T
Tuğçe İçözü
Misafir
İlk olarak şubat ayında ABD'deki kullanıcılara açılan Amazon'un alışveriş odaklı chatbot'u Rufus, şimdi de Avrupa'da daha geniş bir kullanıcı kitlesiyle buluşmaya hazırlanıyor. Ağustos ayında Hindistan ve eylül ayında İngiltere'de kullanılmaya başlanan Rufus, dünden itibaren Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya'da beta olarak kullanıma sunulmaya başlandı.
Üretken yapay zeka alışveriş asistanı Rufus, Amazon'un tüm ürün kataloğunun yanı sıra müşteri yorumları, topluluk Soru-Cevapları ve “web'deki bilgiler” üzerinde eğitildi. Müşteriler, bir sohbet robotu olarak faaliyet gösteren Rufus'a ürünler hakkında sorular sorabiliyor.
Kullanıcılar, Rufus'a belirli bir koşu ayakkabısı ya da çantanın dayanıklı olup olmadığını sorabiliyor. Aynı şekilde ürünlerin temizlik süreciyle ilgili bilgi alabileceğinizi de belirtelim. Ancak Amazon bilgilerin her zaman doğru olmayabileceğine dair uyarıda bulunuyor.
Kademeli olarak Avrupa'daki kullanıcılara açılan Rufus, birkaç hafta içinde belirtilen ülkelerde aktif hale gelecek. Mobil uygulamanın sağ alt köşesindeki bir simge üzerinden Rufus'u kullanmaya başlamak mümkün. Söz konusu simge sohbet kutusunu açıyor. Müşteriler, bu sohbet kutusuna dokunarak takip soruları sorabiliyor veya önceden var olan bir sorgu hakkında daha fazla bilgi alabiliyor.
Özellik beta sürümünde olduğunu için kullanıcılar beğenme ya da beğenmeme işaretleri üzerinden yanıtları değerlendirebiliyor. Ayrıca serbest biçimli geri bildirim seçeneği de mevcut.
Aon olarak Amazon'un platformdaki müşterilerin yanı sıra satıcılara odaklanan yapay zeka araçları geliştirdiğini belirtelim. Örneğin, satıcıların metrikleriyle ilgili soruları yanıtlayabilen Project Amelia, satıcıların ortaya çıkan sorunlarını çözmeye destek oluyor.
Kaynak : Webrazzi
Amazon'un alışveriş asistanı Rufus nasıl çalışıyor?
Üretken yapay zeka alışveriş asistanı Rufus, Amazon'un tüm ürün kataloğunun yanı sıra müşteri yorumları, topluluk Soru-Cevapları ve “web'deki bilgiler” üzerinde eğitildi. Müşteriler, bir sohbet robotu olarak faaliyet gösteren Rufus'a ürünler hakkında sorular sorabiliyor.
Kullanıcılar, Rufus'a belirli bir koşu ayakkabısı ya da çantanın dayanıklı olup olmadığını sorabiliyor. Aynı şekilde ürünlerin temizlik süreciyle ilgili bilgi alabileceğinizi de belirtelim. Ancak Amazon bilgilerin her zaman doğru olmayabileceğine dair uyarıda bulunuyor.
Kademeli olarak Avrupa'daki kullanıcılara açılan Rufus, birkaç hafta içinde belirtilen ülkelerde aktif hale gelecek. Mobil uygulamanın sağ alt köşesindeki bir simge üzerinden Rufus'u kullanmaya başlamak mümkün. Söz konusu simge sohbet kutusunu açıyor. Müşteriler, bu sohbet kutusuna dokunarak takip soruları sorabiliyor veya önceden var olan bir sorgu hakkında daha fazla bilgi alabiliyor.
Özellik beta sürümünde olduğunu için kullanıcılar beğenme ya da beğenmeme işaretleri üzerinden yanıtları değerlendirebiliyor. Ayrıca serbest biçimli geri bildirim seçeneği de mevcut.
Aon olarak Amazon'un platformdaki müşterilerin yanı sıra satıcılara odaklanan yapay zeka araçları geliştirdiğini belirtelim. Örneğin, satıcıların metrikleriyle ilgili soruları yanıtlayabilen Project Amelia, satıcıların ortaya çıkan sorunlarını çözmeye destek oluyor.
Kaynak : Webrazzi