C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Amazon, sanal sağlık hizmeti Amazon Care'i bu senenin sonunda kapatmaya hazırlanıyor olsa da şirket sağlık sektöründe genişlemeye devam ediyor. Şirketin Youtube kanalından sızdırılan videoya göre Amazon, yeni bir sağlık hizmeti sunmaya hazırlanıyor. Videoda alerji ve akne gibi "yaygın durumlar" için tedavi sunan çevrimiçi bakım programı Amazon Clinic ile ilgili detaylar yayınlandı. Video kullanıcıları şu anda yayında olmayan Amazon Clinic'e yönlendirdi. Bununla ilgili Amazon tarafından resmi bir açıklama gelmedi.
Yayınlanan videoya göre kullanıcılar hastalıkları ve belirtileri hakkında anket doldurabilecek. Bu anketi bir doktor gözden geçirecek. Gerektiğinde teşhis koyacak ya da reçete yazabilecek. Amazon bu alana yönelmeyi planladığını temel sağlık hizmetleri üzerine odaklanan ve abonelik tabanlı çalışan One Medical'i 3,9 milyar dolara satın almasıyla göstermişti. Bu yatırım telesağlık konusunda alanını genişletmek isteyen Amazon'un Covid-19 salgınından sonra sağlık alanına yaptığı en büyük yatırım olarak nitelendirilmişti.
Amazon, bu alanda video paylaşım platformu YouTube ile karşı karşıya geldi. Şirket, geçen Ekim ayında sağlıkla ilgili arama sonuçlarına hastaların kişisel hikayelerini ekleyeceğini açıklamıştı. 'Kişisel Hikâyeler' isimli bölümde belirli sağlık sorunları konusunda arama yapan kullanıcıların karşısına bu hastalıkları yaşayıp deneyimlemiş insanların videolarını çıkaracağını söylemişti.
Videoların kanser, ansksiyete ve depresyon gibi fiziksel ve ruhsal hastalıklarla ilgili olacağı belirtilmişti. Bu özelliğin şu an ABD’de kullanılacağı açıklanmıştı. Önümüzdeki günlerde Hindistan, Brezilya ve Japonya'daki kullanıcıların da bu özellikten yararlanacağı kaydedilmişti. YouTube Direktörü ve Küresel Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Garth Graham izleyicilerin, belirli sağlık konularını daha kolay araştırmasına ve güvenilir sağlık bilgilerinin değerlendirilmesine yardımcı olmayı amaçladığını söylemişti.
Kaynak : Webrazzi
Yayınlanan videoya göre kullanıcılar hastalıkları ve belirtileri hakkında anket doldurabilecek. Bu anketi bir doktor gözden geçirecek. Gerektiğinde teşhis koyacak ya da reçete yazabilecek. Amazon bu alana yönelmeyi planladığını temel sağlık hizmetleri üzerine odaklanan ve abonelik tabanlı çalışan One Medical'i 3,9 milyar dolara satın almasıyla göstermişti. Bu yatırım telesağlık konusunda alanını genişletmek isteyen Amazon'un Covid-19 salgınından sonra sağlık alanına yaptığı en büyük yatırım olarak nitelendirilmişti.
Amazon, bu alanda video paylaşım platformu YouTube ile karşı karşıya geldi. Şirket, geçen Ekim ayında sağlıkla ilgili arama sonuçlarına hastaların kişisel hikayelerini ekleyeceğini açıklamıştı. 'Kişisel Hikâyeler' isimli bölümde belirli sağlık sorunları konusunda arama yapan kullanıcıların karşısına bu hastalıkları yaşayıp deneyimlemiş insanların videolarını çıkaracağını söylemişti.
Videoların kanser, ansksiyete ve depresyon gibi fiziksel ve ruhsal hastalıklarla ilgili olacağı belirtilmişti. Bu özelliğin şu an ABD’de kullanılacağı açıklanmıştı. Önümüzdeki günlerde Hindistan, Brezilya ve Japonya'daki kullanıcıların da bu özellikten yararlanacağı kaydedilmişti. YouTube Direktörü ve Küresel Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Garth Graham izleyicilerin, belirli sağlık konularını daha kolay araştırmasına ve güvenilir sağlık bilgilerinin değerlendirilmesine yardımcı olmayı amaçladığını söylemişti.
Kaynak : Webrazzi