G
Gözde Ulukan
Misafir
Teknolojik gelişmelerin hızlandığı günümüzde, e-ticaretin geldiği noktada artık oldukça ilginç bir dönem bizi bekliyor diyebiliriz. Zira Amazon ve Hyundai arasında yapılan anlaşmaya göre, bundan böyle Hyundai araçları, Amazon'un online platformunda satılmaya başlanacak. Yani evinize deterjan alırken kendinizi her an bir Hyundai aracını incelerken bulmanız artık olası. Bunun için belirlenen tarih ise 2024.
Söz konusu gelişmenin ilk etapta ABD'de aktif olacağının altını çizmek gerek, çünkü böyle bir satış politikası her ülkenin regülasyonuna göre farklılık gösterecektir. Yani bazı ülkelerde online platform üzerinden araç satışı hiçbir zaman mümkün olmayabilir. Türkiye'de bu durumda nasıl bir yol izlenir, açıkçası bu konuda yorum yapmak benim için oldukça zor, ancak bildiğim kadarıyla "online olarak alayım ve araç evime gelsin" gibi bir durum söz konusu olmuyor. Bu nedenle Amazon ve Hyundai iş birliğinin yansımasını, bizler hiçbir zaman deneyimleme şansına erişemeyecek olabiliriz.
Fakat bu yine de oldukça ilgi çekici bir gelişme ve e-ticaretin geleceği konusunda bizlere ipuçları veriyor.
Amazon'dan araç satın almanın nasıl mümkün olacağına da gelin, bir göz atalım. Bu yeni dijital alışveriş deneyimi, müşterilerin online olarak yeni bir araba satın almalarını ve daha sonra kendileri için en uygun zamanda yerel bayileri tarafından teslim almalarını veya aracın teslim edilmesini kolaylaştıracak. Müşteriler, Amazon'da model, donanım, renk ve özellikler dahil olmak üzere bir dizi tercihlerine göre bölgelerindeki mevcut araçları arayabilecek, tercih ettikleri aracı seçebilecek ve ardından seçtikleri ödeme ve finansman seçenekleriyle online ödeme yapabilecek.
Aslında burada en önemli nokta aracın son satıcısının hâlâ bayi olması. Amazon'un platformu müşteri ile bayi arasındaki aracı olacak ama yine de ödemenin online olarak Amazon üzerinden yapılıyor olması büyük bir değişiklik diyebiliriz.
Amazon'un Hyundai ile başladığı bu yolda başka hangi markalarla görüştüğü ise şimdilik belirsiz. Bu gelişmelerin nasıl ilerleyeceğini gelecekte hep birlikte göreceğiz.
Kaynak : Webrazzi
Söz konusu gelişmenin ilk etapta ABD'de aktif olacağının altını çizmek gerek, çünkü böyle bir satış politikası her ülkenin regülasyonuna göre farklılık gösterecektir. Yani bazı ülkelerde online platform üzerinden araç satışı hiçbir zaman mümkün olmayabilir. Türkiye'de bu durumda nasıl bir yol izlenir, açıkçası bu konuda yorum yapmak benim için oldukça zor, ancak bildiğim kadarıyla "online olarak alayım ve araç evime gelsin" gibi bir durum söz konusu olmuyor. Bu nedenle Amazon ve Hyundai iş birliğinin yansımasını, bizler hiçbir zaman deneyimleme şansına erişemeyecek olabiliriz.
Fakat bu yine de oldukça ilgi çekici bir gelişme ve e-ticaretin geleceği konusunda bizlere ipuçları veriyor.
Amazon'dan araç satın almanın nasıl mümkün olacağına da gelin, bir göz atalım. Bu yeni dijital alışveriş deneyimi, müşterilerin online olarak yeni bir araba satın almalarını ve daha sonra kendileri için en uygun zamanda yerel bayileri tarafından teslim almalarını veya aracın teslim edilmesini kolaylaştıracak. Müşteriler, Amazon'da model, donanım, renk ve özellikler dahil olmak üzere bir dizi tercihlerine göre bölgelerindeki mevcut araçları arayabilecek, tercih ettikleri aracı seçebilecek ve ardından seçtikleri ödeme ve finansman seçenekleriyle online ödeme yapabilecek.
Aslında burada en önemli nokta aracın son satıcısının hâlâ bayi olması. Amazon'un platformu müşteri ile bayi arasındaki aracı olacak ama yine de ödemenin online olarak Amazon üzerinden yapılıyor olması büyük bir değişiklik diyebiliriz.
Amazon'un Hyundai ile başladığı bu yolda başka hangi markalarla görüştüğü ise şimdilik belirsiz. Bu gelişmelerin nasıl ilerleyeceğini gelecekte hep birlikte göreceğiz.
Kaynak : Webrazzi