştirebiliyor, ancak sizin de göreceğiniz üzere sıradan bir çatal mutasyona uğramış Marvel karakteri gibi görünebiliyor. Yani arka plan sonuçları güzel olsa da nesneler için ürünün iyileştirilmesi gerekebilir gibi duruyor.
Bu aracı kullanmak için Amazon Reklam Konsolu'nda ürünleri seçip "Oluştur"a tıklamak ve birkaç saniye içinde hazırlanan çeşitli görsel seçenekleri arasından seçim yapabilmek mümkün. Kullanıcılar, kısa metin komutlarıyla görselleri hassaslaştırabiliyor. Araç, birden fazla versiyonu hızlı bir şekilde ortaya çıkarıyor.
Amazon eylül ayında da ürün listeleri için metin üreten bir yapay zeka özelliğini kullanıma sunmuş, bu yaz kullanıma sunulan bir başka özellik ise ürün incelemelerinin yapay zeka özetlerini oluşturmuştu. Yani şirket son dönemde yapay zekaya belirli alanlarda yatırımlar yapıyor.
Amazon, bu özelliği şu anda belirli kişilere sunsa da zaman içinde ürünün kullanılabilirliğini genişletecek.
Kaynak : Webrazzi